Blodsprængte øjne


Guest Slettet 05102011
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY

Hey pumpere ;)

Har et lille generende problem.

Når jeg træner tungt og presser mig selv fuldt ud, får jeg altid fandens til rødsprængte øjne.. Dette kan jeg selvfølgelig sagtens leve med efter jeg har trænet.

Problemet er at mine øjne nogen gange også kan være lidt rødsprængte dagen efter, hvilket ikke ser særlig fedt ud <_<

Nogen der har samme problem, og evt. ved hvordan man kan forebygge det? (Andet end at lade være at træne tungt :tongue: )

Mvh. Playbamsen :)

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Får du nok søvn? ligesom i kellogs-K reklamen troede jeg, at jeg fik nok søvn - og nøjes med 6-7 i hverdagen. Dette er simpelthen ikke nok - for mig. Når jeg er søvnig, og ikke har fået nok søvn, plejer jeg også at have rød-sprængte øjne. Ikke at jeg har gjort noget ved det - altså at sove mere.. det er der simpelthen for få timer i døgnet til <_<

Prøv at få optimal søvn i en uge og se hvad der sker??

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg mene, at der er forskel på at have trætte-hævede-og-røde-øjne, og så rigtig blodsprængte øjne. De blodsprængte skylde jo selvsagt, at et lille blodkar er bristet - fx ved et tung løft, slag til hovedet eller lign.

Hvis man har tendens til blåmærker og blodspængte øjne, mener jeg det kan skyldes mangel på jern = tyndt blod (ikke i form af flere skiver på stangen, men mere af mineralet i kosten ;) ) - mange kvinder har fx meget let ved at få blåmærker når de menestruerer. Men mon ikke bare, hvis du ellers spiser fornuftigt, skal tænke over din vejrtrækning i løftet - og ikke oparbejde så stort et tryk i hovedet?

/Bellini

Edited by Bellini
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hmm.. Well jeg kan roligt afsløre at jeg heller ikke får den søvn jeg har brug for..

Og i weekenderne når jeg sover meget, er mine øjne også pænere end i hverdagene..

Dog er de mere rødsprængte dagen efter jeg har trænet, så det er nok en kombination af for lidt søvn + træning ;)

Jern får jeg rigeligt af.

Men hvis der er nogen der har et super-tip, er jeg lutter øre :)

Link to comment
Share on other sites

Husk at der er forskel på blodsprængte øjne og blodskudte øjne.

Blodsprængte øjne, er det Pumaen fremviser på hans billede. Det opstår pga. for stort tryk i øjnene under tunge løft, hvorved et eller flere mindre blodkar i øjet sprænger. Man kan til en vis grad undgå det ved at lade være med at lave valsalva manøvren når man løfter. Forhøjet blodtryk generelt, kan også være en bidragende faktor til blodsprængninger i øjet.

Blodskudte øjne er noget andet. Når man løfter tungt så kan blodårene i øjnene godt træde tydligere frem i timerne efter træning. Dette får øjnene til at se blodskudte ud. Det bør ikke forveksles med en egentlig sprængning af et kar. Man kan også få det hvis man får sæbe i øjnene, eller hvis man får for lidt søvn.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jern får jeg rigeligt af.

:tongue: -arhh. den var lav.. :unsure:

Spøg til side. Er blodstprængte øjne noget, som på nogen måde er "farligt". Dvs. skadeligt for øjet eller deslige. Det ser da lidt voldsomt ud på billedet.

Udover det, må dét Playboy'sen har, vel kategorieseres som blodskudte?

Link to comment
Share on other sites

Som der er blevet skrevet kan Eyelite været svaret på Jeres problem. Det er en en lille flaske man kan købe hos Matas (jeg husker det som om den koster 50,-) hvor det er nemt lige at dryppe lidt i øjet. Væsken er kraftigt blå og det ser noget voldsomt ud først, men efter et øjeblik fortager det og efter ca 10 min har man helt Palermo-hvide øjne :bigsmile:

Jeg brugte det selv en årgang inden jeg tog i byen fordi det fik mine øjne til at fremtræde endnu mere lyseblå. Nu bruger jeg kontaktlinser og måtte droppe det, så jeg drikker en 4-5 liter vand dagligt og det gør også tricket!

Ellers træner jeg måske bare ikke hårdt nok :lol:

Link to comment
Share on other sites

TCO>>

De damer der står i Matas siger at det er helt ufarligt! Hvor meget du bør lægge i deres ord, vil jeg nødigt være dommer over :unsure:

Men jeg brugte det fast hver weekend og i hverdagene hvis det var nødvendigt, gennem et godt stykke tid og det var uden nogen form for irritation eller bivirkninger.

Det er altå meget kraftigt blåt, og jeg vil ikke anbefale at spilde det på bytøjet, for det er ret nemt at se :lol: Men jeg syntes det er værd at prøve hvis man er irriteret over røde øjne!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share