sheiko beginners 4 uger


Jones
 Share

Recommended Posts

Jeg har downloaded programmet fra den tråd med alle mulige styrkeløftprogrammer, men kan ikke helt forstå at det kun er nogle steder at der er sat en procentsats af hvad man skal løfte. Andre steder står der f.eks kun 5x10. Skal man så bare selv vælge en passende vægt, eller hvad er meningen.

Hvad med pauser, hvor lange skal de være når jeg primært træner for masse? Jeg er dog bestem ikke ligeglad med styrken, hvilket også er grunden til at jeg vil prøve dette program.

Hvad er squat scissors?

Bliver det for meget at smide ekstra hjælpeøvelser ind i programmet? Her tænker jeg specielt på biceps og læg da det ikke bliver trænet så meget i programmet, da det jo ikke har den store relevans for styrkeløftere.

Er der er ellers andet jeg bør være opmærksom på inden jeg prøver kræfter med dette spændende russer program? :)

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har downloaded programmet fra den tråd med alle mulige styrkeløftprogrammer, men kan ikke helt forstå at det kun er nogle steder at der er sat en procentsats af hvad man skal løfte. Andre steder står der f.eks kun 5x10. Skal man så bare selv vælge en passende vægt, eller hvad er meningen.
Ja, du skal selv vælge en passende vægt
Hvad med pauser, hvor lange skal de være når jeg primært træner for masse? Jeg er dog bestem ikke ligeglad med styrken, hvilket også er grunden til at jeg vil prøve dette program.

Korte pauser (ca. 1 min)på alle de lette sæt og omkring 2 minutter på de tunge - så kan det også overstås på rimelig tid

Hvad er squat scissors?
Det samme som Lunges
Bliver det for meget at smide ekstra hjælpeøvelser ind i programmet? Her tænker jeg specielt på biceps og læg da det ikke bliver trænet så meget i programmet, da det jo ikke har den store relevans for styrkeløftere.

Nej, det kan du sagtens.

Link to comment
Share on other sites

Squat siccors er lunges men du kan bare lave benpres istedet ;)

Gå ikke så højt op i pauserne... massen skal nok komme... eller lad mig sige at pauserne giver sig selv når først du er kommet igang :w00t:

Lac du bare lidt læg og biceps men ikke overdrive :)

En god ide er at æde meget :tongue: :)

Link to comment
Share on other sites

Og når de 4 uger er gået, hvad så? Deload-uge? Dekonditionerings-uge? Andet?

En uges deload vil være helt på sin plads. :)

Nu hvor vi snakker om deload. Er der så nogen der har et forslag til en passende deload efter en endt sheiko?

Jeg skal nemlig selv deload her om 2 uger og har ikke den stor erfaring med deload (faktisk min anden deload, nu efter sheiko).

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen mange tak for de hurtige svar, regner nemlig med at starte på programmet imorgen. Det er rart med så mange hjælpsomme mennesker her på mol :)

Lige et sidste spørgsmål: De maxløft jeg regner procenterne ud fra, skal vel være træningsmax ikke? Altså maxløft som jeg til en vejr tid vil kunne lave uden at skulle være psyked op til det. Jeg har før kørt hatfields og havde lidt svært ved at klare nogle af træningspassene p.g.a. jeg havde regnet procenterne ud fra mine absolutte bedste løft.

Link to comment
Share on other sites

vil mene du skal beregne procenterne ud fra et max du kan lave nu,

og ikke ud fra noget du evt kun har løftet een gang for lang tid siden...

hvis du sætter dit max for højt vil Sheiko både med garanti og stor glæde braaande dig aw... B)

og som sagt, øg gerne dit kal-indtag :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har før kørt hatfields og havde lidt svært ved at klare nogle af træningspassene

Nu er nogle af passene i Hatfields cycle også lidt sindsyge, hvis ikke umulige (for mig ihvertfald).

Max sættes til dit nuværende maxløft!

--

grinder

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share