Bænkpres, Squat, Død-løft


dalle
 Share

Recommended Posts

Hej Mol'er

Kan man godt køre Squat, Bænkpres og død-løft ved hver træning (mandag, onsdag og fredag)?

Derudover vil gerne vide om man skal placere de tre øvelser i starten af træningen eller om død-løft godt kan vente til senere i programmet?

Programmet er i øvrigt som følger: (kommenter gerne)

Squat

Bænkpres

Træk til bryst (har desværre ikke mulighed for chin-ups)

Floor crunch

Military

Læg

Død-løft

Bent over row

triceps

biceps

Link to comment
Share on other sites

du burde køre squat 2x om ugen, og så DL en enkelt gang.

Hvorfor? Alt andet lige kommer det da også an på volumen, workload og hvor tæt på 1RM han træner. Der er intet belæg for, at gøre det netop SÅDAN.

Jeg kører for det meste alle 3 øvelser 3 gange om ugen. I perioder udelader jeg squat om Onsdagen og kører ekstra-tungt med dødløft.

Jeg har ingen problemer med at restiturere fra det.

og så jeg ville klart foretrække at køre DL i starten, da du der har kræfter til at give den en ordentlig omgang klø. :)  håber dette hjalp dig :)

Enig. Det foretrækker jeg også. Engang kørte jeg dog f.eks. military press inden dødløft, af den grund, at min lænd var completely wasted og rystede efter tungt dødløft. Nu hvor min work capacity er bedre er det heldigvis ikke et problem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører for det meste alle 3 øvelser 3 gange om ugen
Der er så forskellen mellem os 2, Jeg ville aldrig gøre det på den måde.

Jeg ville foretrække at på squat dagene kunne give den en ordentlig omgang, så jeg kan mærke jeg har lavet noget. samme på dødløft dagen.

-men der er jo heller ingen der er døde af at tage en ekstra dødløft dag, hvis der er tid.

I perioder udelader jeg squat om Onsdagen og kører ekstra-tungt med dødløft.

busted.. (?)

-men igen, alle har jo deres måde at træne på, undskyld hvis jeg trådte dig over tæerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører for det meste alle 3 øvelser 3 gange om ugen

Der er så forskellen mellem os 2, Jeg ville aldrig gøre det på den måde.

Jeg ville foretrække at på squat dagene kunne give den en ordentlig omgang, så jeg kan mærke jeg har lavet noget. samme på dødløft dagen.

-men der er jo heller ingen der er døde af at tage en ekstra dødløft dag, hvis der er tid.

I perioder udelader jeg squat om Onsdagen og kører ekstra-tungt med dødløft.
busted.. (?)

-men igen, alle har jo deres måde at træne på, undskyld hvis jeg trådte dig over tæerne.

Trådte ingen over tæerne :)

Selvom du kører squat i et pas, kan du stadig give den samme mængde gas med f.eks. dødløft som du ellers ville have kunnet.

Jeg skrev jeg i perioder udelader squat en gang om ugen - og? i perioder, i andre perioder er det alle 3 jeg træner 3 gange om ugen. Det varierer. Jeg syntes bare ikke man skal udelukke, at køre alle 3, 3 gange om ugen. Det er umuligt, at sige hvor meget han skal træne og ikke træne. NOgle kan sagtens klare det, andre ikke!

Link to comment
Share on other sites

Du kan nok selv mærke om det virker at køre både squat og dødløft de samme dage. Prøv at køre dem til hver træning hvis det er det du vil. Kør med den mændge du vil have og hvis du så bliver helt smadret af det så er det måske en ide at sprede over nogle dage som nogle nævner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share