Piger, frivægte, kabeltårn, .....


Watts
 Share

Recommended Posts

Da vi har generalforsamling på torsdag i sportsklubben på kollegiet - hvor jeg er næstformand - skal vi snakke om køb af mere "pige-venligt" udstyr til motionskælderen. Lige nu er der masser af frivægte, stænger og skiver. Samt et par bænkpresstativer, kabeltårne, romaskine, cykel, leg extension o.a.

Det oplagte er jo at købe nogle "sprede-samle-ben" maskiner, men de fylder som et ondt år og koster...   Derfor har jeg overvejet at sætte en vejledning op, hvor der står hvordan de kan træne de muskelgrupper, men med det udstyr som vi har nu.

Spørgsmålet er derfor hvor jeg finder en vejledning i hvordan piger kan træne ben uden brug af de dyre store maskiner.

På forhånd mange tak

Watts

Link to comment
Share on other sites

Målgruppen er ikke de hardcore træningspiger, men de piger som engang imellem overvejer at starte med at dyrke motion. Dem som har det dårligt med at spise chips, dem der kun kan tage et armstræk (ned).

Det handler om at det skal være sjovt for de ikke så motionsliderlige piger på kollegiet. Derfor skal øvelserne være lette at gå til.

Link to comment
Share on other sites

Skrot enhver tanke om sprede-samle-ben maskiner - de gør kun brede lår bredere (taler af erfaring).

Et motionsrum på et kollegie skal da ikke fyldes op med isoleringsmaskiner, der fylder som et ondt år og kun kan træne en muskelgruppe. Er man til den slags, må man bide i det sure æble og betale til et motionscenter. På kollegiet, hvor jeg bor er der et lille rum med nogle håndvægte, et kabeltårn m.v. Og midt i det hele er der sådan en Multi-funktions-super-survival-mr-Universe maskine som ingen bruger, fordi den altid er i stykker. Normalt kan den både sprede/samle ben, peck deck og leg ext. m.v. Overflødigt skrot.

Hæng i stedet noget godt litteratur om frivægtstræning op. Hvis det er store mænd, som er afbildet på øvelsesanvisningen, så tegn en selv, hvor det er smukke slanke kvinder :biggrin2:

Den klassiske kommentar fra kvinder uden det store træningskendskab, er at de ikke vil være store bodybuildere. Lidt litteratur, som afliver myten om, at man bliver maskulin af frivægtstræning, kunne sikkert også finde en plads på væggen.

Sørg også for at have nogle håndvægte i den lave ende (hvis I ikke allerede har det)

Link to comment
Share on other sites

Sjovt >Den klassiske kommentar fra kvinder uden det store træningskendskab, er at de ikke vil være store bodybuildere. Lidt litteratur, som afliver myten om, at man bliver maskulin af frivægtstræning, kunne sikkert også finde en plads på væggen.

Sørg også for at have nogle håndvægte i den lave ende (hvis I ikke allerede har det<

Lige netop det har jeg diskuteret med nogle piger mange gange. Men de nægtede at tro det. ARGHHH

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share