115 kg på cykel?


pizzamandk
 Share

Recommended Posts

Hmmm - skulle de ikke allesammen gerne kunne holde :unsure:

Jeg har en Trek 6000 - og den er saftsusme god til prisen. Jeg gav 5-6000,- for den for ny. Alle dem der arbejder i den cykelhandler jeg købte den hos, købte selv samme cykel pga stellets holdbar contra vægt/pris og så satte de bare bedre gear skiftere på så den rigtigt kunne holde til at få tæsk i skoven!

Om det er generelt at Trek laver gode stel vil jeg nødigt lægge hovedet på blokken for!

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du er tungere en gennemsnittet. Det er ikke noget problem med stellet - men derimod med hjulene som typisk ikke er bygget til den vægt. Jeg vil anbefale dig at få et sæt hjul lavet hos cykelhandleren. En standard fælg som Marvics X221 med 32 eger, bundet i 3 eller 4 kryds skulle kunne gøre det.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg været hos forskellige cykelhandlere og har fået svar på hele skalaen, fra det arrogante til det meget informative...

Hos den meget informative hæftede jeg mig især ved ved en Trek 6500 og en Batavus AS200 MTB. Især Batavus snakkede sælgeren meget varmt for ( i Holland bliver de testet op til 150 kg, cyklerne er ekstremt holdbare, men firmaet laver nul reklame, osv.)...men hold kæft hvor er nogen Batavus-modeller grimme. De sætter mig ikke levende op på en klubcykel!

Så...kender nogen til ovennævnte modeller eller navne eller har nogen erfaringer med dem, vil jeg gerne høre nærmere...i mellemtiden kigger jeg videre.

På forhånd tak

Dan

Link to comment
Share on other sites

Hej Pizzamand.

Umiddelbart ville jeg kaste min stemme på Trek'en: Bedre geargruppe !

Med 115 kg, så er der rimelig chance for at du kan lægge god kraft i dit tråd. Alivio gruppen er et tak for billig til seriøst brug, så du risikerer at træde klingerne i smadder på Batavus'en. Hæfter mig også ved fælgene på Trek'en.

God jagt :)

Link to comment
Share on other sites

Mine flade 25 ørers råd:

Spring op og ned på hvad stellet hedder og kan, bare det passer i størrelsen. I det prisleje du bevæger dig i, der er der i 99 ud af 100 tilfælde ikke betydelig forskel på stellene. Og de skal nok holde til at få tæsk. De stel, der knækker, er som regel lette og dyre.

Udstyr: Gå ikke under LX. Introgruppen Alivio er ikke det plastik værd, den er lavet af. Du kommer til at ofre nye dele hele tiden eller leve med at det bare ikke spiller.

Hjul: Standardhjul med 32-36 eger, 3-4 kryds.

Ziggymund :bike:

PS. Uden at vide forfærdelig meget om dem, så har jeg overvejende hørt positivt om Ghost-mtb mht. pris/kval. men jeg ved ikke om de fås for 5K. Road Bike Shop (Kbh. + Odense forhandler dem, måske fås de også andre steder)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share