Center af bryst


Niels86
 Share

Recommended Posts

Hej .....

Ville lige høre om der er en bestemt øvelse man kan træne, hvis man øsnker mere masse i centeret af sit bryst ? Synes jeg har ok fremgang med al. bænk, skrå pres og flyers en gang i mellem !

Er det flere flyers man skal kører hvis man ønsker førnævte ?

På forhånd tak ........

Link to comment
Share on other sites

Ja tænker midten af brystet ( der hvor pattene mødes) ....

Det er heller ikke muligt af træne nogle af øvelserne anerledes, for at få mere respons der fra ?

Nej. Muskelfibrene går hele vejen fa brystbenet og ud til armenene. Nogle får bare mere masser her af genetiske årsager. Du kan ikke gøre andet end at træne dit bryst større generelt, og så håbe det følger med.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ønsker en tydeligere markering mellem brysterne, kan du fx. køre "Pec deck" med en arm af gangen, og så langt hen mod det andet bryst som muligt. -Men det er selvfølgelig ikke masse, men det ser muligvis ud af noget mere...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ønsker en tydeligere markering mellem brysterne, kan du fx. køre "Pec deck" med en arm af gangen, og så langt hen mod det andet bryst som muligt. -Men det er selvfølgelig ikke masse, men det ser muligvis ud af noget mere...

Markeringen kommer ved lav fedtprocent. Og som Jarvig13 siger, er det ikke muligt at træne det inderste- og yderste af brystet.

Jeg vil ikke anbefale pec deck (eller for den sags skyld flyers), men derimod presse-øvelserne og så håbe på all-round masse på brystet. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i et center "KunForKvinder", hvor det er almindeligt kendt, at hvis man kører Pecdeck med en arm og så helt hen til det modsatte bryst, så får man en såkaldt "snyde-kavalergang", altså at brysterne (brystet) bliver større visuelt. -min erfaring siger mig, at det ikke er helt hen i vejret-og umiddelbart skulle jeg mene, at det vil have samme effekt på mænd. Det er bare et forslag, om manden vil bruge det eller ej, er jo fulstændigt op til ham selv.

-Du får ret og jeg får fred.

Link to comment
Share on other sites

q1983:

Det er simpelthen fysiologisk set, umuligt at træne den inderste del af brystet - både for mænd og kvinder..! - at du vælger at snyde dig selv, og opretholde illusionen er en helt anden sag!! - følg Little Mr big's råd- fokuser på presseøvelser, og håb på all-round masse!

Morten!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

q1983> Hvis man var fræk nok, kunne man jo undres over, hvad du bestiller på et debatforum som dette, hvis du heller vil have fred, end argumentere for at du har ret :blink: <_<

Men det er da helt i orden at du kommer med et andet synspunkt end de tidligere skrevne, det kun debatten mere spændende -nu mangler du så bare at argumentere sagligt for det (dvs. andet "det er alm. kendt i mit center..."). ;)

Niels86> som Jarvig og andre allerede har skrevet bør du fokusere på de store, tunge presseøvelser (bænkpres, dips, mili. press og evt. incline bænkpres), så skal brystmuskulaturen nok vokse, og du vil sikkert også blive mere tilfreds med dets form :)

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Essensen: Jeg har ingen kilder at underbygge min "lille teori" med, da jeg ikke har undersøgt det nærmere. (Har ikke selv et behov for større bryster ;) ) Som skrevet, så er det bare, hvad instruktørene i mit center siger. (-Og nej jeg er normalt ikke ukritisk overfor ny viden på nogen måde, har som sagt bare ikke haft noget behov for at sætte spørgsmålstegn ved det) så du har da sandsyndligvis ret. Man bliver klogere hver dag, og det er jo skønt...

Link to comment
Share on other sites

Blanco: Jeg forstår så udemærket, hvad du mener, og hvis jeg havde haft nogle videnskabelige beviser eller lign. så ville jeg uden tvivl have brugt dem. Tvivl du endeligt ikke på det. Men jeg er da kvinde nok til at erkende, når jeg har taget fejl, hvilket jeg tilsyneladende har i dette tilfælde... -og det er jeg da ked af. :cry: Som skrevet: Man lærer noget hver dag og sådan skal det jo være... Nu kan jeg jo så skråtte øvelsen og dermed gøre mit program nemmere... ;) Så fik jeg da lidt ud af det... B)

God weekend.

Link to comment
Share on other sites

Blanco: Jeg forstår så udemærket, hvad du mener, og hvis jeg havde haft nogle videnskabelige beviser eller lign. så ville jeg uden tvivl have brugt dem. Tvivl du endeligt ikke på det. Men jeg er da kvinde nok til at erkende, når jeg har taget fejl, hvilket jeg tilsyneladende har i dette tilfælde... -og det er jeg da ked af. :cry: Som skrevet: Man lærer noget hver dag og sådan skal det jo være... Nu kan jeg jo så skråtte øvelsen og dermed gøre mit program nemmere... ;) Så fik jeg da lidt ud af det... B)

God weekend.

thats the spirit ;)

I øvrigt vil jeg da altid anbefal dig at forholde dig kritisk overfor ny viden, også den som andre MOLboere kommer med :)

God påske!

Link to comment
Share on other sites

Blanco: Jeg forstår så udemærket, hvad du mener, og hvis jeg havde haft nogle videnskabelige beviser eller lign. så ville jeg uden tvivl have brugt dem. Tvivl du endeligt ikke på det. Men jeg er da kvinde nok til at erkende, når jeg har taget fejl, hvilket jeg tilsyneladende har i dette tilfælde... -og det er jeg da ked af. :cry: Som skrevet: Man lærer noget hver dag og sådan skal det jo være... Nu kan jeg jo så skråtte øvelsen og dermed gøre mit program nemmere... ;) Så fik jeg da lidt ud af det... B)

God weekend.

:)

Men følg endeligt med herinde, for jeg bliver klogere NÆSTEN hver gang jeg logger ind her og læser ting og sager. SIkke meget bøvl og tumpet træning, jeg let og elegant er sprunget over og har undværet at måtte igennem og opleve på egen krop, fordi man har fulgt med herinde og andre steder. ikke at alt er perfekt, langt fra - for som sokratez siger, skal man også på MOL holde sig kritisk til tingene.

Link to comment
Share on other sites

at hvis man kører Pecdeck med en arm og så helt hen til det modsatte bryst,så får man en såkaldt "snyde-kavalergang"

Det man for, er en større ROM (Range of motion - Bevægbane) af brystet.

Ved bænkpres er man fx langt fra at have kontraheret brystet 100%. Fx. Cablecross er netop god til at opnå "fuld" kontration af brystmusklen da du her har mulighed for at krydse midterbanen :)

Tænk på musklen(fiber) som en elesstik, hvis den strækker sig eller trækker sig sammen er det ens fordelt på hele elastikken(fiberen) og ikke den ene ende der først strækkes eller trækkes sammen....

Devito

Link to comment
Share on other sites

devito jeg vil til dels give dig ret i det du siger :) ... men efter min egen opfattelse så kan man ikke få nogen nævnværdig vægt på i disse øvelser... :unsure:

Til dels?

Uddyb venligst...... :)

Man kan ikke sammenligne forskellige øvelser og de vægte de køres med på tværs af hinanden. Der er så mange faktorer der spiller ind:

- udgangspositioner

-tyngdepunkter

- R.O.M (TUT FUT og hvad det ik alt hedder, det har TJ styr på ;) )

- hvilke muskler bruges

- hvor langt er vægten fra hæftet (fx Db laterals)

osv.

Hvis du skal sammeligne øvelser, så gør det altid kun på en muskel(hvilket er lidt svært)

Og det du sammenligner skal ikke være den vægt du har på, men med fx Newton, hvor du kan beregne "kraften"/belastningen(kan ikke lige huske hvad det egnetlig er :unsure: ) som den eneklelte muskel yder/udsættes for.

Skal nok lige se om jeg ik kan finde formlen...

Link to comment
Share on other sites

Fra en af TJ´s udtalelser

Der er flere grund til at flyes er en skod øvelse, sammenlignet med de store presseøvelser. For det første er det en isolationsøvelse, med store biomekaniske svagheder (øvelsens natur gør at man ikke kan tage særligt meget vægtmæssigt), som gør at man ikke rigtigt kan løfte noget nævneværdigt, sammenlignet med presseøvelser. Og det er hele sagens kerne. Muskler vokser primært i respons på en stigning i den mekaniske belastning. Jo større vægt man kan påføre musklen, jo bedre. Og mulighederne for lige netop dette er IKKE særligt gode i flyes. Derfor er presseøvelser mange gange bedre.
og flyers er stort set samme bevægelse som cabel cross...
Link to comment
Share on other sites

Att: Kimse

nu er problemet med flies at man skal træne rotator manchetten godt op før den kan klare bare en halv rimelig vægt - du kommer aldrig til at køre i nærheden af hvad Maj Pecs kan klare.

men pec dec har du ikke det problem da skuldrene slet ikke skal stabeliserer(ihvertfald ikke i samme grad) og derfor kan du køre med meget større vægt.

i bunden af bænk er det jo kun Pecs der presse så argumentet med at fordi det er en iso øvelse holder ikke - det er vel pga. den begrænsede rom ved presse øvelser der gør du kan køre med så høje vægte - det kan du jo selv regulerer i fx pec dec (eller cable cross - der er dog også stabiliserene arbejde)

det eneste jeg kan se der taler imod Pec Dec er pattern overload og det faktum at den koncentriske fase bliver sværer pga. modstand men den eccentriske bliver lettere af samme grund.

maskiner er per definition ikke dårlige :)

Link to comment
Share on other sites

Hvad der er bedst at udføre, må nok være presse øvelser.

Herunder Bænkpress, incline og decline med enten barbell eller dumbell.

Jeg er da også selv overbevist om at brystet ville vokse langt bedre og hurtigere ved brug af presseøvelser, men jeg tror at mange føler og ser brystet pumpet anderledes når der også har været brugt cable cross eller pec-dec.

Personligt ser mit bryst mere bamset ud ved kun at køre presseøvelser, kontra at tilføje flyers, cable cross eller pec-dec til arbejdsrutinen.

Så kommer definitionen bedre frem langs "midten" på brystet. Så TJ kan egentlig fortælle herfra til Rom hvorvidt presse øvelser er bedst for vækst, men det ændre jo stadig ikke ved at cable cross/flyers/pec-dec kommer ind og viser en bedre definition på brystet lige efter pumpet.

Dog kan jeg tilføje at hvis jeg nu kun kørte cable cross, flyers, pec-dec ville pumpet og størrelsen på brystet også forsvinde VÆSENTLIG hurtigere end ved kun at have kørt presse øvelser.

Ingen tvivl om at den rette vej frem er presse øvelser, men jeg har ihvertfald ikke mistet den mindste smule fremgang i min brystvækst ved også at køre flyers, cablecross og pec.

Edited by Deluxe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share