Seated Crunch


HenrikJ
 Share

Recommended Posts

i kable crunch, hvis du læner dig forver ca 45grader og forbliver sådan i hofteleddet så kan du ext. i ryggen og få strukket maven "helt" ud...

Jeg fik ik lige nævnt den ved navn... Det der preacher har jeg smidt oven i fordi det er sådan en slags bedestilling/mekka ;)

- Knæl ned med ansigtet mod tårnet

- Sæt reb i øverste hank...

- læn dig forover så du ca 45grader, og freeeze hoften i den position...

- tag fat i rebet og placer hænderne samlet på el. lidt over panden med tommeltotten indad...

- start med at ext.(strække) ryggen så meget du kan men uden at ændre vinklen i hoften

- og så retur i chrunchen, og husk igen Rect. abd's.(den lige mavemuskel) ROM (længde af bevægelse) ikke er særlig stor når du først har passeret "lige ryg". Og husk igen ikke at ændre på hofte vinklen.

- Og bare pust godt ud efter hver gang du har været nede...

jeg mener jag lavede dem 3*15 eller noget i den stil, men jeg kørte dem også ud til siderne, men prøv den lige først..... :) håber det var lidt mere læservenligt :unsure:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg så været nede og træne :).

Kan virkelig ikke se hvordan du vil udføre swissball ved kabeltårnet med reb i den nederste og så belastning på, den er i sig selv ikke så svær at udføre man skal bare kunne holde balancen.

MEN :o Hvordan ....... holder du dine ben nede ? var helt umuligt for mig.

Jeg synes ikke det er så svært, man skal bare stemme godt i mod. Du skal huske at sidde lidt yderligt på bolden, så du kan læne dig laaangt bagover, så synes jeg egentlig ikke det er så slemt at holde benene i jorden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det er så svært, man skal bare stemme godt i mod. Du skal huske at sidde lidt yderligt på bolden, så du kan læne dig laaangt bagover, så synes jeg egentlig ikke det er så slemt at holde benene i jorden.

Hmm er udemærket klar over hvordan man skal side ;) men altså jeg følte det var meget svært :D

Jeg kan anbefale de fleste af de maveøvelser der er angivet på nedenstående link.

Jeg træner dog aldrig de skrå, da de kommer til at ligene små deller.

Har jeg skam kigget på men mange af dem kræver mange reps før du kan mærke dem, og skrå er da altid godt lidt skal der da være :lol: men smag og behag

Edit: Har nu været nede og træne igen igen, og devito jeg kørte kabel crunch idag prøvede med de ca. 45 grader for derefter at låse hoften og bukke forover via mavsen :o havde belastning på omkring 40 kg følte stadig ikke det gav ret meget det kunne så småt mærkes efter 15 stk. men ikke noget at prale af :( Mig som gør det helt forkert eller hvad?

Eller mener du jeg skal tilbage over stykket "lige ryg" og tage den derfra? dette kan jeg dog ikke se hvordan skulle kunne lade sig gøre.

Edited by HenneStar
Link to comment
Share on other sites

Har jeg skam kigget på men mange af dem kræver mange reps før du kan mærke dem, og skrå er da altid godt lidt skal der da være :lol: men smag og behag.

Så prøv at lægge noget vægt på. Tag f.eks. en vægtskive bag nakken ved hyperextended crunch. Jeg bruger selv en 5'er og kan herefter tage 8-10 rep. Ved cable crunch tager jeg max vægt samt lidt ekstra løse på. Ved ab flexions og andre øvelser hvor ekstra vægt ikke er muligt, sørger jeg for at gøre øvelsen så koncentreret og kontrolleret som muligt. Det øger sværhedsgraden betydeligt. Ved hanging reversed crunch kan jeg i øvrigt kun tage 3 rep!!!!!! Hvis du kan tage 15 perfekte rep. er det imponerende. Desuden fungere mavemusklerne på samme måde som alle andre muskler. Du behøver altså ikke køre til failure på noget tidspunkt for at få noget ud af det. Bare se på de forskellige HST programmer.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lige muligheden for hanging crunch ville ellers gerne prøve det :D

Tror jeg vil prøve de øvelser jeg kender igennem med noget mere vægt, normal crunch på bænk i 45 grader og med belastning giver også ca. intet :(

Ang. kabel crunch hvis jeg smider mere vægt på kan jeg sq ikke holde mig nede da vægten jo så næsten vejer det samme som jeg. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ang. kabel crunch hvis jeg smider mere vægt på kan jeg sq ikke holde mig nede da vægten jo så næsten vejer det samme som jeg. :lol:

Piv :tongue: Prøvede den oxo, havde egen kropsvægt som belastning, dvs. 70 kg. Det kunne mærkes i hænderne efter rebet da jeg var færdig :lol: Og maven var da oxo ok, men skal nok arbejde lidt på teknikken før den bliver flydende :)

Link to comment
Share on other sites

Piv :tongue: Prøvede den oxo, havde egen kropsvægt som belastning, dvs. 70 kg. Det kunne mærkes i hænderne efter rebet da jeg var færdig :lol: Og maven var da oxo ok, men skal nok arbejde lidt på teknikken før den bliver flydende :)

haha er i fuld sving :lol: ja man skal nok lige finpudse sin teknink. B)

Link to comment
Share on other sites

Piv  :tongue:  Prøvede den oxo, havde egen kropsvægt som belastning, dvs. 70 kg. Det kunne mærkes i hænderne efter rebet da jeg var færdig  :lol:  Og maven var da oxo ok, men skal nok arbejde lidt på teknikken før den bliver flydende  :)

haha er i fuld sving :lol: ja man skal nok lige finpudse sin teknink. B)

husk at den ikke skal laves med større bevægelsen end hvis man havde lavet crunch på swissbold - alt for mange jeg ser "ender med albuerne nede på gulvet" i så fald er hoftebøjerne involveret og øvelsen blivere rent faktisk nemmere af at køre helt ned

kræver god koncentration hvis man skal have fyldt udbytte

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Edit: Har nu været nede og træne igen igen, og devito jeg kørte kabel crunch idag prøvede med de ca. 45 grader for derefter at låse hoften og bukke forover via mavsen  :o havde belastning på omkring 40 kg følte stadig ikke det gav ret meget det kunne så småt mærkes efter 15 stk. men ikke noget at prale af  :(  Mig som gør det helt forkert eller hvad?

Eller mener du jeg skal tilbage over stykket "lige ryg" og tage den derfra? dette kan jeg dog ikke se hvordan skulle kunne lade sig gøre.

Woops :smashtard: , jeg har lige ævlet med de grader der, sorry. selvfølge ik kun 45grader.

lidt def.:

Hvis man står ret er der 180grader i hoften, løfter man låret op til vandret er der 90.

Men glem lige graderne(det forvirrer hvis mere)

Knæl ned forand tårnet, når din ryg er lige skal den ca være sådan som skråstregen / hvis den er det fryser du i hoften. Ext./stræk ryggen og gå ned i crunch....

Og så lige til vægten, hvis det er i sådan et 80kg tårn så er 40kg ik meget, op på 60kg mindst ;)

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share