Hjælp til hjemmetræning


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Hejsa MOL.

Jeg træner i center, men det er ikke altid jeg når derind pga. lektier..

Derhjemme laver jeg så fx mavebøjninger, armbøjninger, biceps curls m. kontorstol (vender omvendt), sidder på alle 4 m. navlen opad og holder fast ved seng mens jeg trykker mig ned og op.. Det var vist det..

Ideér til andre øvelser m. kun sig selv til rådighed? :unsure:

Meget gerne links og billeder! ;)

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Der er lige blevet diskutteret om hjemmetræning i maksimal muskelvækst, kunne ske du burde lave et lille træningscenter der hjemme? Så vil du hvertfald få noget mere ud af de træningsdage hvor du skal lave lektier.

Hovedpunkter, da du allerede træner i center så er det nok ikk nødvendigt med en bænk, men det ville nok være smart at anskaffe sig nogen kg. Du skriver allerede du har håndvægte så er vel ikk så meget du mangler antager jeg. Jeg har købt Muskel og styrketræning, en bog af Frederic delavier og deri er der en masse gode øvelser og mange af den er uden det store udstyr. Så hvis du vil bruge en skilling på det så ville det hvertfald være en mulighed. Men ellers så kan du jo bruge http://www.exrx.net/ til at finde øvelser med.

Mvh Jenz

ps. i den tråd i maksimal muskelvækst står der en masse gode øvelser.

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Dragon flags må kunne laves i køkkenet med hænderne under fodsparket,

jeg har dog ikke prøvet endnu.

Og så er der mine DIPS i køkkenet vist i min log side 12

Seated DIPS med hænderne på forkanten af en stol og benene på en anden stol.

Jeg leder også efter en mulighed for chin-ups hjemme.

Der findes en stang til montering i klemme en døråbning. men jeg kender den ikke,

og det undrer mig, hvordan den monteres så den siddet ordentlig fast.

Jeg bruger en bjælke i garagen, men jeg skal have lavet noget inde på et tidspunkt.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Har lige læst dette efter min mening geniale tip på dragondoor, så hvis nogle udover mig selv kan få glæde af det vil jeg da lige poste det..

Jeg citerer Steve Maxwell:

Try using your non-working hand to balance and add a bit of support. Get into the basic one arm pushup position, feet spread, working arm centered under the shoulder with tight abs and glutes. Extend the free arm straight out to the side with your weight partially displaced on the on the finger tips. The free arm can help you balance and provide a little help in the pushup. You should now be able to do a couple of straight arm assisted one arm pushups. As you get stronger, decrease the assistance of the free arm by using the two middle fingers only. Then progress to using the thumb only and finally the index finger. When you can do 3 reps with the index finger, you will be able to do a one arm pushup.I have taught many people to do one arm pushups this way. I used to use a ball for arm assitance, but I like the finger tip technique more. It's simpler. This system works better than anything I've tried including bungee cords.

Steve Maxwell

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. Jeg har delvist mulighed for at lave chin-ups. Jeg kan løfte mig op, så hovedet er i stangens højde. Ikke højere, da stangen sidder fast på nogle brædder under et tag.

Giver dette et godt resultat, eller ville det være bedre hvis jeg kunne få hovedet op over stangen?

Hvilke muskler træner denne øvelse? ;)

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. Jeg har delvist mulighed for at lave chin-ups. Jeg kan løfte mig op, så hovedet er i stangens højde. Ikke højere, da stangen sidder fast på nogle brædder under et tag.

Giver dette et godt resultat, eller ville det være bedre hvis jeg kunne få hovedet op over stangen?

Hvilke muskler træner denne øvelse? ;)

På forhånd tak.

det ville klart være bedre, men den del af øvelsen er klart bedre end ingenting..

Du træner en masse ryg og arme i den, har ikke specielt forstand på de enkelte muskler, men du når meget igennem i øvelsen. har du mulighed for det fungerer øvelsen utroligt godt med extra vægt på

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share