Nyt program - for vildt?


DonNiklas
 Share

Recommended Posts

Hej, sad lige og tænkte på om det her program, ville være det rene overtræning. Ved godt det er lidt forskelligt for person til person, men ville det her kun være for folk på AS? :blink:

Mandag.

Bryst: Bænkpres - 5 sæt, flyes - 4 sæt, skråbænk - 4 sæt.

Triceps: 4 supersæt mellem triceps extension og closegrip BP

For- og sideskulder: Lateral raises - 4 sæt, militærpres - 4 sæt

Evt. mave: Lidt ramdom jeg har lyst til.

Om aftenen en rask løbetur.

Tirsdag.

Ryg: Dødløft - 6 sæt, bent-over-row barbell - 4 sæt

Biceps: dumbbell curl - 4 sæt, hammercurl - 4 sæt, og måske lidt pull-ups

Bagsideskulder: En slags row, hvor jeg står op - 3-4 sæt

Om aftenen er der fodboldstræning.

Onsdag.

For- og sideskulder: Skal bare tæskes igennem

Har ikke så meget tid onsdag, og kan godt lige at træne skulder, så den får lidt ekstra træninig der.

Om aftenen en rask løbetur.

Torsdag.

Ryg: Dødløft - 6 sæt, bent-over-row barbell - 4 sæt

Biceps: dumbbell curl - 4 sæt, hammercurl - 4 sæt, og måske lidt pull-ups

Bagsideskulder: En slags row, hvor jeg står op - 3-4 sæt

Fredag.

Bryst: Bænkpres - 5 sæt, flyes - 4 sæt, skråbænk - 4 sæt.

Triceps: 4 supersæt mellem triceps extension og closegrip BP

For- og sideskulder: Lateral raises - 4 sæt, militærpres - 4 sæt

Evt. mave: Lidt ramdom jeg har lyst til.

Om aftenen fodboldtræning, og self lidt druk.

Lørdag.

Fodboldskamp, hvis jeg ikke skal arbejde. Måske en løbetur hvis jeg skal arbejde.

Om aftenen FULD GAS med øllærne.

Søndag.

2tal afslapnings-tømmermænd-sove-seFJERNSYN-tømmermænd's dag :)

Inden i skal spilde tid på at spørge om det, så kan i spilde tid på det første spørgsmål her:

Hvor er bentræningen?

- Den er væk.

Det er dumt, det er ikke nok bare at løbe og træne fodbold, det er ikke det samme.

- Kald mig diskopumper, så er det ude af verden.

Ok.

;)

Og så til de spørgsmål jeg har:

Er det alt for voldsomt for en 16-årig dreng?

Er det 110% overtræning?

Evt.?

Og så gerne noget kritik til programmet :)

- På forhånd, TAK!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kun lige hurtigt kigget det igennem, men jeg tror ikke de vil have noget som helst chance for ikke at køre fuldstændig kold i dine skuldre og dit bryst...

Du køre 3 deciderede bryst øvelser mandag og fredag, og samme dage vil du køre closegrip BP...... Nu ved jeg ikke helt hvordan du har det med closegrip BP, men jeg synes nu det kører lige så meget i brystet som i mine triceps! Jeg tror heller ikke dit bryst når restituere ordentligt fra til om fredagen.

Skulder træningen synes jeg er aaaaaaalt for meget! :) Som programmet ser ud lige nu ville komme til at køre skulder øvelser 5 dage om ugen!!

Link to comment
Share on other sites

har du overvejet om bentræning kunne gøre dig bedre til fodbold?

Det vil den nemlig gøre, hvis brugt rigtigt. Jeg kender et par fysiske trænere med en endog meget solidt fagligt grundlag, der arbejder i superligaen, SAS, Fanta eller hvad fanden det nu hedder. De sætter deres fodboldspillere til masser af bentræning....

Det var da et forsøg værd................

Link to comment
Share on other sites

Jeg kun lige hurtigt kigget det igennem, men jeg tror ikke de vil have noget som helst chance for ikke at køre fuldstændig kold i dine skuldre og dit bryst...

Du køre 3 deciderede bryst øvelser mandag og fredag, og samme dage vil du køre closegrip BP...... Nu ved jeg ikke helt hvordan du har det med closegrip BP, men jeg synes nu det kører lige så meget i brystet som i mine triceps! Jeg tror heller ikke dit bryst når restituere ordentligt fra til om fredagen.

Skulder træningen synes jeg er aaaaaaalt for meget! :) Som programmet ser ud lige nu ville komme til at køre skulder øvelser 5 dage om ugen!!

Den closegrip, kan jeg, overhovedet ikke mærke går i bryst, men det gør den vel. Det er heller ikke mange kg jeg kører den med, både extension og closegrip kører jeg med ez-stand, så det kommer lige efter hinanden.

Ved godt jeg kører skulder 5 gange om ugen, men når det ikke er det samme 2 dage i træk, kan jeg ikke se noget problem i det..

Link to comment
Share on other sites

har du overvejet om bentræning kunne gøre dig bedre til fodbold?

Det vil den nemlig gøre, hvis brugt rigtigt. Jeg kender et par fysiske trænere med en endog meget solidt fagligt grundlag, der arbejder i superligaen, SAS, Fanta eller hvad fanden det nu hedder. De sætter deres fodboldspillere til masser af bentræning....

Det var da et forsøg værd................

Ja, jeg ved godt det gør mig bedre til fodbold, men hvis du tænker på, at jeg skal løbe, man, tir, ons, tors, lør - så har de ikke så meget restitutionstid, selvom det ikke er det samme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kun lige hurtigt kigget det igennem, men jeg tror ikke de vil have noget som helst chance for ikke at køre fuldstændig kold i dine skuldre og dit bryst...

Du køre 3 deciderede bryst øvelser mandag og fredag, og samme dage vil du køre closegrip BP...... Nu ved jeg ikke helt hvordan du har det med closegrip BP, men jeg synes nu det kører lige så meget i brystet som i mine triceps! Jeg tror heller ikke dit bryst når restituere ordentligt fra til om fredagen.

Skulder træningen synes jeg er aaaaaaalt for meget!  :) Som programmet ser ud lige nu ville komme til at køre skulder øvelser 5 dage om ugen!!

Den closegrip, kan jeg, overhovedet ikke mærke går i bryst, men det gør den vel. Det er heller ikke mange kg jeg kører den med, både extension og closegrip kører jeg med ez-stand, så det kommer lige efter hinanden.

Ved godt jeg kører skulder 5 gange om ugen, men når det ikke er det samme 2 dage i træk, kan jeg ikke se noget problem i det..

Jeg ved godt skulderen er tre-delt, men jeg synes nu stadig jeg har brugt hele skulderen en slat i samtlige de skulder øvelser jeg har prøvet!!

Men egentligt, hvis du mener du kan klare det (og ikke kører øvelserne med tungt) synes jeg da næsten du skal prøve det en 2 ugers tid, så burde du jo hurtigt finde ud af om du kan klare det...... :)

Link to comment
Share on other sites

Det kommer også meget an på hvad din krop er konditioneret til = hvor meget du er vandt til at træne. Det program ser ret hårdt ud, hvis du er nystartet, men i forhold til en del styrketræningsprogrammer er det ikke så slemt igen. Det kommer også meget an på hvor mange reps du kører og om du har en god progression (lad være med at træne til failure) etc.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil køre det program, så synes jeg du burde skære lidt ned på skuldertræningen, og så lave noget struktureret progression, så du ikke presser kroppen max igennem hele programmet. Udover det, så synes jeg bare du skal prøve det, du skal nok finde ud af hvis det er for hårdt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share