Dødløft


Glud
 Share

Recommended Posts

Nu er det jo blevet sommerferie :beerchug: øhh læseferie :graduate: og så er der jo messere af tid til træning :bigsmile: så jeg kunne godt tænke mig at lave et 2-split program i stedet for det fullbudy jeg køre nu.

Jeg havde tænkt mig at dele det op i overkrop og underkrop, da det er mere tidsøkonomisk, da antagonisterne kan trænes med mindre pauser mellerm sættene. Så kom jeg bare i tvivl om hvilken dag dødløft skulle gå ind under. Jeg ved at man normalt siger det er en rygøvelse, men den giver da også helt godt i hamstrings og lidt i quard'en.

Problemet er at hvis den kommer på overkrop-dagen får mine ben ikke rigtig hvile, med mindre jeg kun træner forsiden af låret og læggen på bendagen (det bliver en kort dag så). Men hvis jeg på den anden side dødløfter på bendagen, vil ryggen ikke få ordentlig hvile....

Hvad skal jeg gøre???

Edited by Glud
Link to comment
Share on other sites

Fx mellem to sæt bænkpres ville jeg typidk holde 2-3 min pause.

Men hvis men fx tager et sæt bænkpres og et sæt bent-over row ville jeg kun holde 1-2 min pause mellem dem og på den måde spare tid.

Link to comment
Share on other sites

ville vælge at køre dødløft sammen med ben... eller også skifte den ene gang squat ud med dødløft, men er nu mere tilhænger af trække/presse opdelingen. Tror godt du kan holde til det ekstra ryg træning, i wsb træner man jo også ryg enorm tit.

Ved at dele dagene du træner på lidt anderledes op kan du vel også handle problemet en smule fx. sådan:

Mandag: Overkrop

Onsdag: Underkrop

Fredag: Overkrop

Søndag: Underkrop

Tirsdag: Overkrop

Torsdag: Underkrop

Lørdag: Overkrop

.

.

.

osv. På den måde for du da ok hvile også kan ryggen måske nok holde til den ekstra omgang rygtræning, hvis bare du passer på ikke at køre super tungt hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share