Gambling


Torben F.
 Share

Recommended Posts

Nu er fodbold ikke meget værd uden en kold øl og et væddemål.

Så jeg har hermed oprettet denne tråd, så vi kan inspirere hinanden til gode kampe at spille på. Indtil kampene går igang, kunne man jo give et bud på gode odds på f.eks. puljevindere, vinderen, topscorer osv.

Min konto på unibet er oppe på 1500kr, efter fck genvandt mesterskabet. Og de penge skal jo investeres i noget fornuftigt....

Det kunne også være sjovt hvis folk skrev deres kuponer ind.

Btw: Død over danske tipstjeneste og Leif Mikkelsen. Mage til luder-liberalist skal man fandme ned i de dybeste etager af helvede for at finde.

479.jpg

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Ja, venstre er et liberalt parti. Leif Mikkelsen er venstremand. Liberalisme er især kendetegnet ved at man tror på frie markeder og Leif Mikkelsen fastholder tipstjenestens monopol i danmark. Desuden så kan han vist ikke helt holde styr på sine kasketter.

For en uddybning: http://www.tipsbladet.dk/default.asp?pageid=313

Link to comment
Share on other sites

Gider sgu ikke støtte den en hetz for fuld liberalisering af spillemarkedet med mindre der sikres samme finansieringsbidrag til velgørende formål og vores idrætsklubber.

Det er muligt at Tipstjeneste ikke er sin opgave voksen fuldt ud, men det skal ikke være et argument for fuld liberalisering.

Link to comment
Share on other sites

Gider sgu ikke støtte den en hetz for fuld liberalisering af spillemarkedet med mindre der sikres samme finansieringsbidrag til velgørende formål og vores idrætsklubber.

Det vil sige, hvis du har et firma. Virksomheden er god for mange millioner, du gir penge til idrætsklubber og andre ting. Problemet er du undertrykker markedet for konkurrence dygtighed og lavere priser, grundet dit "stats-støttet" monopol. Er det i orden?

Nej det er på ingen måde i orden, om de så gav dobbelt så meget kunne rende mig et langt stykke?

Link to comment
Share on other sites

Gider sgu ikke støtte den en hetz for fuld liberalisering af spillemarkedet med mindre der sikres samme finansieringsbidrag til velgørende formål og vores idrætsklubber.

Det er muligt at Tipstjeneste ikke er sin opgave voksen fuldt ud, men det skal ikke være et argument for fuld liberalisering.

Jeg synes vi skal indføre en smør-afgift. På alt smør, skal vi betale 20% ekstra og de penge er øremærkede til bibliotekter. Og hvorfor ikke en ekstra-afgift på asparges? Pengene kunne øremærkes til Greenpeace.

Hvis staten finder det vigtigt at støtte så fint nok. Men ligefrem at øremærke penge? Den praksis ser man ikke andre steder så vidt jeg ved?

Link to comment
Share on other sites

Idrætsmidlerne

Jeg er så vidt enig med jer i at disse midler burde finansieres over skattebilletten.

Midler til breddeidrætten er en af de bedste samfundsinvesteringer der overhovedet findes.

Midlerne er med til at fastholde interessen for idræt og motion for alle aldersgrupper gennem forholdsvis billigere fritidstilbud og frivillig arbejdskraft. Der er ingen tvivl om at der spares milliarder i sundhedssektoren sammenlignet med et samfund uden billige fritidstilbud.

Derfor er min prioritet 200 % klar: Det vigtigste er at disse midler fastholdes og øges (ikke udhules som det desværre er sket de sidste par gange fordelingerne er ændret). Hvis en liberalisering af hensyn til nogle få firmaer, der gerne vil tjene penge uden anden finansiering vil det være intet mindre en en KATASTROFE for dansk idræt.

Spilmonopolet

Nåh hvor er det synd for de stakkels virksomhedsejere. Her er et marked, hvor de desværre ikke kan skovle penge i til deres luksusliv. Hvis dette er argumentationen for liberalisering! Så vel bekomme! Det er ikke et luksusliv, der får min støtte. Så vil jeg sgu hellere støtte idræt og humaniter hjælp. Og slet ikke med de manglende rammer for reklamering som DK & EU har.

Om det så lige skal være efter den nuværende statsmodel spil skal udbydes ved jeg ikke. Men der skal overholdes nogle klar etiske regel og økonomiske rammer for spiludbuddet. Jeg har det også fint med at der betales en statsafgift på spil så spillelidenskaben ikke tager alt for megen overhånd (til selvforskyldt ulykke).

Jeg mener grundlæggende vi burde overveje en helt anden spilstruktur, hvor fokus ikke var på højere og højere omsætning gennem tårnhøje enkeltpræmier, men derimod en spilstruktur med mange mindre præmier og mere fokus på indbyrdes konkurrence, spil/legeelementet frem for en snæver fokusering på millionærdrømmen.

Fri markedskonkurrence er ikke svaret!

Link to comment
Share on other sites

Bet24, Unibet og Ladbrokes har jo alle udtalt at de er villige til at betale det der skal til for at støtte idrætten. Der var et lille program for et par måneder siden på DR1. Ham fra Ladbrokes sagde direkte: Bare fortæl os hvor meget vi skal betale og vi er villige til at give det bidrag som den danske stat forlanger.

Så frygten for at de andre spillefirmaer ikke vil spytte i kassen er helt ubegundet efter min mening.

Mht. monopolet er der vel ikke noget egentlig monopol. De folk som ønsker bedre odds end hvad Tipstjenesten giver, spiller jo bare over nettet på udenlandske sites. Dermed forsvinder danske penge til udlandet. Virksomhederne betaler ikke skat i DK og de giver heller ikke tilskud til dansk idræt. Der er sikkert også folk som heller ikke opgiver deres gevinster til skattevæsnet. Og hvor er det smarte lige i det? Den danske stat dummer sig ved at bibeholde "monopolet".

Link to comment
Share on other sites

Mr.Freeze

De folk som ønsker bedre odds end hvad Tipstjenesten giver, spiller jo bare over nettet på udenlandske sites. Dermed forsvinder danske penge til udlandet. Virksomhederne betaler ikke skat i DK og de giver heller ikke tilskud til dansk idræt. Der er sikkert også folk som heller ikke opgiver deres gevinster til skattevæsnet. Og hvor er det smarte lige i det? Den danske stat dummer sig ved at bibeholde "monopolet".

Her mener jeg du modsiger dig selv. Først konstaterer du at diverse spilfirmaer gerne vil betale et tilsvarende bidrag til staten. Herefter taler du om penge der forsvinder til udlandet pga. bedre odds på udenlandske sites. Og hvorfor er det så lige at deres odds er bedre. Det kunne jo være fordi de netop ikke betaler dette bidrag i dag. Om de så er bedre fagligt kvalificerede en tipstjenesten, hvis vilkårene var de samme kender vi jo ikke svaret på. Og selv om man droppede monopolet og inviterede andre spilfirmaer med om bordet ville der nok være andre selskaber der fortsat stod udenfor og dermed kunne sætte lavere odds.

Så jeg kan ikke umiddelbart forstå din tale om at dumme sig.

Link to comment
Share on other sites

Jan, jeg tro du har misforstået mig lidt. Jeg beskriver situationen som den er nu: Folk spiller andre steder end hos Tipstjenesten= pengene ender ikke i den danske statskasse. Situationen som den kunne være hvis monpolet blev brudt: De firmaer der gerne vil ind på det danske marked, er villige til at betale det som den danske stat forlanger da de ikke ønsker at drive ulovlig virksomhed= pengene ender i den danske statskasse. Penge der ikke ender i den danske statskasse, men en udenlandsk er da dumt, eller?

Odssene er jo ens for alle, uanset hvor man bor i verden. Jeg går ud fra at verdens største bookmaking firma, Ladbrokes, betaler det de skal i de lande de driver forretning. Hvilke andre virksomheder der skal have lov til at drive bookmaking i DK er vel op til staten at vurdere.

Link to comment
Share on other sites

hvor er det lige at svebølls serie 5 hold er tips udbyderne problem? er tilfældig de har fået ansvar eller er der et grundlag for dette? på Tipsmidler kan man se hvad midlerne bliver brugt til.

tilfældigt Eksempel

Sammenslutningen af Danske Amatørarkæologer

Nørreskovvej 15

2740

Dato: 23. maj 2002

Beløb: 25000 kr.

Trykning af Bladet "Arkæologi for Alle"

År: 2002

Pulje: 60300 Tidsskrift (Undervisningsministeriet: Undervisningsministeriet)

nu er det måske fordi jeg ikke er rød som Jan men kunne amatørene ikke selv betale for deres blad?
Nåh hvor er det synd for de stakkels virksomhedsejere. Her er et marked, hvor de desværre ikke kan skovle penge i til deres luksusliv. Hvis dette er argumentationen for liberalisering! Så vel bekomme! Det er ikke et luksusliv, der får min støtte. Så vil jeg sgu hellere støtte idræt og humaniter hjælp. Og slet ikke med de manglende rammer for reklamering som DK & EU har.

de ber heller ikke om støtte. hvis bare du ville holde din beskidte pølse fingrer fra deres penge og ellers lade dem være tror jeg de ville være pænt tilfredse ;) :biggrinhat:

ps. hvorfor er det, at virksomheds ejere ikke har samme retigheder som andre?

pss. er det ikke noget med at mods kan flytte post sådan så den her diskussion kan få sin egen tråd? vi har jo næsten kapret tråden :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Don Nors

pss. er det ikke noget med at mods kan flytte post sådan så den her diskussion kan få sin egen tråd? vi har jo næsten kapret tråden
Det var jo sådan set trådstarteren selv der lagde op til diskussionen, men du har ret i det er blevet en sammenblanding af denne snak og konkrete odds.
de ber heller ikke om støtte. hvis bare du ville holde din beskidte pølse fingrer fra deres penge og ellers lade dem være tror jeg de ville være pænt tilfredse 

Hvornår er tipsmidlerne nu blevet spiludbydernes penge eller har dit udsagn overhovedet noget med sagen at gøre. Min kommentering vedr. luksusliv og virksomhedsejere er rettet mod denne problemstilling, idet det er min vurdering at uden restriktive rammer ved en liberalisering er der virkelig mange penge at tjene på et så lukrativt marked som dette.

ps. hvorfor er det, at virksomheds ejere ikke har samme retigheder som andre?
Mener du dermed at spiludbyderne bør have rettighed til spilomsætningen? Det er ellers ikke en rettighed vi andre har.
nu er det måske fordi jeg ikke er rød som Jan men kunne amatørene ikke selv betale for deres blad?

Her er vi tilbage til demagogien. Hvad ved du overhovedet om min politiske overbevisning. Stort set intet. Men det er måske kun det plan du kan debatere på.

Tilfældig eksempel. Rend mig. Det er jo klart et eksempel som du har udvalgt fordi det passer til dit synspunkt og så et latterlig lille beløb på 25.000 kr. ud af 1,41 mia. kr. Hvorfor nævner du ikke de 37 pct. der i 2001 gik til "Idrætsformål, herunder DOK".

Afslutningsvis synes jeg din retorik er demagogisk og ikke forholder sig til konkrete argumenter. Simpelthen for primitiv til jeg gider at fortsætte en diskussion på det plan.

Link to comment
Share on other sites

idet det er min vurdering at uden restriktive rammer ved en liberalisering er der virkelig mange penge at tjene på et så lukrativt marked som dette.
Hvor er det lige problemet ligger i dette? Kan kun se det positivt, nu er jeg også modstander af statsvirksomhed. ( i fleste tilfælde)
Tilfældig eksempel. Rend mig. Det er jo klart et eksempel som du har udvalgt fordi det passer til dit synspunkt og så et latterlig lille beløb på 25.000 kr. ud af 1,41 mia. kr. Hvorfor nævner du ikke de 37 pct. der i 2001 gik til "Idrætsformål, herunder DOK".

Det er selvfølgelig flot de giver penge til idræt, men vi har stadig et problem. Vil firmaer betale pengene til netop dette, skal der lukkes op for deres virksomhed. Desuden inderst inde er det faktisk ikke mit problem, netop at de ikke kan undvære de penge. Det er dumt at opbygge en økonomi på støtte, som alligevel ikke er sikret langt ude i fremtiden.

Edited by Knowledge
Link to comment
Share on other sites

Hvornår er tipsmidlerne nu blevet spiludbydernes penge eller har dit udsagn overhovedet noget med sagen at gøre. Min kommentering vedr. luksusliv og virksomhedsejere er rettet mod denne problemstilling, idet det er min vurdering at uden restriktive rammer ved en liberalisering er der virkelig mange penge at tjene på et så lukrativt marked som dette
såvidt jeg har forstået er tipsmidlerne end del af spiludbydernes overskud? og som knowlegde også siger hvad er der galt i frie lukrative markeder :blink: - skal vi allesammen have det lige så dårligt som dig?
Det er selvfølgelig flot de giver penge til idræt, men vi har stadig et problem. Vil firmaer betale pengene til netop dette, skal der lukkes op for deres virksomhed. Desuden inderst inde er det faktisk ikke mit problem, netop at de ikke kan undvære de penge. Det er dumt at opbygge en økonomi på støtte, som alligevel ikke er sikret langt ude i fremtiden.

enig! udover det mener jeg Jan bør uddybe hvad pengene gik til. fx kan jeg nævne at det eksempel jeg kom med var under det punkt der hed "undervisning". flot men hult

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share