Endnu en doping-skandale?


Knowledge
 Share

bliver nogle knaldet for brug af doping?  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Så nærmer vi os snart touren igen igen, og må høre hvad folk har at sige til netop doping spørgsmålet? Personligt holder jeg fast i doping er mere udbredt en man tror, kun grundet testene ikke kan spore stofferne? bl.a. mener jeg væksthormon er blevet brugt i stor stil, men kan det ikke testes nu?

Link to comment
Share on other sites

Ååå nej, skal vi nu have endnu en diskussion af hvad vi hver i sær går rundt og mistænker... jeg orker det ikke

Hvme diskutere, jeg debattere? Mistænker, der er store grunde til at mistænke folk i den sport? Bo hamburger med sin "epo værdi" på 80 i forhold til normale 20, er måske heller ikke dopet? Selv om han er slubbet uden om en test, på en mærkværdig måde? Hvorfor skulle man ikke tage doping der ikke kan spores? Jeg ville hvis de andre gjorde, det handler om prestige, penge og være med i toppen... doper toppen sig, er du næsten tvunget!

Link to comment
Share on other sites

Ååå nej, skal vi nu have endnu en diskussion af hvad vi hver i sær går rundt og mistænker... jeg orker det ikke :devil:

Alle er dopet :devil:

Hvad siger du så?

At jeg ikke orker (endnu) en ukvalifceret diskussion af rygter, fordomme og "min fætter der engang har lånt en skruenøgle af en mekaniker fra CSC siger nemlige selv... (nej jeg er ikke naiv og går og tror at der ikke sker noget)

Link to comment
Share on other sites

Ååå nej, skal vi nu have endnu en diskussion af hvad vi hver i sær går rundt og mistænker... jeg orker det ikke :devil:

Alle er dopet :devil:

Hvad siger du så?

At jeg ikke orker (endnu) en ukvalifceret diskussion af rygter, fordomme og "min fætter der engang har lånt en skruenøgle af en mekaniker fra CSC siger nemlige selv... (nej jeg er ikke naiv og går og tror at der ikke sker noget)

:lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

En historie fra det virkelige liv:

En af mine venner kørte i sin tid på det gamle Jack & Jones - indtil han til sidst fik nok af presset vedr doping - han fik på det nærmeste stillet det ultimatum at enten brugte han det - eller også kunne hun smutte.

Det gjorde han så....

Efter min mening er de fleste på et eller andet - derfor ville man heller aldrig høre mig sige at en person har vundet fordi han er dopet - det er jo på en eller anden måde lige meget, hvis alle de andre også er det... <_<

Silke

Link to comment
Share on other sites

Dem der køre hurtigt er på EPO

Dem der køre langsomt er ikke på EPO

Det er da virkligt et konstruktivt udsagn at komme med. Der er intet specialforbund i verden der foretager flere test end UCI som virkligt har været foregangsmænd i kampen mod doping. De var det første forbund som tog den nye EPO-test til sig. Men det er nu engang en svær kamp, at vinde når EPO-testen ikke er 100% pålidelig og der endnu ikke er kommet en test for væksthormon.

Link to comment
Share on other sites

Ligesom i alle andre sportsgrene, ja og samfund for den sags skyld er der snydere og lov overtrædere. Det er ikke en perfekt verden vi lever i. Der er sportsfolk der doper sig i alle sportsgrene hvor fysikken spiller en stor rolle.

Link to comment
Share on other sites

Med alle de penge der er i prof sport`s sværvægtsklasser, så er forbruget i udviklingen af nye stoffer større end der er til bekæmpelse. Derfor vil de virkelig dygtige snydere, ALTID være et skridt foran.........De har pengene til at købe helt nye stoffer, som ikke er genkendelige af diverse test`s......og sålænge det er sådan, vil snyderiet kunne fortsætte.....Men derfor syntes jeg nu at turen fx. er spændende alligevel! ;)

Link to comment
Share on other sites

Den er da mindst ligeså spændende trods doping - jeg er ude efter atleter som forbløffer og underholder mig mens jeg sidder i min sofa og ser på. Da ikke en gruppe sportsfolk, som maksimalt kan ændre positionerne marginalt fra sidste års tour de france. Nææ du, lad outsideren med brusene årer og pumpede vener komme først i feltet og forbløffe mig med en fantastisk præstation :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share