Squat på et ben med sandsæk


Frisbee
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er begyndt at bruge sandsæk i min træning, og bruger den blandt andet til squat på et ben.

Så kom jeg til at tænke på hvad workloaden egentlig er når man squater på et ben.

sandsækken vejer 40 kilo, men skal man ikke lægge halvdelen af sin kropsvægt oven i?

Hvis det er rigtigt skal jeg lægge halvdelen af 75 kg oven i de 40 kg sandsæk - det bliver 77.5 kg!

Det syntes jeg lyder af meget - men omvendt kan jeg godt mærke mine balder og lår dagen efter :)

Er jeg helt forkert på den?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er begyndt at bruge sandsæk i min træning, og bruger den blandt andet til squat på et ben.

Så kom jeg til at tænke på hvad workloaden egentlig er når man squater på et ben.

sandsækken vejer 40 kilo, men skal man ikke lægge halvdelen af sin kropsvægt oven i?

Hvis det er rigtigt skal jeg lægge halvdelen af 75 kg oven i de 40 kg sandsæk - det bliver 77.5 kg!

Det syntes jeg lyder af meget - men omvendt kan jeg godt mærke mine balder og lår dagen efter :)

Er jeg helt forkert på den?

hvorfor kun halvdelen af din kropsvægt??? <_<

Hvor langt ned kommer du???

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal måske formulere det anderledes!

Det jeg gerne vil vide er hvad de 40 kg med sandsæk på et ben svare til i forhold til almindelig squat.

Hvis jeg bruger mit første regnestykke er det 77.5 kg pr ben, altså svarende til 155 kg med begge ben.

Så skal man squatte med 155 kg (almindelig squat) for at opnå samme workload som med 40 kg sandsæk?

Link to comment
Share on other sites

jeg ved ikke hvad der er det korrekte, men det er den måde jeg ville regne med det. den er også svær at overføre vægten direkte fra et bens squat, til alm squat, men jeg syntes under alle omstændigheder det er flot gået og så lad være at tænke på hvad det svarer til i den ene og den anden øvelse... skulle man kunne det, skulle en på 70kg som laver armbøjninger på en arm kunne bænke op imod dobbelt kropsvægt, ikke nødvendigvis et tilfælde. jeg kan ihvertfald ikke, desværre

Link to comment
Share on other sites

Måske var det en mulighed, hvis jeg kan holde balancen.

Jeg er ikke så smidig i anklerne så jeg kommer nok op på tæerne.

så skal man bare blive ved at prøve. jeg er i øjeblikket ved at træne mig op til en fuld et bens squat hvor jeg kommer helt i bund og det har taget lang tid også bla pga balancen.. men tror jeg bliver glad når jeg når målet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share