Problemer med Military Press


homer simpson
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er absolut nybegynder indenfor styrketræning. Har kun trænet i 3 måneder.

De sidste 3 uger har jeg haft problemer med Military Press. Når stangen føres ned til skulderhøjde opstår der en "smuttende" fornemmelse i højre underarm med efterfølgende smerte. Smerten sidder på undersiden af underarmen 2-3 cm. fra albueleddet. Smerten kommer allerede ved opvarmningen med 20 kg.

Er der nogen der har prøvet noget lignende, eller ved hvorfor problemet opstår?

Er der en anden øvelse der kan anbefales i stedet?

På forhånd tak.

Svend

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk haft samme "smuttende" følelse i albuen ved skulderstem foran for år tilbage. Dengang trænede jeg næsten udelukkende skulderstem bag nakken, men prøvede indimellem skulderstem foran (med det resultat at albuen smuttede! )

Idag kører jeg ALTID mine skulderstem foran og har ingen problemer med albuen - det er med andre ord forsvundet på mystisk vis!

Jeg tror ikke det er noget problem så længe der ikke er tale om egentlig smerte.

Mit råd, hvis du ikke kan holde den smuttende fornemmelse ud, må være at køre skulderstem med tunge håndvægte.

"dødløft" vægtene op fra gulvet og lav en hurtig vending så vægtene ender i startposition på skuldrene - stem derfra.

Jeg tror du undgår den smuttende fornemmelse med håndvægtene hvis du drejer lidt i håndleddet inden du stemmer op. Eksperimenter dig lidt frem.

Pres bag nakken er ikke et alternativ jeg vil foreslå - da øvelsen kan være skaldelig for skulderleddene.

Link to comment
Share on other sites

... pres bag nakken er ikke et alternativ jeg vil foreslå - da øvelsen kan være skaldelig for skulderleddene.

Ja, milo det har du søreme ret i..  Vi vil nødigt køre øvelser der ligefrem er skaldelige for vores stakkels små skuldre  <!--emo&:D

(kunne ikke lige dy mig.. )

Link to comment
Share on other sites

Ja ja... en lille trykfejl og STRAKS bliver man overfaldet!!! :)