Helbredskontrol


SAB
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY

Nej, det koster ikke noget.. Det er det man i daglig tale kalder et 100.000kms tjek :lol:

Jeg skal også snart have lavet et, men har ikke taget mig sammen.. Min storebror fik lavet et for et års tid siden, fordi han hele tiden var træt og ikke følte sig helt rask altid.. Du ved han var sikker på han fejlede et eller andet nogen gange.. Sådan har jeg det nu også selv ind i mellem.. Men det var ikke det vi kom fra jo ;)

Ting det bør indeholde:

Generelt tjek og knogler og led

Tjek af hjerte og lunge lyde, samt tjek af lungekapicitet.

Tjek af blodtryk

Blodprøve, der bliver testet for diverse ting..

Ellers kan du jo bare bede om at blive undersøgt for noget mere.. F.eks. propper i ørene, allergi osv..

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Jeg fik taget en røvfuld blodprøver, hjerte-kardiogram og diverse engang i november, og det betalte jeg da ikke noget for ??

Thomas

Nej, det koster jo heller ikke noget.. Hvorfor skulle det også det?

Var det også sådan et generel helbredstjek du fik Thomas?

Kan nemlig huske vi snakkede om at vi begge to var skrækslagne for at gå til læge, fordi vi var bange for vi fejlede alt muligt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Mange af de ting kan du ikke få lavet hos egen lægen! (Hvis ikke der er grund til det - sygdom o.lign)

Det var også min overbevisning, kan være at visse praktiserende læger bøjer reglerne en smule. Nu betaler jeg ikke selv min medical, men den er ikke billig, så vidt jeg ved, 3000,- kr. kan ikke gøre det. <_<

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Det er i forbindelse med mit arbejde. Jeg forsøger at få lavet en ordning, hvor natarbejderne får tilbudt et helbredstjek med jævne mellemrum (mindst hver 3. år). Det er jo bevist at natarbejde er hårdt ved kroppen, så at monitere helbredet, for at kunne gribe ind i tide er nok ikke helt tosset...

3000,- kr for basis-undersøgelsen lyder godt nok lidt dyrt (med f.eks. 100 medarbejdere løber det jo op!!!). Men måske der kan gives lidt mængde-rabet ;)

Link to comment
Share on other sites

Du kan da bare melde hele bundtet som bloddonorer. Så får de ganske gratis testet blodet for sygdomme, blodprocent samt målt blodtryk to gange om året. Det er vel de vigtigste ting.

Sådan noget som knogler og led kan man jo selv mærke hvis der er noget galt med...

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke målt blodtryk som bloddonor i Århus.

Er det normalt andre steder?

Det er da i hvert fald normalt i Frederikshavn. De siger de gør det som en ekstra service, så det kan da godt være det ikke er normal kutyme på mere travle blodbanker?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share