Praktisk tilgang til styrkeløft?


Guest
 Share

Recommended Posts

På nettet har jeg fundet en bog med titlen "A practical approach to powerlifting" skrevet af Sheppard & Jamison. Bogen er efter sigende den "officielle" IPF (Internationale Styrkeløft Forbund) træningsmanual.

Er der nogen der kender bogen, kan den evt. anbefales, og er der en forhandler i Europa (vil helst undgå at e-handle uden for EU´s grænser:))?

Bogen kan tjekkes på følgende site:

https://secure.westhost.com/secure/ironviki...nual_secure.htm

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke selv læst bogen, men jeg har hørt at den er blevet nævnt som værende alt for fundamental. Den skulle efter sigende henvende sig til folk som ikke har nogen forudgående viden om styrkeløft. Hvis du har et godt vidensfundament omkring træning for styrke, så får du ikke meget ud af at købe bogen, hvis man kan tro på det folk siger. Desuden så siges det at program eksemplerne er gammeldages og benytter sig af almindelig periodisering hvor man starter med høje gentagelser og lav vægt og bevæger sig imod lave gentagelser og høj vægt. Ikke noget banebrydende i det. Jeg har som sagt ikke selv læst bogen, og kan derfor kun sige at jeg ikke ville bruge mine penge på denne bog, da der findes et hav af andre bøger som umiddelbart er skrevet på et højere niveau.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share