(sære) Variationer af velkendte øvelser


sas
 Share

Recommended Posts

Jeg gæstetrænede fornyligt i et center med elendige forhold til at squatte. Så var der smedemaskinen og hack squat "knædræberen" tilbage...

I nød lærer nøgen mand at squatte.

Man kan rent faktisk stille sig omvendt med front mod maskinen og få en ganske habil træning ud af det, faktisk vil jeg mene det var bedre end at stå "almindelig". Der var dog et par stykker der kiggede mærkeligt på mig, :unsure: men det er ikke usædvanligt da jeg en gang imellem træner avantgarde træningsmetoder. :lol:

Er der andre der kører (sære) variationer af velkendte øvelser?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu jeg har set masser af variationer af velkendte øvelser rundt omkring. Men hidtil ingen som har fået mig til at skifte. Oftest er mit indtryk bare at folk har startet ud med dårlig teknik, og så har det gradvist "muteret" øvelsen til hvad de står og laver.

Et godt eksempel er biceps curl, som jeg tit har set muteret til biceps kast. Forstået på den måde at man normal udfører en rolig, kontrolleret bevægelse som isolerer biceps (naturligvis) Biceps kast ligner lidt, her tager man en vægt som er 5-6kg tungere end man burde. I stedet for et kontrolleret løft "flår" man så vægten op i en kombination af sving med hoften, sving med skulderen og flex af biceps.

Der kan muligvis argumenteres for at det er en måde at træne eksplosiv styrke på :blink:

I øvrigt må du gerne uddybe det med Hacksquatten og at tage den omvendt. Den forstod jeg ikke helt, men det kunne da være sjovt at prøve.

Link to comment
Share on other sites

Man kan rent faktisk stille sig omvendt med front mod maskinen og få en ganske habil træning ud af det, faktisk vil jeg mene det var bedre end at stå "almindelig".

Sjovt du nævner denne måde, at bruge Hack-squat maskinen på. Jeg har tidligere trænet to steder, hvor det var helt almindligt, at "Hacken" blev brugt på denne måde. :)

Men hvorfor kørte du egenligt ikke den gode gamle old-school version med stangen? :)

Link to comment
Share on other sites

Sjovt du nævner denne måde, at bruge Hack-squat maskinen på. Jeg har tidligere trænet to steder, hvor det var helt almindligt, at "Hacken" blev brugt på denne måde
Ok, der var det så bare helt almindeligt at være ualmindelig ;)
Men hvorfor kørte du egenligt ikke den gode gamle old-school version med stangen?

Det løft ligger ikke til mig. Har relativt korte arme og får tendens til at runde ryggen i løftet. Kommer til at ligne dødløft meget mere end squat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share