Brooks D. Kubik


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Dem som er faret vild på "the road of weighttraining", skulle måske overveje at besøge Brooks D. Kubik´s hjemmeside, Dinosaur training. Mange af de træningsråd som Brooks giver er simple og gammeldags, men de er EFFEKTIVE. Om ikke andet, så kan man måske få en mere hardcore attitude til sin træning, når man har læst nogen af hans tips igennem. Check f.eks den her:

http://www.brookskubik.com/tip17.html

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Brooks er helt klart min største inspirationskilde...

Hvis jeg engang imellem er ude for at være mindre motiveret til træning på en ellers "planlagt" træningsdag - sætter jeg mig tit og ser lidt af "Olympic Lifting Fundamentals" video'en med Brooks ... så kommer motivationen HELT af sig selv!

Et godt råd til alle styrkefreaks (og alle som interesserer sig for hvordan man trænede for at blive stærk i de goe gamle dage) ...

KØB "DINOSAUR TRAINING"!!!!

Ubetinget den bedste bog jeg har investeret i ... nogensinde!

hej...

ps.: Brooks er BESTEMT blevet endnu mere inspirerende efter han er gået over til at træne 100% OL-vægtløftning! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe...what a coincidence :)

Jeg kan godt lide Brooks hardcore tilgang til vægttræning. Også hans mentale tilgang. Det hedder ikke "jeg tror ikke jeg kan" eller "jeg vil ikke, for det gør ondt". Det hedder "jeg skal, jeg kan, jeg vil". Det er den indstilling man skal have. Jeg hader og høre på folk som ikke tror på sig selv. Det er også ren fornøjelse og se det kælderlokale han trænte i, da han stadigvæk var gift. Ingen fancy maskiner der. Bare en masse gamle skrammel vægte, et powerrack og en masse stænger. Og lad os endelig ikke glemme støvet og spindelvævene. Det var sådan et sted man skulle træne. Et gammelt skummelt kælderlokale, en masse vægte, og en gruppe hårdttrænende kammerater. Jeg forestår ikke folk opsøger de flotte, fine og velduftende centre, med en bunke pophoveder der har travlt med at se godt ud. Jeg ville hellere træne i et lille kælderlokaler som oser af intensitet. Jeg bliver skidt tilpas i den slags nye popcentre. Næhhh, lets all train like a dinosaur and lifts some rocks :devil:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tænkte nok du ville tilføje noget til den tråd MILO :)

Jeg kan godt lide den "old-timer" mentalitet som bla. Brooks og Bill Starr har. Tunge vægte og hård træning. Det er det der skal til. Ikke skinnende technogym maskiner. Men hvad, folk er nemme at narre nu om dage.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nix man...Dødløft er farligt for ryggen. :biggrin2:

Ahh alle dersens basisøvelser er noget forældet stads. Jeg vil hellere træne i den nye WORKOUT-MONSTER 3000 maskine fra Cybex af. Det er kombineret pulldown, pec deck, cabel curl, leg extension og leg curl maskine.

Bagefter indtager jeg mit NITROTECH 3000 TetraFiltreret MonoIoniseret proteinpulver som indeholder store mængder whey Lepisandriner gausiskproneret proteiner.

Helt ærligt, prøv dog lige og komme ind i de nye årtusind. Basisøvelser og røde bøffer er yt... :biggrinbounce:

Link to comment
Share on other sites

Thomas: Hmmm... man skulle jo næsten tro vi er forelskede i manden... synd han ikke er så køn at se på ! ha ha ha.........

Btw: har du fået fat i et par prøvenumre af the files??

Overvejer lidt i øjeblikket om jeg skal tegne et abonnement på dino files eller fortsætte med Milo her i 2002...

Tror nok jeg holder mig til Milo - det er sgu numero uno!

Nåm ellers god jul til dig oxo!

Xax: Bare vent!  - om 10 år sidder du oxo og drømmer om Athur Saxon, William Boone, John Davies, Paul Anderson, Peary Rader, Tommy Kono, Milo fra Motion-Online (ahemmm... :) ) og hvad de andre legender nu ellers hedder! *GGGG*

hygge...

Link to comment
Share on other sites

Du er da et fjols xax. Hvorfor bruger du tid på at sidde og svede i alle de maskiner. Næhhh du. Jeg er blevet stor, stærk og markeret ved at bruge EMS-2000 Night & Day. Det er en super duper moderne maskine som sender elektriske impulser. Impulserne får dine muskler til at kontrahere sig MAKSIMALT. Jeg siger dig jeg får et hæftigt pump. Jeg plejer at bruge EMS-2000 Day, mens jeg sidder og Bamse´s billedebog om aftenen. Når jeg går i seng, så sætter jeg 689 eletroder på min krop, som så tilsluttes EMS-2000 Night. Det fede er at den træner mine muskler mens jeg sover. Det øger også udskillelsen af væksthormon, så jeg bliver GRANDE. Jo jo, Ronnie Coleman watch out.

Du har meget at lære endnu unge hr. xax ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Til trods for min fokus på eksplosiv træning, så har jeg stadigvæk ikke fået fingeren ud, og bestilt et prøvenummer af "The Dino Files". Jeg kan sgu ikke engang huske hvad du sagde jeg skulle gøre. Hvordan får jeg fat i et, sagde du ??

Men god jul til dig også MILO. Og kan du så se at komme igang med at poste din træning i loggen. Jeg vil meget gerne følge med i hvordan det går med din træning. Det kunne jo være at jeg på et tidspunkt fik lyst til at stille op i et par OL løftningskonkurrencer også. Jeg er rimelig stærk i løft over hovedet, så det kunne være det blev aktuelt på et tidspunkt også. Alt som har med styrke at gøre har interesse :)

Det var loggen vi kom fra MILO :biggrin:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas: ja ja - skal nok! ;)

Nej jeg har skam tænkt på at oprette en log - men jeg har haft en del at se til på det sidste - så computeren er blevet lidt forsømt ... men jeg tror jeg starter op her i starten af januar...

Mht. The Files - skriv en mail til Brooks (adressen er på hans hjemmeside) og spørg om du ikke kan få et prøveeksemplar (så sender han 2-3 stykker!).

Jeg kan da godt skrive en mail for dig, hvis du ikke tør... ha ha ha...

Xax: Køb "Dinosaur Training" så kan du læse om alle de andre "stars from the past" - og lad så de voksne snakke i fred!!! ;)

l8r dudes!

Link to comment
Share on other sites

Xax: Stille for satan!! jeg er lige ved at køre et sæt hamrende hårde dips i min rullator... og mit høreapparat hyler osse... ih altså! sådan var det sgu ikke i de goe gamle dage!

Hmmm... skal lige køre lidt en-arms chins i mit håndtag over sengen inden aftenskaffen og vaniliekransene...

Hvor fanden er mit gebis nu henne???

;)

Nu er det jo næsten som online chat *gg*

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share