Mavemuskler


typen
 Share

Recommended Posts

Afprøvede lige Cable Crunches (eller hvad den nu hedder) i dag. Den var lidt besværlig til at starte med men fik efterhånden kørt den ind... Synes at den virker okay.

Nå jeg kører maveøvelser på en skrå bænk så kører jeg dem ret langsom og når jeg er halvvejs oppe holder jeg i 1-2 sek og kører så videre op. Når jeg så kører ned igen holder jeg så meget igen jeg kan... Sådan bliver de i hvert fald kørt for tiden...

Link to comment
Share on other sites

Nu er vi ved at komme væk fra det oprindelige spørgsmål fra Typen. For at vende tilbage til de nederste mavemuskler, når jeg kører de øvelser som Michael foreslår, kan jeg primært mærke det i hoftebøjerne og ikke de nederste mavemuskler. D.v.s. følgende øvelser:

                          Knee-ups

                          Frog-kicks

                          Hanging Leg Raises

                          Reverse Cruch

Hvorimod den øvelse jeg foreslår, tvinger de nederste mavemuskler på hårdt arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg giver træningsmaskinen ret. Det er en killer-maveøvelse. Jeg har lige en tilføjelse: forestil dig, at der står en ølkasse på dine fødder (altså under sålen, da dine fødder jo peger i vejret), og sørg for, at den ikke falder ned. Det tvinger dig til at holde en stringent form, som går lige direkte i sækken.

Hvis du tilmed kan få en smule hældning på underlaget, så bliver den endnu hårdere.

Hvis dette ikke er én af de hårdeste maveøvelser du har prøvet, så udfører du den forkert!

Morten

Link to comment
Share on other sites

Nu træner jeg ikke mave med andet end øl, og det virker, den bliver så stor, som jeg har lyst til (god ide for den som siger, at de ikke kan tage på?)

Hvis nogle af jer træner mave så seriøst som andre muskler, og i laver de gentagelser, som i siger, så må det jo blive f.eks. 3 * 100 gentagelser *( 2 sec. op + 4 sec. ned) = en halv time.

Eller gør i som flertallet jeg ser lave mavebøjninger? Japper igennem så mange gentagelser som muligt på tid, hvorefter i undrer jer over, at noget der ikke virker på resten af kroppen hellerikke virker på maven?

Hvis det ikke virker med 2 sekunder op og 4 sekunder ned, så er det måske en ide at bruge 4 sekunder op og 8 sekunder ned, som de sagde på Nautilus centeret i gamle dage.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share