Hjemmetrænings-program...


Currant
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

Jeg vil gerne smide nogle kilo (eller lad os specificere til til kilo fedt)... Lad det endeligt blive omdannet til muskelmasse... Jeg har følgende redskaber at lege med - desværre ingen træningsmakker, så nogle øvelser vil måske blive risikable...

Cykel

Z-stang

Lige stang

Håndvægtsstænger

En masse vægt skiver

En mavetræningsbænk

(så har jeg svejst noget jern sammen, så jeg kan lave mavetræningsbænken om til en lige bænk)

Jeg har følgende strikket sammen, men kom endelig med rettelser eller måske helt nye programmer...

Hver gang: start med 15 min cykling

Mandag: biceps og triceps med z-stang

Tirsdag: lige bænk, skrå bænk og pullover

Torsdag: biceps og triceps med z-stang

Fredag: lige bænk, skrå bænk og pullover

Søndag: lige bænk, skrå bænk og pullover

Og så ellers bare en lang tur på træningscyklen

Jeg ku godt bruge noget ordentlig vingetræning - det har jeg ikk lige kunnet se hvordan jeg kan gøre med de redskaber jeg har...

P.S. Mine ben er fra naturens side store nok og jeg håbede på at kunne holde benene friske til at brænde nogle kilo af på cyklen med...

Håber nogen lige vil hjælpe mig lidt...

Mvh

Michael

Link to comment
Share on other sites

Du blander forskellige muskelgrupper sammen, så de samme muskler bliver trænet flere dage i træk, hvilket åbenbart ikke har været din hensigt.

Kig i forskellige træningsprogrammer herinde (split-programmer) og se, hvordan de har delt deres muskel-grupper op.

Et lille hint; groft sagt, deler man hovedsageligt op i skubbe og trække øvelser.

Og husk, du kan ikke bare lige sådan smide fedt, samtidig med, at du opbygger muskelmasse, medmindre du har utroligt heldige gener.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal du ikk komme med en lang forklaring - det vil jeg ikk ulejlige dig med...

Men hvorfor f..... er styrketræning så med i slankeprogrammet på MOL-forsiden, når man tilsyneladende ikk får en meter ud af det når man er i kalorieunderskud for at tabe sig?

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Svaret var nok nærmere, fordi det kræver hårdt arbejde og streng kost, samt viden herom.

Som sagt, så mister du også muskelmasse hvis du er i kalorieunderskud. Ved styrketræning, vil du så stort set vedligeholde den muskelmasse du allerede besidder, så den ikke skal opbygges igen efter du har tabt dig. Det er simpelthen for at mindske tab af muskelmasse. Derfor får du i HØJ grad noget ud af, at styrketræne under en slankekur. Som nybegynder kan du måske endda i alt held opbygge en smule muskelmasse.

Har du overhovedet læst den debat, jeg linkede til?

Er det ikke meget logisk hvorfor?

:)

Link to comment
Share on other sites

Okay, ja det lyder straks mere logisk - man kan ikk opbygge, men nogenlunde vedligeholde... Ja, jeg læste lige hurtigt igennem, men det bliver hurtigt for teknisk og alt for mange mærkelige ord til at jeg kan overskue det... Jeg skal ha det kort og på almindelig dansk - :) - ellers falder jeg hurtigt fra...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share