Fedt procent Maskine


andreas1857
 Share

Recommended Posts

Ja, det kunne jeg egentlig også godt tænke mig at vide!

Jeg har prøvet tre forskellige af disse maskiner, og har fået målt en fedtprocent på mellem 20 og 23. Jeg synes dette er rimeligt højt, da jeg egentligt er meget mere makeret end folk som har målt deres fedtprocent til det halve. Jeg har ganske vidst ikke sixpak, men en fourpak kan det godt blive til.

Jeg ved at det bare er et tal på en maskine, og at det er det man ser i spejlet der tæller, men det kan alligevel godt irritere mig lidt at min fedtprocent er så relativ høj. Det siger de maskiner ihvertfald at jeg har!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja... Jeg undrer mig egentligt også lidt over om det virker... Her tænker jeg nu mest på måden at udregne den her på MOL... Jeg har udregnet min til at være omkring 11, og egentlig er det lidt sjovt, for jeg tror ikke jeg kender nogen der er lige så veltrimmede og spinkle som mig... Til gengæld er 11 ikke særligt højt, så det skulle vel ikke være det helt store problem at få fikset en lille six-pack...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Mit råd er, glem alt om disse maskiner til at måle fedtprocenten. Da vi vægttræner og gerne vil vide om de kilo vi tager på er fedt eller muskler, kunne det lyde som en god ide med disse maskiner. Men hvorfor ikke bare bruge et målebånd ? Selv måler jeg pt. 83 cm om maven hvor den er størst. Når jeg så tager på i vægt men ikke om livet, ved jeg det er muskelmasse.

Det er det samme som hvis man har taget vægt på, men fedtprocenten er den samme. Begge måder fortæller hvorvidt ens vægtsvingninger skyldes fedtophobninger eller ny muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share