The Evil Russian Speaks


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Jeg fandt to interviews med Pavel ... enjoy!

Interview 1

Interview 2

Lige et par tillægsspørgsmål;

Hvad synes I er det mest essentielle fra disse interviews?

Og et mere; Det lyder utroligt, at man kan få en komplet træning udelukkende vha. dødløft og bænkpres. Hvad er jeres mening om det?

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

den her kan jeg godt lide;

T: Why should bodybuilders stretch?

Pavel: There are many reasons. For example, in my book I demonstrate a stretch for the hamstrings that’s favored by Russian weightlifters. If you’re one of those people who have a hell of a time keeping the arch in the back during deadlifts, squats or good mornings, that’s the stretch that’ll teach you how to do it. Russian scientist Robert Roman determined that you lose 15% of your pulling strength if you pull with a rounded back.

For hvis det er rigtigt, så kan jeg komme over de magiske 200 kg - bare ved at øge min fleksibilitet i lårene (noget som jeg er igang med, men stadig ikke god nok til).

Link to comment
Share on other sites

Igen ... jeg vil gerne høre om Pavel er endnu en sports-guru, der hævder at have fundet sandheden. Har nogen herinde erfaringer med hans træningsformer?

Jeg synes temmelig godt om ideen med de to basis-øvelser og en masse lav-rep sæt, men vil ikke vove pelsen, hvis der ikke er hold i teorien.

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

De to interviews har begge været oppe at vende før! :) Jeg synes de er kanon. Pavel ved hvad han tale om og hvis man træner for styrke kan man trygt følge hans råd!

Jeg overvejer for tiden en periode kun med hans Naked Warrior system - skal dog lige være færdig med bogen først :)

De findes et hav af gode artikler på hans side: Link

Link to comment
Share on other sites

Igen ... jeg vil gerne høre om Pavel er endnu en sports-guru, der hævder at have fundet sandheden. Har nogen herinde erfaringer med hans træningsformer?

Jeg synes temmelig godt om ideen med de to basis-øvelser og en masse lav-rep sæt, men vil ikke vove pelsen, hvis der ikke er hold i teorien.

Hr. Kirchebrandt

du kan roligt tro på hans teorier, som der er diskuteret i tråde herinde før, er de teorier han bruger ikke hans, men har været længe fremme og meget brugt inden for styrke sporten...

Jeg har selv i en periode trænet efter hans metoder, dog med 3 øvelser i stedet for 2 og har fået gode styrke gain.. Så alt i alt nogle gode principper at bruge hvis man ikke gider at bruge unødvendig lang tid på vægttræning, men godt vil blive super god til få ting..

Personligt vil jeg da hellere være rigtig god inden for få løft, end mindre god inden for mange

Link to comment
Share on other sites

DMB og Teddy -->

Tak for lænkerne .. interessant læsning. :)

Jeg er klar over at Pavel er, hvis man er interesseret i styrke, men hvor gode er hans principper i hypertrofi øjemed?

Hr. K

Pavel prædiker jó primært "All go - no show" og elsker at hade 80'er BB'ere som han kalder "all show and no go". Højere reps end 5 siger han primært iver større lodkar, og derfor bløde ubrugelige muskler, mens 3-5 reps giver muskelfibervækst og CNS optimering, som jo kan "bruges til noget". Så derfor afskærer han sig jo fra at spille på alle hypertrofitangenterne :unsure:

Han har dog et par tips til dem som gerne will være store også, men han kalder det en "bivirkning" af styrkegains og igen holdes reps under 5-6 stykker. Prøv f.eks. søge på "Bear training"...

TJ har jo også tit sagt at mange styrkeatleter har "problemer" med at holde vægtklassen når de træner 5*5 - så hypertrofi kan sagtens komme fra 5 reps. Så her tror jeg også at han har fat i noget rigtigt - men igen, der er mange veje til rom (eller ROM :) )

Princippet med kun DL og en presseøvelse synes jeg er lidt kedelig, men jeg har faktisk aldrig prøvet kun at køre DL og BP med 5-20 sæt af 5 reps. Måske bliver man et hus på 14 dage, you'll never know, unless you try...

Link to comment
Share on other sites

Princippet med kun DL og en presseøvelse synes jeg er lidt kedelig, men jeg har faktisk aldrig prøvet kun at køre DL og BP med 5-20 sæt af 5 reps. Måske bliver man et hus på 14 dage, you'll never know, unless you try...

Hmmm .. men det kræver vel at jeg kan træne hver dag? Jeg har kun mulighed for at træne 3-2 gange om ugen. <_<

Hvad med det her "high tension" princip? Det har jeg forstået som, at jeg skal spænde så mange muskler som muligt under alle øvelser? Jeg så også, at Pavel anbefaler at man skal gribe så hårdt om vægtstangen som mulig ...

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Pavel prædiker jó primært "All go - no show" og elsker at hade 80'er BB'ere som han kalder "all show and no go". Højere reps end 5 siger han primært iver større lodkar, og derfor bløde ubrugelige muskler, mens 3-5 reps giver muskelfibervækst og CNS optimering, som jo kan "bruges til noget". Så derfor afskærer han sig jo fra at spille på alle hypertrofitangenterne :unsure:

Hvilke tangenter mener du han afskærer sig fra? Det er jo netop hypertrofi han ønsker at undgå, idet det ingen praktisk betydning har.. :)

Link to comment
Share on other sites

Princippet med kun DL og en presseøvelse synes jeg er lidt kedelig, men jeg har faktisk aldrig prøvet kun at køre DL og BP med 5-20 sæt af 5 reps. Måske bliver man et hus på 14 dage, you'll never know, unless you try...

Hmmm .. men det kræver vel at jeg kan træne hver dag? Jeg har kun mulighed for at træne 3-2 gange om ugen. <_<

Hvad med det her "high tension" princip? Det har jeg forstået som, at jeg skal spænde så mange muskler som muligt under alle øvelser? Jeg så også, at Pavel anbefaler at man skal gribe så hårdt om vægtstangen som mulig ...

Hr. Kirchebrandt

Pavel anbefaler kun at træne ca 3 gange om ugen i hans bear program og hans pins into pillars, de er begge programmer som sigter mod hypertrofi og som også vil give en god portion styrke.. hans bear træning syntes jeg personligt er lidt af en udbygning af 5x5, bare med højere volumen... kunne godt tænke mig der var nogle herinde fra der kastede sig over en god omgang bear træning og nej bliver ikke et hus, men en russisk BEAR og det er vel ikke det værste..

Har læst om flere der har gainet en god portion på bear, godt nok også noget fedt. men er man utilfreds med det kan det jo smides senere...

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejer for tiden en periode kun med hans Naked Warrior system - skal dog lige være færdig med bogen først :)

Det glæder jeg mig til at høre nærmere om! Jeg købte bogen idag - det virker lige som det jeg gik og ledte efter :w00t:

vil gerne høre mere om hvad du syntes om bogen og om træningen... er selv meget begejstret

Link to comment
Share on other sites

i P2p definere pavel hans mening om body tension:

1 langsom udførelse af øvelsen

2 at spænde alle muskler i hele kroppen(ex nærmest prøve at bøje stangen og lign)

3 for det meste at løfte mellem 85 og 95% af ens max

4 minimer udmattelse

og i Naked Warrior:

Spænd i mave, balder og hvis overkropsøvelse hænderne

Link to comment
Share on other sites

Teddy -->

Jeg er frisk på at prøve "The bear", hvis du vil hjælpe mig med hvordan programmet skal udføres etc.

Men som sagt ... jeg har 3 dage om ugen á ca. 1 time tilrådighed, men centret jeg træner i er et skodcenter med minus frivægte og massere af maskiner. Kan øvelserne laves i en smithmaskine eller med håndvægte er jeg dog med.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Pavel prædiker jó primært "All go - no show" og elsker at hade 80'er BB'ere som han kalder "all show and no go". Højere reps end 5 siger han primært iver større lodkar, og derfor bløde ubrugelige muskler, mens 3-5 reps giver muskelfibervækst og CNS optimering, som jo kan "bruges til noget". Så derfor afskærer han sig jo fra at spille på alle hypertrofitangenterne :unsure:

Hvilke tangenter mener du han afskærer sig fra? Det er jo netop hypertrofi han ønsker at undgå, idet det ingen praktisk betydning har.. :)

For dem som ønsker hypertrofi anbefaler han mange sæt á 5 reps. Dermed afskærer sig fra "højreptitionstræningshypertrofi" (dejligt ord, ikke?!).

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad højreptitionstræningshypertrofi er, men Pavel påstår at det primært er forstørrelse af blodkar i musklerne.

Link to comment
Share on other sites

Teddy -->

Jeg er frisk på at prøve "The bear", hvis du vil hjælpe mig med hvordan programmet skal udføres etc.

Men som sagt ... jeg har 3 dage om ugen á ca. 1 time tilrådighed, men centret jeg træner i er et skodcenter med minus frivægte og massere af maskiner. Kan øvelserne laves i en smithmaskine eller med håndvægte er jeg dog med.

Hr. K

Hr k

Det kan vi sagtens finde ud af.. har ihverfald masser af ideer om hvordan jeg selv ville gøre det, ikke at det selvfølgelig er det rigtige..

Kan du ikke sende mig en PM hvor du skriver hvad i har af ting der du træner og om det kun er størrelse og styrke du går efter eller hvordan...

Link to comment
Share on other sites

Hr.Kirchebrandt-> Tag et kig på denne side, det er en oversigt over Pavel's Power to the People varianter, heriblandt bear training.

Pavel Routines

Her er et link til et lille simpelt excel ark til udregningen af en Bear Training cyklus.

Bear Training

Hormon:

Den første side du linkede til syntes jeg er rigtig god, men den anden er jeg ikke vild med. syntes hurtigt det kan komme til at lyde for kompliceret end det egentligt er og pavels princip er jo at det skal holdes enkelt..

Så hvorfor ikke bar starte på en vægt som føles let, køre med den til du ikke kan stige mere og så tage nogle skridt tilbage???

Det er den måde jeg bedst kan lide det på.. men nogle kan lide det på den ene og andre på den anden

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejer for tiden en periode kun med hans Naked Warrior system - skal dog lige være færdig med bogen først :)

Det glæder jeg mig til at høre nærmere om! Jeg købte bogen idag - det virker lige som det jeg gik og ledte efter :w00t:

Kan vi lokke dig til at lave en lille boganmeldelse sådan lidt folkeskolestil?

Det ville jeg sætte meget stor pris på! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejer for tiden en periode kun med hans Naked Warrior system - skal dog lige være færdig med bogen først :)

Det glæder jeg mig til at høre nærmere om! Jeg købte bogen idag - det virker lige som det jeg gik og ledte efter :w00t:

Kan vi lokke dig til at lave en lille boganmeldelse sådan lidt folkeskolestil?

Det ville jeg sætte meget stor pris på! :)

har du set anmeldelserne på dragondoor???

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad højreptitionstræningshypertrofi er, men Pavel påstår at det primært er forstørrelse af blodkar i musklerne.

Ahhh.. Det var det du mente.. Ja, han siger at hypertrofi opnået ved høje reps forsvinder lynhurtigt, og derfor er endnu mindre værd end den opnået ved 5 x 5 :)

Teddy:

har du set anmeldelserne på dragondoor???

Mon ikke den side kun vælger de positive anmeldelser? ;)

Link to comment
Share on other sites

Den første side du linkede til syntes jeg er rigtig god, men den anden er jeg ikke vild med. syntes hurtigt det kan komme til at lyde for kompliceret end det egentligt er og pavels princip er jo at det skal holdes enkelt..

Så hvorfor ikke bar starte på en vægt som føles let, køre med den til du ikke kan stige mere og så tage nogle skridt tilbage???

Det er den måde jeg bedst kan lide det på.. men nogle kan lide det på den ene og andre på den anden

Den anden side er nu bare et excel ark bygget over et eksempel på bear training taget fra bogen Power to the People, og var ikke ment til at gøre tingene mere kompliceret, tværtimod. Ligesåvel som Mol.dk har lavet deres egen version af HST programmet, selvom det egentligt system er mere fleksibelt end Mol.dk excel arket giver mulighed for, men det giver noget folk kan forholde sig til umiddelbart.

Jeg vil helt klart mene at hvis man skal have den fulde forståelse af Pavel programmer og principper ville det være en rigtig god ide at investere i hans bog.

Edited by HormonBøffen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share