100 kg i benpres??


mettekp
 Share

Recommended Posts

Hejsa jeg er en pige paa 80 kg samt 169 hoj.. Som er paa kur, vil gerne mindst tabe 10 kg.. Men nok om det.. Jeg tog benpres i dag og fik den op paa 100 kg.. Altsaa 2*12 af 100 kg.. Jeg er meget nysgerrig om det er ok, eller hvor meget den gerne skulle op paa for at det er ok :unsure: .. Mit maal er det dobbelte af min vaegt, er det realistisk??

Mange hilsner Mette..

Paa forhaand tak allesammen

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det ok :)

I søndags så jeg en fyr som lavede benpres med 90kg, så deeeet ;)

Du kan nok kun sammenligne hvis det er præcis samme maskine, men sådan set er det jo ret irrelevant hvad andre kan løfte for dig og din træning. Klø du bare på og når du både taber dig og styrketræner, så bliver målet om at benpresse 2x kropsvægt mindre end det er nu :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo mange gange svært at vurdere, da mange ben press maskiner er forskellige

Nogle hælder meget, nogle har kabel træk, nogle sætter man selv skiver på slæden

Men hvis det er en techno gym er 100 kg vidst temmelig pænt for en pige

De fleste piger i mit centre køre ben press med 20-30 kg, men de har også travlt med at læse HerΝ, eller file negle mens de træner…..suk :thumb_down:

Squart er en ondskabsfuld god ben øvelse, hvis man vil ha styrke og masse på benet :devil:

Link to comment
Share on other sites

hejsa igen..

Tak for jeres smadder dejlige svar.. Ja jeg prover at kompinere styrketraening og spinning saa jeg ikke mister saa meget muskelmasse :bigsmile: Har hort at det skulle vaere vejen frem!!!!

Mht den maskine jeg bruger, saa bruger jeg baade den paa en slags slaede, hvor du sidder mere op end paa den gammeldags hvor du ligger halvvejs ned.. Men jeg synes nu ikke at der er saa meget forskel.. Selvom jeg mere er til slaeden af den grund at jeg synes at den er mere behagelig..

Jeg har hort at man "taber" sig naar man kan tage 2*12 af hver ovelse.. Altsaa at man skal presse sig selv til at lige kunne tage de 2*12.. Grunden til jeg sporger jer om det er sandt er fordi jeg har en tendens til at faa MEGET store benmuskler meget hurtigt, og jeg vil jo gerne have fedtet vaek istedet.. Vil det komme hen ad vejen???

Takker igen allesammen..

Link to comment
Share on other sites

jov men det er det jeg altid har gjort, og mange folk herinde har raadet mig til at styrketraene benene naar jeg spinner meget.. Og saa har jeg ogsaa faaet afvide at hvis du styrketraener for en spinningklasse skulle det vaere primaert fedt du vil forbraende i spinningsklassen... Og jeg vil jo gerne have lidt markeret muskler, jeg vil bare gerne af med fedtet :unsure: .....Jeg prover at kore det her i 3 maaneder og saa ser jeg hvordan det hele ser ud.. Har taget et billed af mig selv, saa jeg kan se forskellen.. Jeg vil ikke gaa saa meget efter vaegten da det jo ikke er den jeg skal leve sammen med, men mit eget spejlbilled..

Men er der virkelig ingen mulighed for at tabe fedtet og faa et "slim" look paa laaret??

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved er det rigtigt nok, at det er en god idé at udtømme sine glykogendepoter gennem styrketræning før cardio, da man i så fald vil gå direkte til at "brænde" fedt, når man starter på fx. en spinningtime (det er sikkert en oversimplificering, men helt ved siden af er det vist ikke). Men derfor behøver du jo alligevel ikke at træne ben! Det er ikke sådan, at der "sidder noget glykogen tilbage" i benene, hvis du kun har kørt overkropsøvelser.

Det er sikkert en god idé at kombinere vægttræning for benene med spinning, men hvis du bare ikke vil have større lårmuskler, så må du jo lade være! Spinning skal nok give dig de markerede ben, du gerne vil have.

Link to comment
Share on other sites

hmm... <_< .. Okay jeg troede faktisk at det var benene jeg skulle styrke.. Naa naa men jeg bliver da klogere.. Men Jeg tror nu ejg fortsaetter med benene ( styrketraening i 1 maaneds tid for at se hvad der sker).. For jeg har det skide godt bagefter :bigsmile:

Ja jeg forstaar jo ikke de folk der kan sidde derhjemme med sine gulerodder og tabe sig frem for at komme ud og dyrke noget motion B)

men igen tusind tak for svaret........Det er dejligt naar folk giver sig tid til at hjaelpe..

Link to comment
Share on other sites

Ja, du skal da styrke dine ben, men styrke inkluderer altså et vist mål af muskelvækst. Min pointe var, at du ikke behøvede at stimulere muskelvækst i benene for at slippe af med fedt.

Jeg ville ønske jeg havde samme "problem" som dig. Hvis mine ben eksploderede på samme måde som dine tilsyneladende gør, ville jeg nok være gladere for at gå i shorts!

Link to comment
Share on other sites

:lol: :lol: :lol: ... hihi.. Ja men det er ogsaa smadder sexet naar man er en mand, jeg synes bare det er knap saa sexet til kvinder :blink::blink:

En af grundene til jeg ogsaa traener ben er fordi jeg er gaaet paa vaegtkonsulenterne for at tabe mig, og mange siger at de primaert mister muskelmasse... Og det kan undgaaes ved at styrketraene, samt indtage lidt mere protein end det de siger :w00t: ..

Men det gaar saa heller ikke saa staerkt med at tae sig naar man gor det paa min maade.. Men resultater sker der :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

hmm.. Er meget forvirret.. Har faaet afvide at det er bedste at tage saa meget styrke som muligt, men at du stadig kan lave ovelsen 3*12 eller 2*12.........

Det må siges at være et højt antal reps. Hvis du gerne vil minimere muskelvæksten i benene, skal du ned og træne tungt, dvs. få reps.

Hvis du fortsat vil træne benene - ville jeg nu mene ville være det bedste, så hold dig under 5 reps. og evt. tag nogle Singler :)

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig ;)

Som pige der oveni købet spiser for at tabe sig skal du ikke regne med at dine lår pludselig eksplodere i størrelse, uanset om du laver 3, 8, 10 eller 12 reps.

Minimal muskelvækst i benene opnås ved IKKE at træne dem, men hvis du stadig ønsker styrke er tricket at du holder antallet af sæt og reps lavt. Singler i benpres er måske lige at strække den for vidt, men 2-3 sæt af 3-5 reps vil jeg sige er fornuftigt.

Link to comment
Share on other sites

MaxPower har en pointe. Hvis du er i kalorieunderskud, skal du nok ikke regne med at dine muskler vokser, faktisk er alt træning mens man er i underskud en kamp for at holde den masse man allerede har. :)

Edited by TCO
Link to comment
Share on other sites

hmm.. Ja men saa skal jeg jo meget hojere op i kg <_< ... Jeg vil jo gerne yde noget, og hvis jeg kun maa tage 3*5 eller ligende.. Er der noget arbejde i det?? :unsure:

For mig virker det som at daller den af :angry: ....

Jeg vil jo gerne have sved paa panden :bigsmile:

:confused3:

Og alle drenge.. jeg har VIRKELIG en tendens til at mine muskler eksplodere.. Mest ben, men armene har ogsaa den tendens.. Hvis jeg styrketraenede haardt hver dag ville jeg ligne en oppumpet kvinde.. Jeg ved ikke hvorfor det haenger saadan sammen, men kaereste siger at mine laar vokser fra hver uge jeg styrketraener, og han har ret.. Det bliver pumpet op, men jeg kan jo godt lide at traene, men er lidt irriterret over at mine laar ser saa PUMPET ud..

Link to comment
Share on other sites

Saa er det afprovet...

Startede med at arbejde mig op i vaegt med 10 reps, hvorefter jeg kom op paa 156 Kg :bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile: .. Og saa tog jeg 4 saet af 6 reps eller hvad i kalder det... Hold da op hvor var det FEDT...Men da jeg tog en spinningklasse for denne gang ( kunne ikke naa at styrketraene for)var jeg draenet af energi, saa jeg var FULDSTAENDIG faerdig bagefter.. Mine ben begydte at ryste lidt da jeg var faerdig hvad betyder det??

Kan et maal paa 200 kg godt vaere realistisk?? :confused3: :confused3:

Mange tak for hjaelpen allesammen.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Startede med at arbejde mig op i vaegt med 10 reps, hvorefter jeg kom op paa 156 Kg    .. Og saa tog jeg 4 saet af 6 reps eller hvad i kalder det...

Se, det er FEDT!! En pige der træner og spiser fornuftigt, godt gået :banana::banana:

Du er hermed forpligtet til at give din viden videre til alle dine veninder der også gerne vil tabe sig :tongue:

Mht. de 200kg, så kommer det selvfølgeligt an på maskinen, men når du allerede er oppe på 156kg første gang du køre 6reps skulle det nok kunne lade sig gøre i løbet af et par mdr.

Hvis du vil fortsætte med at eksperimentere med øvelser så skulle du prøve squat

Link til Squat

Det er en lidt svære øvelse og i starten vil dine lår ikke få ligesåmeget ud af squat som din nuværende træning. Tilgengæld når du har lært at køre den så rammer den både ben, mave og ryg, desuden lære den dig at stabilisere din krop i din hverdag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share