South Beach Diæten


cilius
 Share

Recommended Posts

link

Så har endnu en doktor fundet på at "opfinde" en diæt til de rige og kendte... Det ser ud som en ketonisk diæt sammen med en kraftigt kcal underskud til at starte med fjerner omkring 6kg væske og lidt fedt... og et moderat kcal underskud herefter sørger for omkring ½-1 kg vægttab om ugen... ehhh, kanon koncept han har opfundet.

Gad vide hvor han har fundet den fantastiske information fra?

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Hehe Cille... hvad var det forresten en diæt eller "livstils-ændring" som det så populært hedder du satte Anders igang med som han tilsyneladende ikke kunne overskue... kun man mons tro få dig til at skrive lidt om det i min log... sorry trådkapring ;)

Link to comment
Share on other sites

For det skal man i den diæt, der snakkes om.

Jeg har personligt skåret al frugt væk fra min kost og spiser det kun på refeed dage. Det mætter simpelthen ikke nok i forhold til den mængde kulhydrater der er i. Køber jeg for eksempel 15 blommer er de væk på under 1 time :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fordi som Breaker_TG skriver, Dr. Arthur´s kur indebærer at man ikke må spise frugt de første 14 dage, og det var bare til det jeg skrev at jeg ikke kan undvære :)

Jeg får 3 stk frugt om dagen og vil ikke skifte det ud med noget andet, medmindre jeg får af vide det er for meget at spise på en dag, men det er sgu efterhånden snart ikke til at finde ud af hvad man må spise og ikke spise.

Breaker_TG...Disciplin ha ha :w00t:

Chanella

Link to comment
Share on other sites

Fordi som Breaker_TG skriver, Dr. Arthur´s kur indebærer at man ikke må spise frugt de første 14 dage, og det var bare til det jeg skrev at jeg ikke kan undvære

Ja det forstod jeg nu godt, men det gør det jo ikke mindre stupidt...

Link to comment
Share on other sites

Kan på ingen måder undvære frugt i 14 dage :tongue:

Det er da langt værre med brød og kartofler. Mad er VIRKELIG VIRKELIG kedeligt, hvis ikke der bliver tilsat en håndfuld kulhydrater i form af ovenstående eller friskbagt brød til :)

Men det mest skræmmende er, at en læge på den måde driver plat.. han er mere end i stand til at gennemskue hvorfor vægttabet forløbet som det gør - modsat pøblen som melder sig under fanerne.

:)

Link to comment
Share on other sites

Cilius giver dig ret i at det er skræmmende, at en læge kan komme med sådan en kostplan, mener personligt at han udnytter folks uvidenhed og ønsket om at opnå et hurtigt vægttab. Jeg er ret så sikker på den plan nok skal blive kommenteret og kritiseret fra anden faglig kompentence.

Mener nu stadig at frugten er den værste :tongue: Går fuldstændig sukkerkold, hvis jeg ikke får mit frugt, og så bliver jeg nok ikke ret sjov at være i nærheden af :tongue: he he men sådan er vi jo heldigvis så forskellige ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig til at tjene en formue på fuldstændigt rabiate diæter fra Doctor Delts :santa2:

Jeg kan se de fantastiske forskningsresultater for mig, med op til 50% vægttab i de fleste forsøg (50% kradsede af, resten gav op). Alt kan sælges hvis der står doctor foran, helst krydret med en pH.D (det kunne man jo så bare tage) og så skal man jo desværre have abs selv :lol:

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

allerup>>>hvis du sørger for at ha en sending klar så skal jeg nok banke en bod op oppe på hjallerup marked i weekenden.......KOM NÆRMERE KOM NÆRMERE, MINE DAMER OG HERRE, KOM OG KØB DEN NYE "TOTAL BURN OUT DIÆT" GARANTERET EFFEKT ELLER PENGENE TILBAGE.....DE FØRSTE FÅR DE STØRSTE, DE NÆSTE FÅR DE BEDSTE, KOM OG KØB KOM OG KØB :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Chanella >

men det er sgu efterhånden snart ikke til at finde ud af hvad man må spise og ikke spise.
Det er fordi du lytter til de forkerte. De normale medier samt diverse popbøger er mildest talt elendig information.

Blandt de fleste ernæringseksperter er der rimelig konsensus om hvordan en kostplan bør se ud. Dette afspejler sig blandt andet i at kostrådene er nogenlunde ens i de fleste lande inkl. WHO. At der så er en række tvivlspørgsmål og videnskaben hele tiden rykker sig kan ikke sidestilles med alle de populærdiæter, som hele tiden dukker op.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Det her skal da sælges fra ladet af en hestevogn.. :lol:

Heste er nok ikke hurtige nok, når det begynder at brænde på, men ellers er konceptet da en ren sællert ;) :a-okhand:

Fordelen ved heste må vel være, at de selv begynder at løbe, når lortet bliver varmt. Klar fordel fremfor at sælge det fra en belingo... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Arghh Maxster... det er alene et spørgsmål om at reducere antallet af kcal - der er INTET (jeg gentager) INTET odiøst i den omtalte diæt.

Skær i kcal og du taber dig - skær lidt mere i kcal og du taber dig lidt hurtigere... undlad at spise kulhydrater, og du taber en masse lagret glycogen og vand - som reelt intet har med fedttab at gøre. Det er den omvendte rækkefølge af diæten jeg lige har skitseret, men det syntes meget mere simpelt at forstå på den måde.

Link to comment
Share on other sites

Faldt over denne:

Om SBD Fra fedtfattig.dk.

Hvorfor lyder denne fupkur "interessant"? Det er jo en ren løgnehistorie skrevet af en luderjournalist i en luderavis, - formodentligt bestukket af svindlerne bag fupkuren. Som vanligt er det hele løgn og vås, - og som vanligt er det vand, der tabes. Man kan selvfølgelig IKKE tabe noget der bare ligner det antal kg fedt på så kort tid. B, - der er altså INGEN magi i fedme og fedttab, så den evige søgen efter endnu en mirakkelkur, som på mystisk vis skal kunne udrette alt det INGEN af de 123 forrige kure kunne, er tidsspilde og selvbedrag!

Det er onkel Jørgen der skriver hvis nogen skulle være i tvivl.

Q

Link to comment
Share on other sites

Haha - har lige læst en del tråde på det site.. og JS er i topform!!! :lol:

Når det så er sagt, så kan jeg faktisk godt forstå ham.

Der er altså skræmmende så mange uvidende mennesker der findes mht ernæring. Som om der er folk der bare ikke VIL erkende sammenhængen.. som om der er en eller anden magisk formel, der tillader uendeligt æderi samtidig med at man taber sig :lol:

Absolut topmål af underholdning at læse sådanne tråde - men også meget skræmmende.

Jeg har det selv inde på livet hele tiden. Stort set hele min familie (mor, far, 2 søstre) er overvægtige, og de er konstant på alle mulige former for kure og magiske formularer :lol:

Forsøg på at forklare dem sammenhængen preller totalt af - istedet fremtages nyeste nummer af Alt for Dullerne eller FemiNumse hvor den nyeste magiske op-at-køre-kur fremlægges - se, det MÅ da være noget, når det står i de blade, ikk? :lol:

Men altså, der kommer et tidspkt hvor man ikke gider bruge energi på at "hjælpe" mere, så er det sjovere at stå på sidelinien og "nyde" deres frustrationer over tidens slankekure de nu er på. Hylende morsomt.

Træning? Nej da, det gider de da ikke... :lol:

Jo, min far spiller Petangue med nogle naboer 2 gange om ugen.. men lur mig om der ikke er mindst 2-3 flasker rødvin med i spillet hver gang.hehehe hyggeligt men ikke den mest super-optimerede træning.. :devil:

Hov, jeg kom vist helt off-topic her.. vil slutte og hente noget cola .. .. overspringshandlinger ROX generelt..

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Chris MacDonald skriver om South Beach diæten i Politiken i dag, og giver den selvfølgelig dumpekarakter. Han fremhæver en del eksempler på, hvad han selv kalder "underholdende uheldigheder" i diæten, bl.a.:

"Spis is i stedet for hvidt brød, for det feder mindre"

"En bagt kartoffel med kalorielet ost eller creme fraiche feder mindre end en bagt kartoffel uden noget på"

Og to "fakta" fra samme side i bogen: "Hele og intakte fødevarer er bedre end mosede" og mosede kartofler er bedre end hele bagte kartofler" :blink:

Åeh, en herlig start på dagen :lol: :lol: :lol: :lol:

Flere eksempler i Politikens tillæg "Søndag", s. 14

Eva

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share