Morgenmad før en triathlon


jenz
 Share

Recommended Posts

Hey MOL´ere

Sagen er den at jeg skal lave en triathlon i morgen og så ville jeg lige hører om der var nogen der ude, som havde nogen gode ting man kunne spise om morgenen før man skal ud og være aktiv. Triathlonen starter kl 9.20 for mig så skal jo op nogen timer før og spise. Det skal jo helst være noget, som ikke ligger alt for tungt i maven.

Kan en stor potion havregryn gøre det eller?

Mvh Jenz

ps. jeg har de sidste par dage sørget for at få rigeligt med vand og kulhydrater

Link to comment
Share on other sites

Personligt synes jeg at havregrød ligger temmelig tungt i maven, men det er måske en smagssag. :)

Jeg er blevet fortalt at cornflakes faktisk er noget af det bedste man kan spise inden man skal ud og være fysisk aktiv (en masse simple kulhydrater). Derudover ville jeg nok supplere med lidt frugt.

Men der er sikkert nogen der ved mere om dette end mig. ;)

Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Noget andet er hvornår skal jeg cirka spise? Læste under en anden tråd at man skulle spise 3 timer før, for tidligt eller?

Sparklez:

Syntes os havregryn ligger tungt i maven, men ved ikk lige hvis man spiser det 3 timer før...

Link to comment
Share on other sites

Der er næppe noget, der er mere individuelt, end hvad folk foretrækker at putte i munden op til udholdenhedskonkurrencer. Så længe det man indtager indeholder rigeligt med kulhydrater og en sjat proteiner, som får kulhyddraterne til at række længere, og ikke giver maveproblemer under konkurrencen, ja så er det vist lige meget om det er pasta, havregrød, brød eller noget fjerde. Personligt har jeg det bedst med et beskedent og let måltid - lyst brød, banan, rosiner f.eks. - 2-3 timer før konkurrencer (2.5-3 timers cykelløB), mens jeg load'er dagen før ved at spise lidt mere end normalt.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share