Måltid før natten


keyser
 Share

Recommended Posts

Det var da sindssygt så meget nogle af jer indtager før sengetid.. :D :blink:

Drikker 300 g mælk og så det det.. :D

Nu et lidt mere diskutabelt (havde nær skrevet diskuterbart), hvor meget hjælper det valleprotein før sengetid? Lige efter træning drikker jeg 500 liter skummetmælk med 40 gram protein pulver og en banan; 51,5 g protein - 56,6 g kulhydrat - 1,8 g fedt i alt 448,6 kcal.

Drikker kun sådan en shake efter hver træning. Ikke før sengetid om morgenen eller sådan noget, bliver det ikke meget mewget dyrt hvis i bruger af det hver dag? Kan det betale sig resultatmæssigt at putte 10 gram i min skummetnatmælk??

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det var da sindssygt så meget nogle af jer indtager før sengetid.. :D  :blink:

Drikker 300 g mælk og så det det.. :D

Nu et lidt mere diskutabelt (havde nær skrevet diskuterbart), hvor meget hjælper det valleprotein før sengetid? Lige efter træning drikker jeg 500 liter skummetmælk med 40 gram protein pulver og en banan; 51,5 g protein - 56,6 g kulhydrat - 1,8 g fedt i alt 448,6 kcal.

Drikker kun sådan en shake efter hver træning. Ikke før sengetid om morgenen eller sådan noget, bliver det ikke meget mewget dyrt hvis i bruger af det hver dag? Kan det betale sig resultatmæssigt at putte 10 gram i min skummetnatmælk??

.........og du synes de andre spiser/drikker meget før sengetid :w00t:

500 liter skummetmælk erda også en pæn sjat :tongue:

Selv spiser jeg en klapsammen rugbrød med tun eller ost og skinke. Og drikker skummetmælk til.

Link to comment
Share on other sites

Lige efter træning drikker jeg 500 liter skummetmælk med 40 gram protein pulver og en banan; 51,5 g protein - 56,6 g kulhydrat - 1,8 g fedt i alt 448,6 kcal.

Når jeg regner på det giver 500liter mælk ellers:

Kcal 1705

Protein 175g

Kulhydrat 240g

Fedt 5g

så hvis jeg var dig ville jeg spare proteinpulveret, da jeg skulle mene du får rigeligt med protein :lol: :lol:

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
:lol:

Ja, i er dælme dårlige til matematik... kig lige en ekstra gang på den karton.. de 3,5 protein er pr 100 gram.... så vidt jeg ved vejer en liter mælk forhåbetlig et kg..

keyser

Ja det var jo også det jeg skrev i første omgang.. Det er bare jakkedrengen der er så dårlig til at regne, at han ikke engang er i stand til at tælle indholdet i en pakke gajol :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja det var jo også det jeg skrev i første omgang.. Det er bare jakkedrengen der er så dårlig til at regne, at han ikke engang er i stand til at tælle indholdet i en pakke gajol :lol:

Så det godt :devil::devil:

Nu vil jeg smutte på arbejde hvor jeg ikke bliver hånet for mine forhastede beregninger :lol: :lol:

Ha en god dag d'herrer

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg tager ofte et par godnattere.. :)

Så vidt jeg har læst mig til, er det nu en del mere fordelagtigt at holde sig fra alkoholen, da det nedsætter proteinsyntesen i op til 48 timer.. Men det tager jeg nu ikke så tungt ;)

A beer a day keeps the doctor away :D

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ved godt, at det er lidt sent, at jeg hopper ind i samtalen, men jeg synes, at det er et ret spændende og essentielt emne. Jeg er begyndt at træne for et måned siden, og jeg har også været i tvivl om hvad der er godt at spise i det hele taget, men også inden jeg skulle sove.

Jeg har hørt noget om, at det er dumt at indtage for mange proteiner inden man går i seng, fordi det kan betyde, at man har svært ved at falde i søvn. :wink: Er der noget om det?

Det var lidt off-topic godt nok, men jeg plejer at åbne en dåse tun hånd i hånd med et glas skummetmælk og så skulle det være det (har desuden ikke problemer med at sove).

Betragt det her indlæg som et kick-start på en mere eller mindre afsluttet tråd :bigsmile:

Edited by Morten B.
Link to comment
Share on other sites

Man hører så mange, der siger, man skal undgå kalorieright ædelse, inden man hopper til køjs. Har det nogen sandhed på sig? jeg kan godt lide en god portion inden sengetid i hvert fald :bigsmile:

For almindelige "dødelige" kan det godt være en dum idé, da man ikke forbrænder særligt meget i løbet af natten og derfor tager på. For os, der træner er det derimod en god idé at få næring døgnet rundt og hvem kan også falde i søvn når man er sulten? :wink:

Link to comment
Share on other sites

For almindelige "dødelige" kan det godt være en dum idé, da man ikke forbrænder særligt meget i løbet af natten og derfor tager på. For os, der træner er det derimod en god idé at få næring døgnet rundt og hvem kan også falde i søvn når man er sulten? :wink:

Jeg har hørt "råd" om at større måltider for ens sengetid kan forstyrrer søvnen en smule, og evt gøre det svære at falde i søvn til at starte med... : :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt "råd" om at større måltider for ens sengetid kan forstyrrer søvnen en smule, og evt gøre det svære at falde i søvn til at starte med... : :blink:

Så det er mad generelt, der MULIGVIS kan forstyrre ens søvn e.l. og ikke bare proteiner?

Så kan det sådan set være ligemeget med hvad jeg spiser i teorien, for jeg skal have noget ned i kassen. Så er proteiner sgu mit foretrukne valg :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share