The Evil Russian Speaks


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Den første side du linkede til syntes jeg er rigtig god, men den anden er jeg ikke vild med. syntes hurtigt det kan komme til at lyde for kompliceret end det egentligt er og pavels princip er jo at det skal holdes enkelt..

Så hvorfor ikke bar starte på en vægt som føles let, køre med den til du ikke kan stige mere og så tage nogle skridt tilbage???

Det er den måde jeg bedst kan lide det på.. men nogle kan lide det på den ene og andre på den anden

Den anden side er nu bare et excel ark bygget over et eksempel på bear training taget fra bogen Power to the People, og var ikke ment til at gøre tingene mere kompliceret, tværtimod. Ligesåvel som Mol.dk har lavet deres egen version af HST programmet, selvom det egentligt system er mere fleksibelt end Mol.dk excel arket giver mulighed for, men det giver noget folk kan forholde sig til umiddelbart.

Jeg vil helt klart mene at hvis man skal have den fulde forståelse af Pavel programmer og principper ville det være en rigtig god ide at investere i hans bog.

da er vi helt enige, mange af de gode elementer i de ting han foreslår går man glip af ved ikke at have læst bøgerne, jeg har læst både naked warrior og p2p og har fået en del ud af dem begge..

Har dog fundet en fejl i regnearket, pavel anbefaler ikke det sæt med 90% i bear træning, men at man efter sit tunge sæt hopper direkte på 80%

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad højreptitionstræningshypertrofi er, men Pavel påstår at det primært er forstørrelse af blodkar i musklerne.

Ahhh.. Det var det du mente.. Ja, han siger at hypertrofi opnået ved høje reps forsvinder lynhurtigt, og derfor er endnu mindre værd end den opnået ved 5 x 5 :)

Teddy:

har du set anmeldelserne på dragondoor???
Mon ikke den side kun vælger de positive anmeldelser? ;)

på dragondoor kan man frit skrive et indlæg om bøgerne og de bliver som regel uploadet uden at blive ændret

Link to comment
Share on other sites

Har dog fundet en fejl i regnearket, pavel anbefaler ikke det sæt med 90% i bear træning, men at man efter sit tunge sæt hopper direkte på 80%
Teddy-> Jeg ville anbefale du tager et ekstra kig på Pavel Routines

Der står under bear training varianten:

Bear: PTP, then add: 5 @ 80% of the 1st set

Og PTP er:

PTP: 5, 5 @ 90% of the 1st set
Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejer for tiden en periode kun med hans Naked Warrior system - skal dog lige være færdig med bogen først :)

Det glæder jeg mig til at høre nærmere om! Jeg købte bogen idag - det virker lige som det jeg gik og ledte efter :w00t:

Kan vi lokke dig til at lave en lille boganmeldelse sådan lidt folkeskolestil?

Det ville jeg sætte meget stor pris på! :)

har du set anmeldelserne på dragondoor???

Ja, jeg har set anmelderserne på Dragondoor men ville gerne høre en "kendt" MOLboers mening om bogen.

Link to comment
Share on other sites

Har dog fundet en fejl i regnearket, pavel anbefaler ikke det sæt med 90% i bear træning, men at man efter sit tunge sæt hopper direkte på 80%

Teddy-> Jeg ville anbefale du tager et ekstra kig på Pavel Routines

Der står under bear training varianten:

Bear: PTP, then add: 5 @ 80% of the 1st set
Og PTP er:
PTP: 5, 5 @ 90% of the 1st set

korrekt, men hvis du har læst bogen vil du se at der anbefaler de ikke sættet med de 90%

Link to comment
Share on other sites

Teddy-> Jeg har bladret igennem bogen og kan ikke finde noget sted hvor det står anderledes end at man køre 90% og så 80%.

Her er citatet fra bogen omkring bear:

The basic Power to the People which develops strenght without bulk calls for one heavy set  of five reps and one set with 90% of that weight, for example 100x5, 90x5. A little comrade who wants to become the Big Brother should not stop there. Reduce the weight to 80% of the first 'money' set, an keep doing sets of five reps with short, 30-90 sec, rest periods. When you have had enough, that is you cannot lift 80x5 in good form, call it a day.
Edited by HormonBøffen
Link to comment
Share on other sites

Teddy-> Jeg har bladret igennem bogen og kan ikke finde noget sted hvor det står anderledes end at man køre 90% og så 80%.

Her er citatet fra bogen omkring bear:

The basic Power to the People which develops strenght without bulk calls for one heavy set  of five reps and one set with 90% of that weight, for example 100x5, 90x5. A little comrade who wants to become the Big Brother should not stop there. Reduce the weight to 80% of the first 'money' set, an keep doing sets of five reps with short, 30-90 sec, rest periods. When you have had enough, that is you cannot lift 80x5 in good form, call it a day.

ok sorry har lige læst den igen, var mig der havde husker forkert

Link to comment
Share on other sites

Niske du må gerne købe min for en lille slik... der står ikke noget jeg ikke ved i forvejen... den er da meget sjov at have men rimelig uanvendelig når man samtidig ejer Supertraining... Pavel skriver sjovt også alle kan være med men har også en tendens til at hive mere udokumenteret forskning med ind i sine bøger... bla skriver han i sin Relaxe into stretch at hyperplasi er videnskabeligt dokumenteret i henhold til mennesker og derfor vil det være fordelagtigt at strække ud... så vidt jeg er orienteret er hyperplasi på ingen måde videnskabeligt underbygget... jeg kender kun til det forsøg med kyllinger som man har lagt i stræk og det er vist også det Pavel referer til... men Incog kan vist bekræfte min utilstrækkelige viden... ellers ser jeg ingen grund til at købe P2P... der står ikke noget i den som du ikke kan finde på mol... jeg synes det vil være synd at bruge penge på den... det kunne da så lige være for underholdningens skyld for Pavel skriver godt og morsomt ;) my 2 cent's

Link to comment
Share on other sites

Niske du må gerne købe min for en lille slik... der står ikke noget jeg ikke ved i forvejen... den er da meget sjov at have men rimelig uanvendelig når man samtidig ejer Supertraining... Pavel skriver sjovt også alle kan være med men har også en tendens til at hive mere udokumenteret forskning med ind i sine bøger... bla skriver han i sin Relaxe into stretch at hyperplasi er videnskabeligt dokumenteret i henhold til mennesker og derfor vil det være fordelagtigt at strække ud... så vidt jeg er orienteret er hyperplasi på ingen måde videnskabeligt underbygget... jeg kender kun til det forsøg med kyllinger som man har lagt i stræk og det er vist også det Pavel referer til... men Incog kan vist bekræfte min utilstrækkelige viden... ellers ser jeg ingen grund til at købe P2P... der står ikke noget i den som du ikke kan finde på mol... jeg synes det vil være synd at bruge penge på den... det kunne da så lige være for underholdningens skyld for Pavel skriver godt og morsomt ;) my 2 cent's

den der supertraining, har du et link eller lign til den??? eller er den også til salg

Link to comment
Share on other sites

Dr. Mel Siff is a sports scientist and biomechanist with a PhD in physiology (specializing in biomechanics), MSc (in Applied Math) awarded summa cum laude in brain research and other degrees in physics and applied math. He lectured for over 30 years in the mechanical engineering and linguistics departments at the University of Witwatersrand in South Africa and competed in Olympic weightlifting, karate, trampolining, cricket and track-and-field before moving to Denver a few years ago with his American wife.

He has addressed numerous international conferences and written many articles in sports medicine, sports science, physiology, engineering, psychology, physical education, chiropractic, physiotherapy, strength conditioning, ergonomics and communication. He has worked with a very large number of athletes in many sports around the world. His textbook, "Supertraining" is one of the most definitive books in serious strength training yet published and his popular Supertraining strength and fitness online discussion group has already become an institution on the web.

Kilde: http://www.dolfzine.com/page28.htm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share