spinning - armbøjninger?


peet_dk
 Share

Recommended Posts

5 timers LSD i 2 graders frost

Hvis det tager 5 timer og temperaturen er under frysepunktet, tror jeg, at jeg ville foretrække DSB............... ;)

:) Det er lige præcis den slags der med (u)rette får cykelryttere til at føle sig som noget helt, helt særligt. I positiv forstand, altså.

Men OK, det var højt solskin og vindstille den dag, og med den rette påklædning, så fryser man - tro det eller lad være - overhovedet ikke hvis man er vant til at træne i køligt vejr B)

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Det sidste halve år har jeg også haft en del "sjove" oplevelser med spinninginstruktørere, som både kan billere med at være uddannet spinninginstruktører og have en teoretisk og praktisk viden om spinning/cykling, som er svær at undergå. Indimellem i grotesk grad har det vist sig, når jeg har spurgt til rationalet bag deres timesammensætning, vokabularium etc.

En af instruktørerne - som i øvrigt er et ualmindeligt sødt menneske - har jeg for nylig fundet ud af fungerer som underviser/censor for kommende instruktører. Og jeg føler mig ret sikker på at, at det vil være korrekt at udlede, at verden endnu ikke har set den sidste inkompetente men uddannede spinninginstruktør i fitnesscentre :thumb_down:

I guder hvor er jeg glad for at jeg i stedet kan køre intervaltræning i småvåde 8 grader og en hård vestenvind lige i smasken eller tage 5 timers LSD i 2 graders frost :devil:

Ziggymund :bike:

Som spinner gennem 7-8 år har jeg jo set lidt af hvert. Jeg har haft timer hos mange af dem som underviser kommende instruktører og deltager i workshops m.m. De har alle også forsøgt at sætte deres stil på spinning vha. diverse sjove øvelser (incl Chris McDonald fra SATS - han startede også med sjove øvelser).

Jeg tror det handler om at nye instruktrøer syntes at der skal laves noget som er anderledes - så man ligesom kan blive kendt ?

Link to comment
Share on other sites

ja, du griner, min unge ven - men det er faktisk rigtig meget ret så morsomt på en swissball - først et sæt med fødderne på bolden og så et sæt med hænderne på. Så skal du få fys-stabilisering for en femmer og glade pecs ;)

Hvad så med armstrækninger på 2 swissballs, fødderne på den ene og armene på den anden ? :)

Henning :pumpin:

double the fun :lol:

Eller hvad med 3, en til hver arm og en til fødderne. 4 må dog være max ;)

Vi holder os til udgaven med en swissball og en medecinbold til hver hånd (eller bare den ene hånd for de mindre gode)

B)

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share