Protein giver bumser ???


Banner
 Share

Recommended Posts

Jeg læste på getbig at jeg ikke var den eneste der led af slemme acne problemer efter jeg begyndte at spise protein har ellers aldrig haft det problem, men på siden er der en masse folk der brokker sig over det, men ikke nogle der har et bud på en løsning. Det håber jeg sku at et af jer kloge hovder har for ellers er det slut med at indtage proteinpulver fra min side.....nytter jo ikke meget at være et stort muskelbrød hvis man afslører en hær af bumser på hele ryggen så snart man smider trøjen.

Har brug for noget hjælp her...?!

Mvh Banner

Link to comment
Share on other sites

hmmm...er du sikker på det er proteinen der gør det?

Måske er det bare fordi du træner hårdere? Eller måske er du på kreatin?

Jeg har heller aldrig haft prob. med bumser på skuldrene før. Men da jeg begyndte at træne ben tungt og æde kreatin, så kan jeg love dig for mine skuldre kom til at ligne et månelandskab.'

Protein gør ikke mig noget, men kreatin og hård bentræning gør mig "grim"!!

Link to comment
Share on other sites

>Banner

Hvilket mærke protein bruger du?

Der kan jo være en mulighed for at dit proteinpulver kan være forurenet med biprodukter eller andre spændende ting!!! Der har været en masse produkter på det sidste, som er fundet indeholdende eksempelvis prohormoner.

Det er før set med creatin, som kun er eksempelvist 98% rent, at det kan fremprovokere akne, da de resterende 2 % er noget giftigt stas for kroppen, som den derfor skiller sig af med gennem huden=akne. Det er meget forskelligt fra person til person om creatin, som kun er delvist rent resultere i akne, det kan også bare resultere i dårlig mave.

Hvis dette er sagen bør du overveje at skifte til 100% rent creapure creatin og proteinpulver som er gennemkontrolleret for diverse affalds-/biprodukter

Link to comment
Share on other sites

Øget akne vil måske være en kombination af en hormonal ubalance og en måske øget bakteriedannelse eller talgproduktion.. Tidligere fik jeg lidt når jeg indtog multivitaminer og b-complex, når jeg ikke tog dem fik jeg intet. Hvis det er en gainer du bruger er der nok tilsat lidt forskellige vitaminer og mineraler, måske kan de have skylden. Det kan jo også være at din krop bare skal vænne sig til en større mængde kcal??

Ellers prøv 60mg zink, en pantotensyre og en b12 hver dag, det hjælper mange. Vask dig to gange om dagen med australian tea tree oil og du kan jo få din læge til at udskrive en redap gel, den virker i hvertfald.. Jcq

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiste CREAMY VANILLA PROTEC MILK, PROTEIN TECHNOLOGY fra Eiselt Research men den skulle være 100% testet for underlige stoffer.... Det er fame noget bæ...der er sku ikke meget fornøjelse ved at have en flot krop hvis den er dækket af betændte bumser...*suk*

Link to comment
Share on other sites

Kender problemet med bumser når jeg spiser protein. Det er der ikke så meget at gøre ved, og der er mange som "lider" af det. Du skal også regne med at det oftest også er pga. en hormonel-ubalance! Det er det i mit tilfælde, og du skal egentlig bare træne mere igennem når du opdager at du får bumser. Det som der er rigtig meget tilovers af, vil blive udskildt fra kroppen på denne måde. Derfor træn mere så kroppen kan optage mere. Du er nød til at leve med de ekstra filipenser, men tro det eller ej - et eller andet sted er de et godt tegn hvis de KUN kommer når du er på protein. Det viser bare at dit "lager" er fyldt og at du skal træne mere hårdt igennem. Desuden har jeg erfaret af alle filipenserne forsvinder efter cirka 2 måneder, EFTER endt kur!

Creatin har for mit vedkommende ikke gjort noget vedkommende ikke forværret bumserne. Tværtimod, da du drikker meget vand når du er på creatin.

MVH DNL

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har tit tænkt over hvordan i får de recepter at lægen.. Ringer I bare og siger at I har bumser og bestiller et tid, og så snakker med lægen om det or what ? Jeg har kun problemmet når jeg spiser fastfood eller drikker, men det kan jeg jo heller ikke undvære resten af mit liv..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Jeg har selv gået rundt med den tanke at min protein giver bumser.. Dog fandt jeg ud af at mit creatin godt kunne fremprovokerer nogle få bumser HVIS jeg ikke drak rigtigt meget vand.

Jeg har ikke haft problemer med Proteinen endnu. Jeg har spurgt min læge og han fortalte at hvis man tog protein pulver hver dag, skulle man også træne hver dag! Ellers ville kroppen komme i ubalance. Fordi de dage du ikke træner, får du nok protein gennem maden. Det ekstra protein vi tager kan godt fremprovokerer bumser som er kommet pga. hudens fedt nivau skyder i vejret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv gået rundt med den tanke at min protein giver bumser.. Dog fandt jeg ud af at mit creatin godt kunne fremprovokerer nogle få bumser HVIS jeg ikke drak rigtigt meget vand.

Jeg har ikke haft problemer med Proteinen endnu. Jeg har spurgt min læge og han fortalte at hvis man tog protein pulver hver dag, skulle man også træne hver dag! Ellers ville kroppen komme i ubalance. Fordi de dage du ikke træner, får du nok protein gennem maden. Det ekstra protein vi tager kan godt fremprovokerer bumser som er kommet pga. hudens fedt nivau skyder i vejret.

Har din læge nogen speciel uddannelse indenfor ernæring eller bare en sund nysgerrighed indenfor samme emne? Ellers vil jeg meget nødig følge en læges råd når det kommer til ernæring. Læger har simpelthen næsten ingen undervisning i ernæring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share