Mit nye træningsprogram (hvad mener du?)


niels
 Share

Recommended Posts

Hejsa Alle!

Jeg har brug for jer derude til at kommentere mit ugentlige

træningsprogram. Jeg træner 3 gange om ugen, og det er

beskrevet nedenfor!! Alle kommentarer, ændringer, bedre

øvelser, tilføjelser,  o.s.v. er velkommen...

Mvh niels

Mandag

Fokus:  Bryst og Triceps

Bryst øvelser:

Øvelser med friestænger: Bænkpres, Skråpres

Øvelser med håndvægte: Flyers

Øvelser med maskine: Lever Chest dip

Triceps:

Øvelser med kabler: Lying Triceps extension, push down

Øvelser med maskine: Triceps dip

----------------------------------------------

Onsdag

Fokus: Ryg, skuldre og biceps

Ryg øvelser:

Øvelser med håndvægte: Dumbbell Shrug

Øvelser med kabler: Cable close grip pulldown,

                          Cable Rear pulldown

Øvelser med maskine: Seated Row

Biceps øvelser:

Øvelser med kabler: Cable curl

Øvelser med maskine: Preacher curl

Øvelser med håndvægte: Dumbbell curl (incline)

Skuldre øvelser:

Øvelser med maskine: Lateral Raise, behind Neck Press

----------------------------------------------

Fredag

Fokus:  Mave, ben og motion

Mave øvelser

Øvelser med maskine: Seated Crunch, twist

Andre øvelser: Weighted Vertical Hip Raise, Weighted Twisting Crunch

Ben øvelser

Øvelser med maskine: Seated Hip Adduction, 45 grades Leg press,Seated Leg curl,Leg extension

Link to comment
Share on other sites

Der er ihvertfald nogle ting, som jeg ville gøre om i det program.

Blandt andet: hvorfor træner du kun hver muskel igennem en gang i ugen, mon ikke du kunne klare 2??

Jeg ville iøvrigt heller ikke lave 3 bicepsøvelser, det synes jeg er spild af tid. Iøvrigt synes jeg også der er for mange kabel og maskine øvelser, og i det hele taget for mange øvelser. Du burde da feks. godt kunne få trænet brystmusklerne med kun bænkpress og skråbænkpress, de andre øvelser du har valgt er somregel spild af tid. Squat og dødløft burde da også være med i programmet istedet for alle de maskine øvelser for benene. og så synes jeg også splittet skulle deles anderledes op, så du fik trænet alt igennem 2 gange om ugen.

Nu kender jeg ikke dine forudsætninger, men de ting jeg har kommenteret vil jeg mene gælder for langt de fleste.  Genrelt synes jeg altså at du skulle få flere øvelser med frie stænger og håndvægte ind i programmet samt skrotte en masse af de andre øvelser

Link to comment
Share on other sites

Benpres har ikke den samme anabolske virkning som tunge squats. Tunge squats øger muskelmassen i hele kroppen ikke kun i lårene. Benpres er i mine øjne en substitutøvelse for squats, der kun bør bruges hvis man ikke kan squatte af den ene eller anden grund.

Jeg har hørt om få "benpres" maskiner der skulle være gode (hammer strength og Tru-line) men har aldrig prøvet dem. De fleste almindelige motionscentre har nogle meget ringe squatsubstitutter stående. Derfor SQUAT hvis du kan!

Når jeg skriver fulde squats så mener jeg fulde squats, altså ikke kun til parallel. Jeg mener man skal gå så langt ned som man kan komme til uden at runde i ryggen. Er det et problem at komme under parallel uden at runde i ryggen så er det ofte et spørgsmål om manglende smidighed i lægge og baglår.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share