Talent?


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

Jeg træner i Brydeklubben Thors lokaler og derfor er der en gang imellem nogle af de unge brydere der kommer ned i vægtrummet. En af dem er en knægt på 12 år. Han vejer 57 kg og bænker 90kg raw. Ville lige høre hvor godt det er. Jeg har nemlig på fornemmelsen at det er ret meget når man tager alder og vægt i betragtning.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

hmm hvis han gik ned på 55,9 kg og bænkede 90 kg ville det være ny dansk rekord da den er på 82,5 i 56 kg klassen

Det kan han formodenligt sagtens. Han er bryder og således vant til at skulle smide et par kg inden stævne. Hans stil vil heller ikke kunne godkendes, men det er vel noget han kan lære.

Drengen er jo knap nok kommet i puberteten endnu, han har masser af kg i kroppen endnu!!!

Knægten er araber så han har nok en lidt større hormonproduktion end de fleste danske drenge. :)

Men hvis jeg får ham overrtalt til at kigge ned i Aalborg Styrkeløfterklub vil de så overhovedet tage imod han når han kun er 12 år?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

hmm hvis han gik ned på 55,9 kg og bænkede 90 kg ville det være ny dansk rekord da den er på 82,5 i 56 kg klassen

Det kan han formodenligt sagtens. Han er bryder og således vant til at skulle smide et par kg inden stævne. Hans stil vil heller ikke kunne godkendes, men det er vel noget han kan lære.

Drengen er jo knap nok kommet i puberteten endnu, han har masser af kg i kroppen endnu!!!
Knægten er araber så han har nok en lidt større hormonproduktion end de fleste danske drenge. :)

Men hvis jeg får ham overrtalt til at kigge ned i Aalborg Styrkeløfterklub vil de så overhovedet tage imod han når han kun er 12 år?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Det lyder da ikke særligt sundt at en 12 årig er vant til at smide et par kilo bare for at holde sin vægtklasse. Han er jo langt fra udvokset, så kalorieunderskud må da gå ud over hans vækst (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor tit, han smider et par kilo for at holde en klasse).

Men ellers et imponerende løft :)

Link to comment
Share on other sites

Men hvis jeg får ham overrtalt til at kigge ned i Aalborg Styrkeløfterklub vil de så overhovedet tage imod han når han kun er 12 år?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Man tog imod mig i vægtløfterklub da jeg var 8 år gammel, så det kan nok lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Hm... var lige inde og tjekke, var slet ikke klar over at man skulle være 14 for at stille op, men så har knægten da god tid til at lære teknikken, og til at få lidt ekstra kilo på stangen :)

- Rod

Hvordan er det delt op?

fra 14 til 18 er det ungdom? Og derefter junior til ... ?

Edited by Anton
Link to comment
Share on other sites

Ungdom = fra man fylder 14. til og med det år man fylder 18.

Junior = fra det år man fylder 19 til og med det år man fylder 23.

Master = 40+

Master II = 50+

Master III = 60+

Og så selvfølgelig den åbne klasse som er for alle.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share