Weightgainer eller 80% whey?


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Jeg har hos et unavngivet firma set følgende priser:

1) 2 kg. 80% whey protein : X kr.

2) 3 kg. Weightgainer 34% protein : X kr.

Produkt 1) og produkt 2) koster nøjagtig det samme. hvad skal jeg vælge for at opnå mest størrelse og muskelmasse? Vil jeg få noget ud af at købe 1 kg weightgainer mere i forhold til proteinet?

Vil proteinet være knap så godt fordi jeg så ikke samtidig får kulhydrat?

På forhånd tak. ;)

Link to comment
Share on other sites

Weight gainer, er jo proteinpulver bare med kulhydrat i, derfor ville jeg, købe proteinpulveret, og så evt. også købe noget energi/kulhydratpulver, og så lave min egen weight gainer, eller kunne du bare tage fx. 1-2 bananer sammen med din proteinshake efter træning, for både at få protein og kulhydrat.

Det er heller ikke alle der synes det er ligesjovt, at tage weight gainer inden man går i seng, da man ikke kan forbrænde alle kulhydraterne når man sover, og de derfor i stedet sætter sig på sidebenene.

Så hvis du også vil have en "godnat-shake" synes jeg du skulle købe valle proteinen, og så kunne du, som sagt, bare supplere med en banan eller to for at få kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Efter træning: Valle protein + kulhydratsuplement: bananer, kulhydrat drik etc.

Før sengetid ville det klart give fordel at indtage "casein protein" der modsat "valle protein" er en langsom optagelig proteinkilde.

Træn hårdt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share