Barbell Bent-over Row


Le Moi
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

I mit nye program skal jeg have noget 'Bent-over Row' fyldt på. På centeret jeg træner, er den, synes jeg, en ganske god 'maskine' til at udføre denne øvelse i.

Stangen man løfter op er ikke låst fat på nogen måde, man løfter den lige op, også hænger den ellers frit. Det jeg synes der er smart ved den, er at man læner sig frem og 'ligger' sig på en pude, så man er sikker på et ryggen den er strakt. Håber i ved, hvilken jeg mener eller kan forestille jer den.

Hvad siger i til at udføre øvelsen i den?

EDIT: Fandt lige en lille film: http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGe...entOverRow.html

Edited by Le Moi
Link to comment
Share on other sites

Efter din beskrivelse af øvelsen lyder det som et "Supported barbell row". Som regel ligger man mere vandret end man normalt kan køre tunge barbell rows. Og man trækker somregel til omkring brystbenet istedet for ind i bugen som mange foretræker ved alm. barbell rows. Efter min mening en af de bedre rygøvelser der findes og absolut et godt alternativ til alm. barbell rows.

kan dog ikke se at animationen har meget at gøre med den øvelse du beskriver mht til måden hvorpå stangen holdes og at manden står frit.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share