Træning i Det Danske Forsvar


typen
 Share

Recommended Posts

I er sq da vel ikke på øvelse hver evig eneste uge?

De sidste mange uger + nogle uger frem har/skal vi på øvelse!

Ikke alle øvelser er 5-dages men de fleste er!

Og da slet ikke efter det er blevet til en "tilnærmelsesvis 37timers arbejdsuge". Så skal i da have noget K-fri i hvert fald
HAHA ja 37 timer om ugen havde jeg sgu kun da jeg var på kørekort :lol:
Synd at du skal spilde din tid der. Havde du valgt Livgarden havde du jo rent faktisk kunne være stolt af det du lavede

HEHE, yeah right :tongue:

og det er sandt nok at man ikke får meget søvn på øvelserne, men 2 timer pr nat over en hel uge, det ville jeg nu gerne se og igen øvelse hver uge.. NIKS!!!!!!!!!!
Nu skrev jeg også mellem 2 og 5 timer og det er PR døgn, hvis du ikke forstod det!
det der lyder lidt som om du prøver at gøre det hårdere end det er, kender flere der har været samme sted som dig og også nogle befalingsmænd og den med øvelse fra mandag til fredag må du altså længere ud på landet med. Efter rekrut tiden er ugen meget tæt på 37 timers arb uge, så med mindre du er jæger, frømand eller lign hopper jeg ihvertfald ikke på at i har det så hårdt, selvom det jo lyder sejere at fortælle på den måde end som det virkeligt er

Hvorfor skulle jeg skrive noget som ikke er sandt???

Jeg har selv snakket med nogle som var samme sted som mig sidste år, og de sagde at de ikke havde det halv så hårdt! Men det afhænger jo også meget af hvem man har har som kompagnichef og delingsfører.

Min tid efter rekruttuden var kun tæt på 37 timer de første uger, og DAMN det var gode uger!!

Men at sige ugen efter rekruttiden er tæt på 37 timer pr uge er noget VÅS!!

Jeg er i ammunitionsdelingen og vi er godt nok en af de delinger som sover mindst, men de andre delinger har heller ikke ligefrem luksus forhold.

Vi fik i denne uge en sergent fra kamptropperne som skal være hos min deling i en måned for derefter at læse videre til løjtnant, han sagde at han aldrig havde set noget lignende! Han kunne overhovedet ikke forstå hvorfor vi ikke fik mere søvn.

Hvis du på baggrund af dine kammeraters historier forestiller dig, at man skal være jæger for at komme på 5-dages øvelser, gå ½-1 dag uden mad og sove 2-5 timer om natten, så kan jeg ikke forestille mig andet end at dine kammerater er en flok simulanter, der har ligget og flået sig i aben på infirmeriet, hver gang de andre er taget på øvelse, for derefter i weekenden at sidde på bodegaen og udbrede sig til naive folk om, hvor latterlig værnepligten er. Det er såmænd ganske almindelige forhold under en ganske almindelig øvelse, der bliver beskrevet her.
NEMLIG!! Jeg ved ikke om "Teddy" forveksler værnepligten med plejehjemmet, men det lyder da som om han har været/er på et tøsested!

det kommer ikk an på stedet hvor meget man er på øvelser, der ligger faste rammer for hvor meget man skal afsted og i disse dage er der meget strenge krav til det af økonomiske årsager, så er ligeglad hvor gode forklaringer du kommer med, jeg tror ikke på den og normalen er at rekrut tiden er slem og derefter kommer den såkaldte 37 timers arb uge, så ved ikke om du befinder dig i et computerspil eller hvordan.

Nej jeg ved da heller ikke hvorfor du skulle finde på noget, men det lyder jo bedre at sige at vi sov 2 timer pr nat på øvelsen end at vi sov 6 og alligevel ikke var til stor nytte :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg ved da heller ikke hvorfor du skulle finde på noget, men det lyder jo bedre at sige at vi sov 2 timer pr nat på øvelsen end at vi sov 6 og alligevel ikke var til stor nytte 

Jeg kan til gengæld ikke se at det lyder bedre. Jeg tror kun det er i dine ører!

Jeg synes ikke det er fedt at køre med vinduerne rullet ned om natten når vi kører for ikke at falde i søvn bag rattet, men det finder du sikkert meget morsomt!

Tro hvad du vil men sådan er det altså!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share