Til de bokseinteresserede !!


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Jeg har ofte spurgt mig selv om hvorfor boksere løber alle de lange morgenløbeture, og laver en masse lange sjippe-sessions. Jeg kan ikke se relevansen i forhold til en boksekamp. Åbentbart er jeg ikke den eneste som har den holdning, for i nedenstående artikel fortæller Fred Hatfield om dengang han var fysisk træner for Evander Holyfield. Fred kalder den måde som mange boksere træner på forældet, og han overtog en Holyfield som ifølge hans egen normer var i lousy form. Som Hatfield siger: "Hvorfor træne så selv op til at kunne overleve 12 runder, når man kan træne sig op til at dominere alle 12 runder". For ham er det væsentligt at man har ligeså meget knockout power i 10. runde, som man har i 1. runde. Læs selv her hvordan Hatfield mener boksere skal træne for at komme i form.

How They Train: Conditioning Methods of World Champion Boxer Evander Holyfield

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Sjipning er jeg tilhænger af, da jeg mener at det er en fremragende måde at optræne balance på...  ikke bare sjipning på begge ben, men sjipning på et ben ad gangen, og så enten med det andet fremad/bagud, i høj "knæstilling" eller kryds over...  Yderst virksomt.

Men jeg må nok også indrømme at de der lange bedstefar-joggeture, virker lidt middelalder-agtigt...  :oD

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Jeg kan nu godt se relevansen med lange løbeturer om morgenen for boksere som skal sørge for at holde en bestemt vægtklasse. Men for sværvægtsboksere som Evander Holyfield har det ingen relevans idet at han skulle gaine weight under træning forløbet.

Men jeg kan helt sikkert godt se det lidt skøre i at en bokser som Brian Nielsen løber 10 kilometer hver morgen, når han kunne blive lang mere eksplosiv med Hatfields program. Sammentidig kunne han måske også få lidt form på kiloene!!!

Men helt sikkert en interessant artikel!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share