Bicepsøvelse uden curl?


humseper
 Share

Recommended Posts

Du kunne eventuelt lave bicep pulldowns, hvor du placerer dig i en position, hvor stangen køres så tæt på kroppen som muligt. Hvis stangen lige strejfer næsetippen på vej ned, så er det udemærket. På den måde vil rygmusklerne næsten fuldstændigt blive skåret ud af bevægelsen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver allerede rows og chinups. Tænkte bare om der var en isoleringsøvelse.

Biceps funktion er at bøje armen. Det er begrænset for hvor mange måder du kan bøje armen på :blink:

Hvis du virkelig mener du har sarte håndled, må det være sagen for dig at køre curls hvor du holder håndvægten som hvis du holder på en hammer.

Er det helt håbløst må du kunne køre i kabler med et håndtag der roterere, det burde du kunne... Undgå at bruge stænger som det vist nok også er blevet skrevet hundrede af gange før

Men du træner også biceps en smule, når du kører flyes for brystet og hvis du kører frontraises specielt med kabel. Det er det nærmeste du kommer på at træne en del af biceps uden en decideret curl bevægelse.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Biceps flekterer albuen, så hvis du vil træne den må du lave øvelser hvor albuen flekteres.

Hvis du laver de andre øvelser, må dit problem jo være at håndleddet bøjer/ext. under dine curlz?

Sarte håndled og underme? kan det uddybes...

Link to comment
Share on other sites

Jeg lider nemlig af sarte håndled/underarme.

Jeg har stor glæde af at anvende støttebind. Jeg bruger Matas's eget mærke SpotsCare til ca. kr. 100,- pr. stk. Det er en model, hvor et uelastisk bånd strammes gennem en flad/aflang øsken. Selvfølgelig med velcorlukning. Altså IKKE noget elastikbinds-lignende.

Bindet minder meget om: www.matas.dk ind under "Sport", "Forebyg skader" og "Tennisalbue og golfalbue". Der findes et støttebind magen til, bare til håndledet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share