Hvormange har hård hud ?


easy
 Share

Recommended Posts

:lol: :lol: @ unclebully

Jeg har næsten ingen hård hud (har lidt, men det kommer ligeså meget af alt mligt andet manuelt arbejde). Jeg bruger handsker når jeg træner, og kan hurtigt mærke på min hud, at den bliver hårdere(meget hurtigt) hvis jeg ikke har brugt handsker.

Med stængerne derhjemme er det også (i vinterperioden) obligatorisk at bruge handsker - medmindre man vil fryse sine hænder af.. ;)

Men lidt hård hud har nu aldrig skadet - tvrætimod. Men det kan selvfølgelig også blive for voldsomt (hvis man skal til at gøre noget ved det - eks. klippe etc. )

Link to comment
Share on other sites

Matas kæresten har også leveret et stk pimpsten til mig, bruger den dog heller ikke.

Har også hård hud på hænderne, udelukkende pga. vægttræning. Men lidt hård hud har jo aldrig skadet nogen, udover kærestens blondeundertøj ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du snakker om hård hud på hænderne kan du undgå en del af det ved at få dig en kæreste.

:) Ja, hvis der så ikke er tid til andet :)

Jeg har hård hud i hænderne, selv om jeg altid bruger handsker,

når jeg træner, og konen synes ikke, der er ikke specielt rart

at blive masseret af hænder med hård hud.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

altså jeg bekæmper ikke hård hud.... det må da gøre ondt ikke at have hård hud når man skal løfte relativt tungt. Da jeg stadig gik til roning var det ihvertfald ikke godt med sart og blød hud. B)

nu er jeg heller ikke en af de der flette-finger-type folk :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hård hud kommer primært fra dødløft, chinups og rows.

Det sker når man griber om stangen, og ligger den inde i hånden, og stangen, gennem løftet, glider ned til fingrene. huden bliver simpelthen mast.

Ved at starte løftet ned i fingrene (i "krogen"), undgår man derved det værste.

Jeg har ikke selv det mindste hårde hud på hænderne, men det skyldes nok også, at min hud nærmest har regeneration. :)

Link to comment
Share on other sites

Ved at starte løftet ned i fingrene (i "krogen"), undgår man derved det værste.

Hvis stangen man bruger er glat, så er det min erfaring at det bare giver hård hud på fingrene i stedet for på håndfladen. Jeg skal ikke kunne sige om det også gælder ordentlig udstyr med godt mønster.

En anden ting er at man ved at bruge "krogen" ikke kan klemme om stangen, dvs du mister reelt muligheden for at drage fordel af irradiationsprincippet. For dem som ikke kender det kender det går det simpelt sagt ud på at aktiveringen af muskler spreder sig, så hvis man klemmer rigtig hårdt vil man kunne mærke at man også spænder længere oppe af armen, skulder, mave osv. Dette vil gøre dig i stand til at løfte tungere vægte mere sikkert.

Der står lidt mere om det i dette interview med Pavel Tsatsouline :)

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg har sgu også masser af hård hud på hænderne.. Du kan dog undgå at det også ser "tørt" ud ved at købe noget håndcreme..

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke, jeg har brug for at løfte mere sikkert, end jeg allerede gør. :)

Og som jeg har nævnt i i lignende tråde, så sparer du cirka 2 vigtige cm i bunden af løftet. ;)

hehe, fair nok

vi har vist også haft denne diskussion før, så lad os hellere lade være med at svine mere her ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke, jeg har brug for at løfte mere sikkert, end jeg allerede gør. :)

Og som jeg har nævnt i i lignende tråde, så sparer du cirka 2 vigtige cm i bunden af løftet. ;)

hehe, fair nok

vi har vist også haft denne diskussion før, så lad os hellere lade være med at svine mere her ;)

Et PAR gange efterhånden tror jeg. ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Fistandantilus og Maxpower. Jeg eksperimenterer i øjeblikket selv med hvad der virker bedst til dødløft. Jeg kan godt lide at få 'ordentligt ved' når jeg trækker tungt (irridation)¸ men taber nok lidt fart i bunden p.g.a. den ekstra ROM. Dilemma :cry: . Jeg har aldrig døjet med selve grebsstyrken i øvelsen men føler helt klart mere 'tightness' når jeg får fat dybt. Omvendt løfter jeg nok lidt smukkere når jeg får fat i krogen som Fist. siger. Hmmmmmm.

Til emnet generelt syntes jeg nok selv¸ det er mest mande (læs: hule¸ grovsmed osv.) med lidt læder på. Dertil kan anbefales træk+stød¸ som giver godt med hård hud¸ fordi de er så dynamiske og fordi låsegrebet giver endnu mere gnidning.

det synes jeg. heffehurtig :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, gu' har jeg da hård hud! I helt enorme mængder, endda! :chicken:

Og så skulle du bare se mine hænder B)

Altså, jeg har da lidt hård hud på knoerne og i hænderne, men min hud regenererer ret hurtigt, og det er blevet en dårlig vane at gå og pille det af ( Ikke smart! :chicken: ) Til gengæld har jeg altid utroligt bløde hænder, når jeg har været på arbejde og arbejdet med sovs opp af armene i flere timer i træk... Det virker altså :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share