BB-artikel-links


TigerDyr
 Share

Recommended Posts

De fleste BB sider er noget værre lort for at sige det rent ud. Jeg kan foreslå dig at læse alle de artikler Fred Hatfield har liggende på sin hjemmeside om bodybuilding. Casey Butt´s hjemmeside "The Weighttrainer" har også en række god artikler om træning for hypertrofi. Her er linksene.

Hatfield Articles

The Weighttrainer

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hep Tigerdyr

Thomas har helt ret (hvilket han ellers aldrig har :baaa: )

Tag i stedet og læse siderne med styrkerelateret materiale, og sæt godt ind i det. Det skaber en fænomenal vidensbase for bodybuilding - især omkring de store 3.

Tænk på, hvor struktureret og forskningsbaseret mange af resultaterne er her istedet for argumentationen

Det virkede helt vildt godt for mig. Jeg tog 30kg på i løbet af 8 uger argumentationen.

Det bliver sådan lidt trivielt i længden. Det er ikke sikkert at de stykeorienterede forskningsresultater er optimale for en selv, men det skaber et godt fundament til at eksperimentere med kombinationerne selv.

Link to comment
Share on other sites

Det som undrer mig lidt, er at BB-træning altid fremstilles som noget, der intet har med rigtig styrketræning at gøre.

Jeg har sådan eller anden idé om at hele konceptet med specifik BB-træning blev opfundet bare for at tjene lidt penge på at ændre lidt på styrketræning, tilføje lidt om kost og vupti!

Så hedder det pludselig BB-træning :D

Var der nogen som sagde Weider? :baaa:

Link to comment
Share on other sites

Netop xax. Der behøver ikke være de store forskelle. Den primære forskel er selvfølgelig i selv målet. Træningsmæssigt er der ikke de store forskelle udover at man i træning for styrke, anvender noget lavere reps, og koncentrere sig om eksplosiv træning. Øvelserne behøver ikke variere meget. Kosten er selvfølgelig anderledes vigtig for en BBér.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Takker :)

Der er godt nok gods i de artikler. Jeg startede med dem om fysiologi på The WeighTrainer... ok-hardcore sted at starte når man aldrig har læst det helt store om træning før. Men til gengæld er de også gode!!

Indtil videre har jeg sneget mig pænt udenom sådan noget detaljeret noget men jeg kan godt se der ikke er så meget andet at gøre end at se at komme i gang hvis man vil forstå hvad det er der foregår med ens krop og hvad virker og ikke-virker.

Så må jeg også indrømme at efter at have været i en lidt kritisk stemning i forhold til om jeres elskede basisøvelser i praksis ville virke for mig - gået mere over til at tro på at det også ville virke for mig hvis jeg bestemte mig for at prøve det. Hvilket dog stadig ikke ændrer på min mening om at det i mit tilfælde ikke ville være en fordel at begynde på disse øvelser for at opnå mine mål.

Hvis der er nogen der har undret sig over hvorfor mine arme er så meget bagud i forhold til mine ben er forklaringen nok at jeg tidligere har gået med aviser i mange år. Smæk 20-30 kg aviser bag på cyklen og start og stop cyklen fx 60 gange i løbet af 1,5 time kombineret med løb på trapper - hver morgen i mange år i træk.. det giver muskler i længden. Dét kan man da kalde volumen-træning så det gør noget ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share