Den lækreste mave


maiken
 Share

Recommended Posts

Hey all,

Er der ikke nogen der har et par eksemple på nogle gode maveøvelser så jeg kan få mit vaskebræt (Er det i virkeligheden umuligt for kvinder pga. ekstra fedtlag?)

Jeg laver de normale sit-ups på bænk ca 200 stk, 3 x ugentligt, og jeg er 170 cm høj og vejer 52 kg, så jeg er bestemt ikke fed :-)

Jeg kan mærke at musklerne er derinde, men de er bare ikke spor synlige. Jeg skal på dykkerferie til december og vil gerne have en flot mave til den tid :-)

Any advice ??

Smil & Tak fra,

maiken

Link to comment
Share on other sites

prøv at træne noget tungere mave. Tungere vægte ville stimulere din hypertrofi. Træn noget tung mave, og spis lidt ekstra i en periode, så du får noget muskelmasse, og gå så på diæt, hvor  du skærer ned på kalorieindtaget, så får fedtet væk, så burde der være en chance for synlige mavemuskler.

Link to comment
Share on other sites

mest til XAX tror jeg:

Jeg ville også have sagt, at vaskebrædtet må findes et sted inde bag fedtet, da jeg selv til tider har øjnet noget inde bag mit fedtlag.

Jeg træner ikke mave, så det følgende er rent hypotetisk:

Kan man træne så selve ribberne bliver større? Og hvis man kan betyder det så, at der stikker tilsvarende ribber bagud i bughulen?

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, så spørger du om man kan træne "boblerne" som danner vaskebrædtet større ?? Ja, det kan man da i aller højeste grad. Træn maven med belastning, og m. rectus abdominis vil vokse i størrelse. Man behøver dog ikke bekymre sig om at maven begynder at bule, for det vil ikke være tilfældet. Mellemsenerne skal nok holde bugvæggen på plads. Resultatet bliver derimod en mere markant bugvæg, da "boblerne" træder mere tydeligt frem.

Og ja, på den måde m. rectus abdominis er opbygget, så vil størrelsen være tilsvarende på den anden side. Men det er der jo ikke noget problem i.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også et lille underspørgsmål:

Hvordan er det egentlig at de "STORE" mænd får de der buler ud af maven? Er det simpelthen fordi de har så mange mavemuskler?

Til maiken:

Jeg synes ikke en pige skal have vaskebræt. Jeg synes bare de skal være tilpads slanke. Det er ikke så fedt hvis du ligger med en pige (med bittesmå arme) og så når trøjen ruller op ser du monsterstærke mavemuller. Det synes jeg i hvert fald klæder mænd MEGET mere end det klæder kvinder (hvis det overhovedet klæder kvinderne), men det må jo siges at være en smagssag, og det kan jo sagtens være du synes du ser bedre ud med vaskebræt (det gør jeg også selv - er dog dreng - ). :)

Link to comment
Share on other sites

De store mænd og store maver? Meget simpelt...

Pga. div skumle medikamenter så vokser de indre organer, og skubber mavemusklerne ud af. Så vidt jeg ved så kommer det primært af væksthormon.

Prøv så lige at se Ronnie's mave her. Det ser jo lidt suspekt ud :sarcasm:

Mht. kvinder og maver

Et godt eksempel på en flot og lidt muskeløs mave må da siges at være Anastacias mave. Hun er altså også ret sød :inlove:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænder helt klart på kvinder med vaskebrædt, der er bare ikke så mange af dem, og så længe jeg selv vejer 15 kg for meget render de nok ikke efter mig. De kvinder, der bare er tynde siger mig ikke noget, hvis man ikke i det mindste kan ane mavemusklerne. Så vil jeg hellere have en med former.

Til Maiken: hvordan træner du egentlig selv? Situps kan vel være mange ting.

Jeg fatter ikke, hvordan du kan få dig selv til at gentage noget, der åbenbart ikke virker 200 gange flere gange om ugen.

Jeg prøvede selv lidt nede på gulvet og spekulerede på, hvor længe du er om hver gentagelse?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share