Støre arme og tricep..


Kra Kra Kra
 Share

Recommended Posts

Tja.. Så er det endnu en omgang træning af armen her... Men det er kun tricep da den består af 75% af helle armens masse og derfor føler jeg at det er der man kan hændt de ekstra centimeter man gerne ville havde på armen....

Hvilke øvelse kan i anbefale med frie vægte for at træne tricepen?

Hvor mange reps er det man skal op på for at få den optimale vækst af tricepen?

Evt. andre forslag til at for flere cm på armen.. Mine arme er store nok men ville gerne præse de sidste par cm ud af den...

Vh Kra Kra Kra

Link to comment
Share on other sites

Er sku ligeglad hvor de cm kommer fra om det er tricep eller bicep.. Den skal bare blive støre...

Og kan se at det er min tricep der halter bagud med.. Så jeg ville træne den støre for at få flere cm på armen...

Men French Press hvad det lige for en? Måske kender jeg den, men bare under et andet navn..

Min arm er på 43 cm nu.... skal meget mere op nok op på 46 cm eller mere...

Link to comment
Share on other sites

Vis du syndes 43 cm er en stor arm... For når man har det så vil havde mere sådan er det... Men vænder sig til det... Kender folk med 50 cm arme, men de er vandt til deres størelse så de syndes selv deres arme er små og når man selv ser på det så ser man bare monster af en arm.... men ved godt at man give den gas op til de 45 cm så begynder det at gå meget langsomt og nej har ikke målt forkeret desvære..... Og man måller heller ikke på sig selv for så måller man forkeret man har en anden der gør det for en.. Så bliver tallet meget mere rigtigt...

Men armen skal passe til overkrop som jeg ikke syndes den gør...

Og det er også derfor jeg spørger om øvlse til armen og optimalt rep tal osv.. Det ville man ikke som en der lige er startet..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bare ordblind.. Gad ikke at lave stavekontrol på minne indlæg måske skulle jeg det.. Jeg er pære dansk vis det er det du hændtyder til.... Men du siger ikke rigtigt noget nyt for mig... Ville bare høre om jeg kunne få en af de kloge drenge, men det har jeg ikke.. Venter bare til i morgen på mit svar når de kommer på.... Men kunne se at du lavede et indlæg om folk der kunne bænke meget når de lige var startet, men svaret er så enkelt at man ikke behøvede at stille de spørgsmål. Det er noget man ved som det første når man starter.... Men fuck det.. Men vis folk kan lyfte meget til at starte med er det tegne på at de ikke er easy gainer, men hard gainer og det vil sige at de er langsomme til at bygge masse.. Så kender man mange af dem og de bliver aldrig store... De gutter... Men se på den lyse side vis du ikke kan bænke så meget som dem så bliver du støre end dem... Heller det end at kunne bænke 150kg så vil jeg da heller veje 120kg ;)

Link to comment
Share on other sites

Nej regnede faktisk med at det var grunden. Men det kunne også være en eller anden idiot som bare tog pis på folk, man ved aldrig :(

Du siger jeg ikke siger noget nyt, måske ikke.

Hvis du kører et program med progression eller lign. får den rigtige kost og ellers træner burde det vel komme med tiden?

Du lyder bare meget utålmodig :lol:

Og det du skriver med at det er noget man ved --> Du ved ikke noget du ikke har fået fortalt, læst om eller andet før du netop får det at vide nok derfor jeg spørger.

Og ang. 120 KG osv.

Hehe ja det kommer jo så an på hvordan man ser på det, vil ikke veje 120 kg. eller noget som bare ligger i nærheden af det. Men at jeg har en tung bænk betyder dog heller ikke noget for mig.

Træner for en flot krop.

Og ja vent du på de kloge drenge :D?!

Held og lykke med dine 46+

Link to comment
Share on other sites

Hmm Så ville jeg bare havde nogle øvelser der giver til alle 3 hoveder på tricepen....

Hved at French Press er en af dem.. Men kan sku ikke lige huske hvad det er for en øvelse.. Tror det har noget med at gøre at jeg har kaldt den for et andet navn... Så nogen der kan sige mig hvordan man udføre French Press så det måske siger klick i mit hovede..

VH Kra Kra Kra

Link to comment
Share on other sites

Hmm Så ville jeg bare havde nogle øvelser der giver til alle 3 hoveder på tricepen....

Hved at French Press er en af dem.. Men kan sku ikke lige huske hvad det er for en øvelse.. Tror det har noget med at gøre at jeg har kaldt den for et andet navn... Så nogen der kan sige mig hvordan man udføre French Press så det måske siger klick i mit hovede..

VH Kra Kra Kra

Fransk pres:

Du ligger på ryggen, på en bænk, med armen strakt. Du bøjer så armen, så dine hænder og stangen kommer ned og rører din pande, og derefter strækker du dine arme igen (altså strækker lige op)

:)

Link to comment
Share on other sites

Pullover and press?

Jeps. Du tager et greb på stangen som om du skulle kører close-grip bænkpres, derefter sænker du stangen som i C-G BP til den er 5-10 cm over brystet, hvorefter du laver en bent-arm pullover, og til sidst presser du stangen tilbage til udgangspositionen. :)

Jeg ved ikke lige, hvor meget mening den forklaring giver, men mon ikke du kan finde en video af den på nettet? :)

Link to comment
Share on other sites

Squatfather: har prøvet en lign. øvelse bare med EZ stang. I for sig synes jeg øvelsen føltes rigtig godt især i triceps men vægten var svær og kejtet at komme af med igen fordi vægten sommetider kun er de der 5 cm over kroppen når man går død.

Derudover synes jeg enarms skulderpres går rigtigt godt i triceps.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Squatfather: har prøvet en lign. øvelse bare med EZ stang. I for sig synes jeg øvelsen føltes rigtig godt især i triceps men vægten var svær og kejtet at komme af med igen fordi vægten sommetider kun er de der 5 cm over kroppen når man går død.

Såfremt du går død i pressdelen, kan du lave den første del af pulloverdelen og droppe den på gulvet. :)

Link to comment
Share on other sites

Squatfather: har prøvet en lign. øvelse bare med EZ stang. I for sig synes jeg øvelsen føltes rigtig godt især i triceps men vægten var svær og kejtet at komme af med igen fordi vægten sommetider kun er de der 5 cm over kroppen når man går død.

Såfremt du går død i pressdelen, kan du lave den første del af pulloverdelen og droppe den på gulvet. :)

altså helt skippe presse delen?

(jeg synes desværre det var der der gjorde øvelsen fuldendt)

Link to comment
Share on other sites

Squatfather: har prøvet en lign. øvelse bare med EZ stang. I for sig synes jeg øvelsen føltes rigtig godt især i triceps men vægten var svær og kejtet at komme af med igen fordi vægten sommetider kun er de der 5 cm over kroppen når man går død.

Såfremt du går død i pressdelen, kan du lave den første del af pulloverdelen og droppe den på gulvet. :)

altså helt skippe presse delen?

(jeg synes desværre det var der der gjorde øvelsen fuldendt)

Jeg mente, såfremt du gik død i pressedelen på den sidste rep. ;)

Link to comment
Share on other sites

Squatfather: har prøvet en lign. øvelse bare med EZ stang. I for sig synes jeg øvelsen føltes rigtig godt især i triceps men vægten var svær og kejtet at komme af med igen fordi vægten sommetider kun er de der 5 cm over kroppen når man går død.

Såfremt du går død i pressdelen, kan du lave den første del af pulloverdelen og droppe den på gulvet. :)

altså helt skippe presse delen?

(jeg synes desværre det var der der gjorde øvelsen fuldendt)

Jeg mente, såfremt du gik død i pressedelen på den sidste rep. ;)

Ja, selvfølgelig :4slap: det er måden at gøre det på.

Link to comment
Share on other sites

Pullover and press?

Jeps. Du tager et greb på stangen som om du skulle kører close-grip bænkpres, derefter sænker du stangen som i C-G BP til den er 5-10 cm over brystet, hvorefter du laver en bent-arm pullover, og til sidst presser du stangen tilbage til udgangspositionen. :)

Jeg ved ikke lige, hvor meget mening den forklaring giver, men mon ikke du kan finde en video af den på nettet? :)

Uha, en ren dræberøvelse, du har fundet frem af gemmerne der ;)

Den bliver fast inventar på mit program det næste stykke tid.

Btw> Hvis du har flere glemte ol´ school super-øvelser på lager, så skal du jo ikke holde dig tilbage ;)

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share