Push up/armbøjninger..?


damn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En rep i armbøjninger, er CIRKA det samme som en rep i bænkpres med 2/3 af ens kropsvægt

er det et forsøg på at undvige det oprindelige spørgsmål ? indrøm du er ærgelig til armbøjninger :beatup:

Haha... Fuck dig, jeg har engang taget 20 styk lige efter hinanden næsten uden pause. ;) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

En rep i armbøjninger, er CIRKA det samme som en rep i bænkpres med 2/3 af ens kropsvægt.

Det er jeg ikke enig i. Hvis man træner det en del kommer man hurtigt op omkring de hundrede, uden jeg tror at man er i nærheden af 100 reps med 2/3 kropsvægt...

Hygge

Det har ikke noget med enighed at gøre. ;)

Læg dig i armbøjnings-håndstand ovenpå en badevægt, og du vil se. :)

Problemet er, at man kan snyde meget nemt med armbøjningerne.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
En rep i armbøjninger, er CIRKA det samme som en rep i bænkpres med 2/3 af ens kropsvægt.

Haha, nu må du holde.. Jeg kan sgu ihvertfald ikke tage mere end 20 reps med 50kg i bænken, men jeg kan snildt tage 40 armbøjninger ;) - Godkendte!

Link to comment
Share on other sites

En rep i armbøjninger, er CIRKA det samme som en rep i bænkpres med 2/3 af ens kropsvægt.

Det er jeg ikke enig i. Hvis man træner det en del kommer man hurtigt op omkring de hundrede, uden jeg tror at man er i nærheden af 100 reps med 2/3 kropsvægt...

Hygge

Det har ikke noget med enighed at gøre. ;)

Læg dig i armbøjnings-håndstand ovenpå en badevægt, og du vil se. :)

Problemet er, at man kan snyde meget nemt med armbøjningerne.

det kan slet ikk sammenlignes på den måde. vægt mæssigt kan det godt, men man kan ikke overføre den ene til den anden...

Hvis jeg skulle træne efter at blive god til at lave mange ARMSTRÆKKERE ville jeg nok vælge Pavels GTG

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvor mange jeg kan tage, og jeg har ikke tænkt mig at prøve, da det vil ødelægge min progression i bænkpres :tongue:

I øvrigt kan armstrækninger vel nærmest sammenlignes med bænkpres i maskine, idet bevægebanen er fastlåst, så jeg vil gætte på at man kan tage ca. det samme antal reps i armstrækninger, som man kan med 2/3 kropsvægt i en bænkpresmaskine. Dog skal der korrigeres for at vægten i armstrækninger bliver lettere, efterhånden som man strækker armene, da tyngdepunktet flytter sig ned mod benene , samt at ROM i armstrækninger er noget mindre.

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

For 4-5 år siden tog jeg 60 til en fest om aftenen (der var mindst 5 vidner B) ) og jeg havde ovenikøbet trænet om eftermiddagen. Tallet kom helt klart bag på mig - jeg havde aldrig drømt om jeg kunne klare mere end 40.

Et par dage efter skulle jeg blære mig overfor min daværende kæreste, men kollapsede omkring de 55, hvilket medførte en del hån :lol: Det har nok også set ret sjovt ud da jeg ville rejse mig op igen uden brug af arme.

Jeg kunne i samme periode tage 20 chin ups :bigsmile:

Kropsøvelser var unægteligt en del nemmere da man vejede 65 kg :tongue:

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

For 4-5 år siden tog jeg 60 til en fest om aftenen (der var mindst 5 vidner B) ) og jeg havde ovenikøbet trænet om eftermiddagen. Tallet kom helt klart bag på mig - jeg havde aldrig drømt om jeg kunne klare mere end 40.

Et par dage efter skulle jeg blære mig overfor min daværende kæreste, men kollapsede omkring de 55, hvilket medførte en del hån :lol: Det har nok også set ret sjovt ud da jeg ville rejse mig op igen uden brug af arme.

Jeg kunne i samme periode tage 20 chin ups :bigsmile:

Kropsøvelser var unægteligt en del nemmere da man vejede 65 kg :tongue:

så må det jo være fordi du er blevet svagere. man burde jo være stærkere hvis man er tungere og så burde du da kunne tage det samme :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

så må det jo være fordi du er blevet svagere. man burde jo være stærkere hvis man er tungere og så burde du da kunne tage det samme 
Konditioneringen & udholdenheden har nok også noget at sige ;) - man skal ligesom holde de høje reps vedlige.
Hvad skal der til at en armbøjning godkendes??

Som vi skrev - kroppen strakt (ikke noget med at snyde med svajet) - kontakt med gulvet (næse eller bryst) - og tilbage til strakte arme.

Link to comment
Share on other sites

så må det jo være fordi du er blevet svagere. man burde jo være stærkere hvis man er tungere og så burde du da kunne tage det samme 

Konditioneringen & udholdenheden har nok også noget at sige ;) - man skal ligesom holde de høje reps vedlige.

Hvad skal der til at en armbøjning godkendes??
Som vi skrev - kroppen strakt (ikke noget med at snyde med svajet) - kontakt med gulvet (næse eller bryst) - og tilbage til strakte arme.

Ved det, men mange "store" som jeg kender bruger undskyldninger om bla strækkere, chins og lign med at de er jo meget tungere... Jeg syntes det er en dårlig undskyldninger... men det er rigtigt at med højt rep antal er en del af det noget andet ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share