Bænkpres med trøje


AndersL
 Share

Recommended Posts

Til næste bænkpres stævne har jeg fået den idé at starte med trøjen 8 uger før konkurrence, på følgende måde:

Uge1 : trøje på

Uge2 : trøje på

Uge3 : trøje på

Uge4 : uden trøje | bænk 60% af max

Uge5 : trøje på

Uge6 : trøje på

Uge7 : trøje på

Uge8 : tapering | bænk 50% af forventet max

STÆVNE

Grunden til dette er at jeg med Titan trøjen ligger lige omkring maxvægt hver gang for at få noget ud af det, og Russisk forskning viser at man kan køre koncentret på i ca. 3 uger før overreaching indtræder. (Concentrated Loading princippet)

På denne måde for jeg 6 effektive uger til at køre trøjen ind, uden at overreache før tid.

Noget input på dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok vælge, at kører 2 uger i trøje efterfulgt af en uge uden for at være på den sikre side med hensyn til overreaching. :)

Jeg havde sjovt nok forventet at du ville være blandt en af de første med en kommentar, hvilket udelukkende er positivt! :)

Mine restituive evner og workcapacity ligger generelt i den høje ende af skalaen. Så jeg tror det kommer til at passe meget godt med 3 ugers loading. Men jeg vil da lige kigge endnu engang på forberedelserne op til DM her, og se hvordan landet egentlig lå (har ik tid ligenu, gør det imorgen).

Gogzy

I styrkeløft bruger man en trøje til at støtte skuldrene. Den giver også nogen ekstra kilo til løftet såfremt man lære at styre den, og det er ingen let sag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share