Tung træning frigiver Anabole hormoner...


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår kroppen udskiller Anabole hormoner i forbindelse med tung træning. Er det under træningen eller er det en "længere" proces, hvor man ser et forhøjet produktion i tiden efter træning. Eller er der en helt tredie forklaring?

Er det overhovedt det samme for de forskellige hormoner?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Nogle af IGF isoformerne frigives lokalt øjeblikkeligt og op til nogle timer efter. GH kommer først nogle timer efter og spiken ses indenfor et døgn. Testosteron kommer først list senere og flader ud flere dage efter, så vidt jeg husker.

Prøv at søg under Goldspink for lokalt frigivet IGF og Fleck og Kraemer for GH og testosterone.

Frigivelsen af testosteron og IGF ser ud til primært at være intensitetsafhængig og GH er densitetsafhængig.

Link to comment
Share on other sites

Frigivelsen af testosteron og IGF ser ud til primært at være intensitetsafhængig og GH er densitetsafhængig.

Yeps, husker en undersøgelser som viste at tunge sæt af 5-6 reps gav maksimal frigivelse af testosteron, mens hårde høj-rep sæt ala 20 rep breathing squats gav maksimal frigivelse af GH.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fleck og Kraemer har jo målt sådan noget på alle mulige træningsprotokoller og der hvor de har fundet de største udsving er i en forsøgsgruppe med vægtløftere under contest preparation. Og det er altså ud af mange forskellige protokoller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share