Større skuldre?


cartier
 Share

Recommended Posts

Bare fordi en øvelse traditionelt er associeret med en bestemt muskelgruppe, betyder det vel ikke at synergisterne ikke får en betydelig hyperofi af førnævnte øvelser?

Bredere skuldre handler ikke altid om at man laver et ton isolationsøvelser, dat kan handle om at man vælger dips og incline presses istedet for pec-deck og flyes.

Eller man vælger bent åge rows over lat pulldown..

Filosofien på MOL er generelt set fokuseret på basisøvelser. Min holdning er at holde sig til basics og tæsk svage muskelgrupper med isolationsøvelser/skift dine basisøvelser så de belaster de svage områder i højere grad.

At kun skulder øvelser skulle træne skuldre er nonsens...

Favorit skulder øvelser?

Upright rows med håndvægte/millitary press supersæt.

Push presses, high pulls, liggende cable upright rows, bo lat raises for bagskulderen.

Lat raises har aldrig givet mig noget...

Link to comment
Share on other sites

Bare fordi en øvelse traditionelt er associeret med en bestemt muskelgruppe, betyder det vel ikke at synergisterne ikke får en betydelig hyperofi af førnævnte øvelser?

Bredere skuldre handler ikke altid om at man laver et ton isolationsøvelser, dat kan handle om at man vælger dips og incline presses istedet for pec-deck og flyes.

Eller man vælger bent åge rows over lat pulldown..

Filosofien på MOL er generelt set fokuseret på basisøvelser. Min holdning er at holde sig til basics og tæsk svage muskelgrupper med isolationsøvelser/skift dine basisøvelser så de belaster de svage områder i højere grad.

At kun skulder øvelser skulle træne skuldre er nonsens...

Favorit skulder øvelser?

Upright rows med håndvægte/millitary press supersæt.

Push presses, high pulls, liggende cable upright rows, bo lat raises for bagskulderen.

Lat raises har aldrig givet mig noget...

Hehe, det har jeg godt nok aldrig før hørt nogen kalde dem! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Mener bestemt at rows, dødløft, BP, Dips osv er rigeligt skulder træning det eneste man måske bør tilføje er lateral raises.

hvis man absolut vil træne ekstra skulder øvelse så er military press nok også en god øvelse at smække oveni. Jeg mener bare at det er alt for let at overbelaste skulderne og syntes derfor ikke man bør køre ekstra skulder øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Mener bestemt at rows, dødløft, BP, Dips osv er rigeligt skulder træning det eneste man måske bør tilføje er lateral raises.

hvis man absolut vil træne ekstra skulder øvelse så er military press nok også en god øvelse at smække oveni. Jeg mener bare at det er alt for let at overbelaste skulderne og syntes derfor ikke man bør køre ekstra skulder øvelser.

Overbelaste skuldrene? Kan man da sikkert, man kan også risikere at fucke sin bænkpres op hvis ikke træner sine skuldre specifikt, noget jeg selv har oplevet...

Jeg havde på et tidspunkt meget svage skuldre i forhold til mit bryst, noget der gjorde det 'lettere smertefuldt' at bænkpresse! - Jeg fik det fiXet igen ved at træne masser at skulder træning, og har ikke haft problemet siden. :)

edit:

i det mindste ikke for ofte i ugen af og til er self. godt nok 

Godt så! ;)

Edited by Doggie
Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at en balancegang er nøglen til optimal fremgang på dette område.

Jeg kan ikke træne en masse bryst og skulder på samme tid, så vedligehold på det ene område og fokus på det andet er vejen frem for mig :D

Både for mine leds og mullers skyld B)

Link to comment
Share on other sites

At det ikke skulle være nødvendigt at træne skuldre......??? what :blink:

Hehe... træner altid skuldre, tung, bred military press, sideløft og bagskulder er vejen frem. NU ved jeg ikke lige mht. styrkeløft, men hvis man er ude efter en overall hypertrofi kan jeg ikke lige se at skuldre ikke skal trænes separat.... men vil da gerne oplyses.... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share