Verdens Stærkeste Mand


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der ser det udover mig?

Det var pisse spændende denne søndag, da René Minkwitz var med, og lå til at ryge i finalen, før han skadede sin hånd så kraftigt, at det handicappede ham for meget i resten af kampen. :(

Heinz Ollesch er godt nok ikke, hvad han har været.

Magnus Samuelsson er/var dog stærk nok til at gå videre, og det bliver meget spændende, at se om han kan genvinde titlen i finalen. B)

Mega cool, at Tv3 sverige sender det. De har selvfølgelig også verdensmesteren. ;)

Fuck tv2 og deres latterlige politik. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for en politik?  :blink:

De viser ikke stærkmandssport, da der ikke er dopingkontrol.

Alle andre doping-tilsmudsede sportsgrene har de dog ingen problemer med at vise. :thumb_down:

Ja. De viser gladeligt cykel-sport år på år..

Et spørgsmål mht. stærkmandskonkurrencer;

For mig at se, er der et par øvelser, som udover at det er tunge vægte, også kræver meget udholdenhed.

F.eks. er der den traditionelle, hvor de laver abduktion med to økser i hver hånd, som de så skal holde over 90 grader i længst tid... Hvorfor hører det til stærkmandssport?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er desværre ikke så teknisk
Bummer :(
Nogen der ved, om Magnus V. Magnusson er med i år?

Det er efterhånden mange år siden at han var toppen. Han stiller vist op i mindre konkurrencer for sjovt, men han er slet ikke i form til at være med på internationalt plan mere.

Hvorfor hører det til stærkmandssport?

Fordi stærkmandskonkurrencer ikke er en test for 1RM styrke. Det er en test af alle mulige former for styrke. Absolut styrke, styrke-udholdenhed, hurtighed, grebsstyrke osv. Det er også derfor jeg vil kalde stærkmandsatleter for de mest komplette atleter i verden, når vi snakker om anaerob atleter.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor hører det til stærkmandssport?

Fordi stærkmandskonkurrencer ikke er en test for 1RM styrke. Det er en test af alle mulige former for styrke. Absolut styrke, styrke-udholdenhed, hurtighed, grebsstyrke osv. Det er også derfor jeg vil kalde stærkmandsatleter for de mest komplette atleter i verden, når vi snakker om anaerob atleter.

Thomas

OK. lyder meget fornuftigt. :)

Hvis du sender mig et videobånd og betaler portoen, kan jeg da optage det på vhs.. ;) plejer alligevel selv at se det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share