En BB/styrketræners kost?


Don Kane
 Share

Recommended Posts

Hey, jeg kunne godt tænke mig, at i postede hvornår/hvad i spiser på en dag. Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg er kommer lidt i tvivl angående, hvor det er bedst at indtage protein og kulhydrater, om det er bedst lige før, eller lige efter træningen.

Er komme i tvivl efter at xjyden skrev et indlæg  i min træningslog: Læs Det Her.

Link to comment
Share on other sites

Hej DK!

Jeg vil lige sige, at jeg er enig med TJ. Det jeg kommenterer, er det med at spise tun lige efter træningen.

Jeg vil selv forsøge mig med en protein-bar fremover.

Da jeg trænede ved jyden, kunne vi købe proteindrik inde ved siden af træningslokalet, det kan vi ikke, der hvor jeg træner nu.

Det med at købe større mængder kunstigt protein ind tiltaler mig ikke, så jeg vil forsøge mig med en protein-bar med 10 gram protein til 12 kr. den næste månedstid.

Der er dog ikke energi nok i den, men jeg spiser i forvejen 5 havreflager (småkager af havregryn) hver gang før og efter træning. (Det er ikke en videnskabeligt udmålt mængde, og det er også noget jeg for nyligt er begyndt på, ligesom MOL er noget jeg for nyeligt er begyndt på)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan skrive op hvad jeg spiste i løbet af dagen igår. Den er temmelig repæsentativ for hvad jeg spiser på en gennemsnitsdag. Jeg har dog ikke nogen decideret madplan.

Morgenmad (ca. kl.10): havregryn m. skummetmælk og lidt valleprotein med chokosmag blandet i. 1 500 mg C-vitamin og 2 essentielle fedtsyrer kapsler.

Middag (ca. kl.13) : 4 stykker rugbrød m. pålæg og et glas mælk + 500 mg C-vitamin

Inden træning (ca. kl. 15): 1 protein drik (ca. 60 minutter inden)

Efter træning (ca. kl. 18): 1 protein drik (el. WG el. kakao hvis jeg ikke lige har noget pulver)

Aftensmad (ca. kl. 19): 5 pandekager m. kødfyld + 1 multivitamin pille + 1 essentiel fedtsyre kapsel. + 500 mg C-vitamin

Aften (ca. kl. 21): 3 stykker ristet toastbrød m. ost og en gulerod.

Nogen gange tager jeg en protein drik inden jeg går i seng omkring klokken 12, men fik ikke gjort det igår.

Som sagt er min diæt ikke planlagt, og nogen dage spiser jeg meget mere, og også mere kalorieholdigt (pizza, burgere osv.), andre dage mindre, hvis jeg har haft travlt. Jeg forsøger dog at få 4-5 portioner protein som minimum.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fint fint, det hjalp sku, jeg tror jeg vil til at spise aftenmad ved en 17:30 tiden, da det er ca. en time til halvanden før jeg træner.

Og så skylle en 1L. kakaomælk ned efter træningen, jeg plejer først at spise aftenmand efter træningen, men det vil jeg så ændre nu, for at få proteiner og kulhydrather, noget før træningen.

Link to comment
Share on other sites

Godt nok er det meget individuelt, hvad folks tolerance er for træning med mad i sækken, men jeg kan ikke træne 1 time efter et stort måltid. Jeg går ud fra dit aftensmåltid er af en vis størrelse. Hvis det er tilfældet, så ville jeg vente 2 timer inden jeg skulle træne, hvis det var mig. Specielt dødløft og squat, kan give den grimmeste kvalme, hvis man træner med maven fuld af mad.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Faktisk, så er mit aftenmåltid ikke så stort som det har været, da jeg for nogen tid tilbage lagde mit kost fuldstændig om, og begyndt at spise 5-6 gange om dagen, det består normalt af noget med ris/pasta/kartofler og kød, og ikke i en så stort mængde, jeg har aldrig haft problmer med kvalme, eller noget selvom jeg før i tiden, har spist næsten lige op til træningen, da jeg boede hjemme ved de gamle.

Så det bliver nok ikke noget problem

Link to comment
Share on other sites

Igår (træningsdag) så min kost sådan ud:

Morgenmad kl. 9:

½ liter A38 0,1% med fiberdrys

1 glas skummetmælk

Middagsmad kl. 11:

2 stykker rugbrød med rejer

1 stykke rugbrød med leverpostej

1 glas skummetmælk

Træning kl. 13

Efter træning kl. 14:30:

1 liter kakaomælk

Eftermiddag kl. 15:30:

3 glas cola (jeg var tørstig efter træningen :))

2 hjemmebagte boller med ost

Aftensmad kl. 18:30:

2 koteletter med ris

I løbet af aftenen:

1 liter saftevand

Før sengetid kl. 23:

1 glas skummetmælk med proteinpulver

Dette er ret repræsentativt for en almindelig dag. På en ikke-træningsdag skiftes eftermiddagscolaen dog ud med et glas skummetmælk med proteinpulver.

Link to comment
Share on other sites

Sådan ser en typisk dag for mig ud:

Morgenmad:

2 skiver groft rugbrød med skrasbet marmelade

1 stort glas juice

Mellemmåltid:

1 banan

1/4 liter vand

Frokost:

3-4 skiver rugbrød m tun og leverpostej

1  ds. tun

1 æg

1/2 liter cola

Mellemmåltid:

1 pakke rosiner

1-2 gulerødder

1/2 liter vand

Lige før træning:

1 æg

Kl. 17= Træning

Lige efter træning

1/2 liter cacao

1 banan

Aftensmad:

Varmt mad.

1/2 liter væske, som regel vand/sodavand

Aftensnack:

1 banan el. pandekager el. lidt slik el. 1 æble.

Bare noget let. Ofte mandler faktisk.

Sådan ser en typisk dag for mig ud.

Jeg beynder snart med WG og kreatin, og skal have blandet dette ind i.

Link to comment
Share on other sites

Tjalfen> din kost er meget mangelfuld frem til frokost. Du får faktisk intet protein før frokost. Når man vågner er det yderst vigtigt at få noget protein ind, da man har været i negativ nitrogen balance længe. Tilføj noget protein til dine 2 første måltider.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvad jeg spiser på en normal dag:

Morgenmad ca. kl. 09.00

En ordenlig portion havregryn med letmælk

11.00 Snack 1

Et par bananer

12.00 frokost

2 retter varm mad

½ l. juice

14.00 snack 2

Et par skiver groft brød med et par bananer og en pære til

17.00 snack3

4-5 skiver rugbrød

Godt med pålæg

Et æg

½ l mælk

18.00 Træning

Drikker energidrik under træningen. Hvad den indeholder ved jeg ikke helt, men det er det samme som gamle mennesker for, for at sætte lidt skub i dem.

19.30 snack 4

En liter cacaomælk (mangler stadig at få mit WG hjem)

20.00 Aftensmad

En ordentlig skudefuld mams

½ l mælk eller saftevand

22.00 snack 5

Tid til en lille snack – fx en dåse tun med brød/grøntsager

24.00 gå i seng snack

Lige en lille lækkerbisken til mavesækken. Ellers begynder den bare at knurre.

Igennem hele dagen bliver der drukket rigelig med vand, samt indtaget 500mg C-vitamin + kreatin.

Jeg har ikke skrevet nogen kostplan ned. Det værste af det hele er, at jeg faktisk er blevet småsulten til alle måltiderne/snacksne.. det gør det samtidig også nemmere at huske. :cheeburga:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må godt nok indrømme jeg er overrasket over hvor lidt i spiser, specielt protein. På træningsdage spiser let op til 400g proteiner, ca 300g på en dag uden træning - og jeg følger blot min mave...  Jeg har aldrig rigtigt talt hverken kalorier eller kylhydrater, men jeg sørger for at få godt med kartofler/pasta til både frokost, aftens- og natmad. Og sørger også for at få 3-4 stykker frugt pr. dag.

Tror I jeg får fibre nok??? Jeg spiser aldrig brød, medmindre det er en kebab eller en pizza. Hvad vigtige er fibre for en Bodybuilder? Jcq

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig hørt at fibre skulle være vigtige for muskel opbygning! Fibre er sådan noget slanke noget der ryger igennem kroppen uden at bli optaget!

Sådan her så min dag ud igår nht. kost

Morgenmad kl 9:

2 æg, en appelsin, 2 skiver toastbrød og ½ liter mælk. Vitamin pille + extra 100mg c-vitamin

Middag kl 11.30:

4 kyllingpølser, 4 skiver toastbrød og ½ liter mælk.

Før træning kl. 14:

Protein shake med ca. 250 ml mælk

Træning kl. 15

Efter træning kl 16.30:

1 protein shake med vand + 1 banan

Aftensmad kl. 18.30:

450g kalkunbryst, 300g kartoffelbåde + sovs! ½ liter saft

Senere på aftenen kl. 21:

150g Toms chokolade med knas, ½ liter mælk og et par skumbananer :-)

Sengetid kl. 24:

1 protein shake og flere skumbananer!

Jeg drikker selvfølgelig vand dagen lang...

Link to comment
Share on other sites

En normal dag, dvs. hverdag:

morgenmad kl. 07.00

2 stk brød med hamburgerryg eller skinke evt ost.

lidt vand eller kaffe.

snack:

2-3 stk brød med kødpållæg evt. mamalade.

0,5 L mælk.

frokost:

varm ret, den jeg kunne finde med mest kød/protein i.

0,5 L vand.

snack:

evt. en kop kaffe, et stykke frugt.

efter arbejde/inden træningsmad:

lidt brød med kød, og et stykke frugt. lidt vand.

efter træning: 0,5 L mathilde

aftensmad:

en god protion kød, ris/pasta/kartolfler og evt. lidt mere grønt.

2-3 glas vand +1 vitaminpille + 1 stor-fiskepille evt. kalktilskud.

evt. inden sengetid snack. ( f.eks. lidt brød med ost og kød ).

Link to comment
Share on other sites

Morgen :

1/3 liter youghurt

Et stykke brød med ost

½ liter cacao

Mellemmåltid :

Cacao

Banan

Frokost :

Sandwich med kød

½ liter vand

Frokost 2 :

tun og rugbrød eller resterne fra aftensmaden før

½ liter cacao

TRÆNING

1 liter mælk

Aftensmad

Masser af kød

katofler / ris / pasta

Snack

Her kan det være hvad som helst

Drikker også en del vand i løbet at dagen (2-3 liter)

Link to comment
Share on other sites

Well, når man bruger krudt, så sættes proteinsyntesen jo også kraftig i vejret, ikk? :)

Xax, det har du nok ret i... Glæder mig til at se hvad der sker nu hvor jeg skal til at prøve Boldenon 200mg/ml i den næste kur. Ens appetit skulle gå helt amok!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share