Øvelses"spasser"


Zorba
 Share

Recommended Posts

Hey,

Nu har jeg efter at være ivrig læser her på sitet, selv ladet mig registrere, mest fordi jeg synes at der her primært postes seriøse indlæg, som man kan bruge, det er cool nok, men sys ikke helt jeg har fået alle de svar som jeg søger!

For lige at give lidt baggrund, jeg er 28, har levet af at spille fodbold, men gentagne knæskader har gjort at jeg pr. 30.10.01 fik opsagt min kontrakt. Derfor er jeg nu indstillet på at gøre noget mere ved styrketræningen, da jeg altid har haft stor fornøjelse ud af denne del af mit fodboldliv! Jeg har siden jeg stoppede med fodbolden intensiveret styrkesiden, og også med rimelige resultater, men man vil jo nok altid gerne have lidt mere ik´? Jeg kender til alt det med kosten, idag lever jeg rimelig sundt spiser 5-8 gange dagligt, meget varieret og får masser af proteiner! Igennem mit fodbold er vi nærmest blevet "pumpet" med kreatin, derfor valgte jeg at holde en pause med dette, men startede igen for en uge siden med en "loader" periode, og regner med at fortsætte derfra! Proteinpulver/bar/shakes benytter jeg også i den udstrækning jeg føler det nødvendigt!

Jeg har læst mig til at det er svært at tabe sig, samtidig med at beholde/øge sin masse, dette giver naturligvis mening, men mit formål er vel heller ikke ligefrem at tabe mig, men derimod stramme mig op, og samtidig få større muskler/mere masse dette kan vel forhåbentlig lade sig gøre ik´?, for ellers er jeg vel et lille vidunder eftersom jeg har haft synlige resultater i de sidste 3-4 måneder! I denne periode har jeg både styrketrænet 3-4 gange om ugen og så konditionstrænet 1-3 gange om ugen! Men input til denne del, vil jeg meget gerne modtage, hvor/hvad kan jeg optimere?

Der hvor jeg ikke er særlig stærk, er når det kommer til "fagsprog" dvs. øvelser, squat / dødløft / curls med mere, jeg har sikkert lavet de fleste, men kender simpelthen ikke navnene på dem, da mit forbrug af styrketræning imens jeg spillede fodbold begrænsede sig til maskiner! Egentlig vil jeg gerne have lidt hjælp og indsigt i det meste, men der hvor jeg føler jeg selv halter mest er nok når det kommer til øvelser, jeg synes jeg mangler alternativer og det er lidt svært at læse sig frem til alternativer, når jeg basalt nok ikke forstår hvad der menes med squat osv. osv.

Ok nu føler jeg mig så rimelig "grøn" på trods af 10-12 års kendskab til styrketræning, men jeg håber da trods alt at i gider/orker at hjælpe mig!

Lige for at understrege, så kender jeg til bænkpres og benpres!

Jeg er 183 cm høj, vejer 81 kg, kører med 90 kg i bænkpres eksempelvis!

På forhånd tak!

Zorba - No regrets!

Link to comment
Share on other sites

velkommen :)

check også MOL's egen øvelses-register

Selvfølgelig er det muligt at opbygge muskler uden samtidig at spise sig halvt fordærvet.

Du kan sagtens træne konditionstræning(cardio) samtidig med styrketræning og samtidig forbedre dine prøstationer i begge.

Inden de andre angriber mig verbalt, skal det så også siges, at teorien går på, at det er nemmere at opbygge muskler, hvis man er i overskud af energi. Dermed ikke sagt, at det modsatte ikke kan lade sig gøre, men det er bare lidt sværere og tager længere tid.

Eftersom du ikke har en deadline, du skal nå(en konkurrence el.), så kan du sagtens gøre begge dele samtidig.

Du bør også læse dette indlæg (specielt mit svar :D )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share