Stor for hurtigt?! Hvad sker der? Hvad skal jeg gø


Søren.Kristensen
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har nu trænet i 10 måneder med egentligt usædvanlige gode resultater. Jeg har altid trænet meget seriøst og intelligent. Kører primært de tunge bacis øvelser meget tungt. Da jeg startede med at træne vejede jeg 84 kg fordelt på 185 cm. Mine arme målte 37 cm, omkring brystet var jeg 100 cm. Nu vejer jeg knap 108 kg med en del højere fedt procent (20-25%), mine arme er vokset næsten 8 cm til omkring 45, min bryst måler nu 120 cm. Jeg er kun 17 år gammel, bliver dog atten til oktober.

Idag havde mine forældre fat i mig og direkte beskyldte mig for at anvende anboliske steorider, hvilken IKKE er tilfældet. MIn onkel som er læge er 100 procent sikker på at jeg har misbrugt hormomer, hvilken sikkert bekræfter mine forældres bekrymring. Jeg fik at af vide at de synes jeg er blevet grim. Hvilket får mig til at tænke på at jeg var uden at prale en meget tiltrækkende fyr før jeg begyndte at træne. Pigerne var lette at score, hvilken jeg synes er blevet makant sværer nu.

Jeg føler at jeg bare skal træne ellers føler jeg mig slasket, og på samme tid føler jeg at jeg bliver grimmere og grimmere. Måske fordi jeg har en stigende fedtprocent?!. Nu har jeg meget lyst til bare at tage en sultekur og komme tilbage på hvor jeg var før. Blandt venner og bekendte er jeg også dømt som misbruger af hormoner. Jeg er virkeligt ked af det hele og jeg ved ikke hvad jeg vil have ud af at skrive dette indlæg. Måske burde jeg overveje at cutte mine "lidt store fedt procent ned" Tror jeg vil være skarp (7% fedt) omkring 88 kg. Ved at 88 kg til 185 cm lyder meget som manges mål. Er også mit mål oprindeligt. Jeg er bare så forviret og nede over det hele.. Om det er et skulderklap jeg har brugt for, ved jeg ikke.. Men håber da nogen gider at smide en kommentar.

Link to comment
Share on other sites

Idag havde mine forældre fat i mig og direkte beskyldte mig for at anvende anboliske steorider, hvilken IKKE er tilfældet. MIn onkel som er læge er 100 procent sikker på at jeg har misbrugt hormomer, hvilken sikkert bekræfter mine forældres bekrymring.
For at afkræfte deres beskyldninger kunne du jo få din onkel til at tage en dopingtest en vilkårlig dag han selv valgte. Så var det da afklaret.
Jeg fik at af vide at de synes jeg er blevet grim. Hvilket får mig til at tænke på at jeg var uden at prale en meget tiltrækkende fyr før jeg begyndte at træne. Pigerne var lette at score, hvilken jeg synes er blevet makant sværer nu.

Nu skal du jo ikke træne for at gøre andre tilpas. Hvorfor begyndte du at træne i det hele taget? Du skriver jo indirekte at du ikke bryder dig om dit nuværende udseende? Hvorfor gør du ikke det? Er det fordi du har taget for meget fedt på sammen med musklerne?? Det kan der jo ændres på.

Jeg føler at jeg bare skal træne ellers føler jeg mig slasket, og på samme tid føler jeg at jeg bliver grimmere og grimmere.

Som du selv skriver, så kan du jo cutte lidt ned, og få en lavere fedt%. Så længe det ikke der en sultekur!! Underalle omstændigheder er det sg da ikke dine venner og familie som skal diktere hvordan du vil leve dit liv. Hvis du vil være stor, så vær det, men hvis du selv synes det er for meget, så ændre på det.

Du må gøre op med dig selv, hvad du vil, og så handel derefter! ;)

Link to comment
Share on other sites

Enig med Mette_musen. Få din onkel til at tage et doping tjek. Så har du det papir i hånden, og så har de da i hvert fald intet at komme efter.

Hvis du synes at du er begyndt at blive slasket, så må du jo Cutte lidt ned. Det handler om hvad du synes om dig selv og din krop. Så vil du af med noget fedt, så begynder du bare at Cutte. Selv har jeg lige mistet en kæreste da hun syntes at man var fanatisk hvis man tog kosttilskud, og jeg måtte aldeles ikke blive til en såkaldt klump. Andre skal ikke bestemme hvordan du ser ud, det er din frihed.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Mette_musen. Få din onkel til at tage et doping tjek. Så har du det papir i hånden, og så har de da i hvert fald intet at komme efter.

Hvis du synes at du er begyndt at blive slasket, så må du jo Cutte lidt ned. Det handler om hvad du synes om dig selv og din krop. Så vil du af med noget fedt, så begynder du bare at Cutte. Selv har jeg lige mistet en kæreste da hun syntes at man var fanatisk hvis man tog kosttilskud, og jeg måtte aldeles ikke blive til en såkaldt klump. Andre skal ikke bestemme hvordan du ser ud, det er din frihed.

Det er jo igen uvidenhed :) hvis man finder det underligt at tage kosttilskud i forbindelse med træning. Vitaminpiller er vel også kosttilskud ? så er der mange i DK som er fanatikere :lol:

Og ja det er din krop og ikke andres hvis du syntes det er pænt er det jo fint, hvis du vil tabe dig er det fint. Andre skal ikke bestemme over hvad du vil :)

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg lige mistet en kæreste da hun syntes at man var fanatisk hvis man tog kosttilskud, og jeg måtte aldeles ikke blive til en såkaldt klump

Nu er det selvfølgelig lige meget, men ellers kunne du jo bare have spurgt hende om hun ikke var bange for at blive forurenet med kemikalier, hver gang hun brugte parfume og makeup (hvilket jeg vil vædde med at hun gjorde... :lol: ) som kunne påvirke hendes hormonbalance.....eller gå hen og ende med en hud som en elefant pga. for megen makeup creme...

Link to comment
Share on other sites

At folk beskylder en for at bruge steroider er jo ofte et udtryk for deres uvidenhed, men det er da også en voldsom fremgang du har haft på 10 måneder, selvom en god portion af det nok er fedt :)

Hvis det går dig så meget på så synes jeg også du skal få taget den doping test så du kan lukke munden på dem, og hvis du er selv synes det bliver lidt for meget med maven så begynd da at cutte. Det er dog desværre knap så sjovt at cutte som det er at løfte tunge vægte og stoppe mad i hovedet,men det klarer du nok hvis du gerne vil.

Men hvis du cutter ned på en respektabel fedtprocent , så skal pigerne da nok kigge efter dig igen, da du jo så ville have store rippede overarme, og hvis du har en passion for vægtene så skal du da ikke droppe det fordi andre ikke bryder sig om det.

Cheer Up :)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har en fedt% på 20-25 kan jeg godt forstå du føler dig klumpet. Men istedet for at tage en sultekur, så tab den overflødige vægt på en fornuftig måde.

Tag et kritisk blik på din kost og find ud af hvorfor du er nået op på så høj en fedt% Ryd op i den og de første kg vil allerede være så godt som smidt. Lav noget let cardio ved siden af og så skal det nok komme stille og roligt af sig selv, hvis du er lidt tålmodig.

Udenforstående har sjældent hverken indblik i hvad man laver eller forståelse for det. Hvis du selv ved hvad du laver, og er sikker på at resultatet nok skal blive godt, så vil andres meninger betyde mindre og mindre. De vil stadig være irriterende ind imellem, men så længe du selv ved hvor du er på vej hen, så hjælper det :) Når du kommer ned på en mere fornuftig fedt% er der med garanti flere der vil kunne se at det ikke er så grimt igen ;)

Ps. Har selv en morfar, der er 100% sikker på at det er livsfarligt at træne og at proteinpulver er noget der er kommet fra helvede :lol: Jeg skal sq næsten høre på det ærgelige ævl hver gang der er familie komsammen <_<

Link to comment
Share on other sites

Takker for svarene..

Mette_Musen -> "Nu skal du jo ikke træne for at gøre andre tilpas". Jeg træner helt klart for min egen skyld, ellers ville jeg ikke kunne overskue at ligge 100 % af min kraft bag alle træning sessions. Mange af mine lettere bekendte kender mig på grund af mit udseende. For et par måneder siden sad jeg i bussen, og der kom to piger ind de kiggede begge på mig.. Så hører jeg dem hviske :" Det ligner Søren, ham fra......... Men så stor (fed) er han ik" Der fik jeg sku nederen på. Men når man går meget op i det og bruger meget tid på træningen også man direkte og indirekte for at vide at man bliver grimmende, så bli'r man sku såret.

Andre:

Ja, det er vel bare et spørgsmål om fedt procent. Jeg tror sku jeg vil have taget en doping test, men det koster knaster. 4000-5000 kroner har jeg hørt.

Men det har været til stor hjælp at læse jeres svar. Må indrømme at jeg havde nederen på da jeg skrev indlægget, men jeg er ved at få modet tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Ja, kan godt se det sårende i deres lille samtale der. Men altså, hvilket udseende træner du for ? Stor og cuttet, for så er det vel ikke det store problem bare at cutte lidt ned ? :) Selv er jeg begyndt at få vom på, og min mor kommentere det da hånligt, på daglig basis :lol:

Ang. Testen, at du er villig til at tage den, burde også sige din familie noget. Tilbyd dem at tage den, hvis de finansierer den. Det er jo dem som har problemet, og ikke dig :) Men da godt at du er ved at være ovenpå igen.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes fanme dine forældre er nogle svin. Tag konsekvensen og fortæl dem at hvis de fortsat beskylder dig for at have taget steroider, uden at have set en positiv test, slæber du dem i retten for injurier. :devil:

Ved du iøvrigt hvad din fedt% var før og er nu? Målt på en sikker måde, f.eks. DEXA? Det ville måske være et argument mod din forældre, hvis du kunne sige til dem at har taget 8 kilo muskler og 10 kilo fedt. Det ville ikke være et usandsynligt resultat og det kan jeg få en af danmarks bedste træningsfysiologer til at skrive under på.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Søren dine resultater minder meget om mine. Jeg lå også selv i starten med 50kg i bænkpres og har fornyeligt kørt 5x5 - 90kg og løftet 180kg i dødløft. Jeg startede med at træne i oktober sidste år. Min fedt procent er også steget ret voldsomt men det er styrken til gengæld også. Lad være med at sulte dig selv, så mister du bare alt det hårdt optjente muskelmasse. Lav et moderat energi underskud på f.eks 500kcal om dagen. Jeg er også selv blevet beskyldt for at skulle have taget noget, det tror jeg der er mange som har opnået seriøse resultater der er blevet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Søren ..... Meget morsomt at læse dit indlæg, da jeg selv lige har været ude for præcis det samme. Mine forældre havde de samme beskyldninger, og var til lægen og til samtale med nogle intruktører i centeret for at for en snak omkring det med "krudt".

Men nu er jeg i fuld gang med at cutte, selv om jeg i starten ikke var meget for det, da jeg gerne ville blive ved med at gaine. Men nu er jeg faktisk blevet rigtig positivt overasket over hvor meget pænere ens krop bliver når man efter noget tid ser den med en masse ny muskel og uden så meget fedt.

Jeg var også meget nede i den periode og jeg var meget sur på "de gamle". Men op med humøret og smid et par kilo og kom videre.

Link to comment
Share on other sites

No offence søren, men hvis du selv er utilfreds med, at du er blevet kraftigere (20-25%) så behøver du skuda ikke skrive en post om det, så er det da bare at komme igang med at tabe dig!!

Hvis du vil have hjælp med HVORDAN du skal tabe dig, så findes der utallige gode tråde herinde, så det er bare om at kigge løs. Men ærlig talt, så syntes jeg dit indlæg lyder lidt underligt.......

Men for at slå det fast så er her den konklussuin som du garenteret også selv kunne ha fundet, hvis du syntes du er blevet små fed (hvilket du jo skriver) så er løsningen at tabe dig.........

Link to comment
Share on other sites

Shhittt en fedt procent på 25 % er altså også en hel del... du sikker på at det ikke er BMI tal?

Jeg tog 37 kg. på på et 1½ år ca. da jeg startede med at træne vejede jeg 50 kg. 1½ år efter vejede jeg 87 Kg. med en fedt % på ca. 18 %!!! Jeg fik osse af vide af famile osv. at jeg helt sikkert havde taget steroider, min læge sagde det fandme osse pga. mine strækmærker!!! så jeg begyndte at cutte og droppede Weightgainer... Vejer nu 78 Kg. med en fedt % på 11-12 stykker... Den skal ned på en 6-8.

Bare kom igang, læg din kostplan om og træn noget mere konditionstræning... Så skal det sgu nok lykkes inden længe :)

Viljestyrke :)

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok en vild fremgang du har haft der.

Hvis du elsker at trænem, synes jeg du skulle blive ved med det. Du skal vide at jeg har det samme problem med mine forældre der mener at hvis jeg kommer over 85 kg er jeg for stor (er 190 cm høj :blink: ) . Jeg funderede lige et stykke tid over den, men kom til sidst til den konklusion at jeg egentlig ikke træner for at andre skal kunnne lide min figur. Jeg træner ikke for at nogen skal være imponerede, men træner for selv at kunne blive imponeret over de resultater jeg har fået. man skal også huske på at det først er 90èrne og 2000 at det er blevet et mandeideal at have en tynde krop med kun en anelse muskler. kropsynet skifter hele tiden så i stedet for hele tiden at gå op i hvilken krop der er populær skulle du finde dig dit eget mål. Den fremgang du har haft der kunne tyde på at du har gener til at køre med klatten inde for bodybuilding eller styrkeløft. Derfor synes jeg det er syndt hvis du vil smide alle musklerne, som du gennem hårdt og dedikeret arbejde har fået. Vær også fuldkommen kold i røven overfor dine forældre når de begynder at kæfte op om steorider osv. Jeg havde selv en samtale i går med min mor der virkelig viser menigmands opfattelse af steorider. Hun tror ikke at jeg bruger noget og er også clean og har altid været det. Hun sagde at hun med det samme kunne se forskel på steoridemuskler og arbejdsmuskler. Arbejdsmuskler er nemlig ikke markerede sagde hun mens steoridemuskler er :blink: wtf tænkte jeg og begyndte at sætte hende ind i at den eneste måde at gøre sine muskler markerede på er ved at sætte fedtprocenten.

Så mit budskab er at være kold i røven hvis det du vil er at træne. Vil dine forældre ikke acceptere det er det bare ærgeligt. (det kunne være værre, du kunne være medlem af bander, bruge stoffer, eller være flabet i skolen), hvis dine venner ikke vil tro på at du ikke bruger steorider, så vær ligeglad. Hvis de bliver frække så find nogle nye at hænge ud med. Tag evt en samtale med dine forældre hvor du siger at du ikke gider høre på at de tror du tager steorider, og sig at de kan tage en test på dig når som helst. Det burde få dem til at droppe mistanken

Den med dopingtesten kan godt blive lidt svær, da den er halvdyr.

T:I:R

Link to comment
Share on other sites

Jo større jeg bliver jo flere kommentarer får jeg også om træning etc. Jeg ignorer det for det meste. Mange af kommentarerne er da heldigvis også positive.

Efter en eksamen, hvor jeg fik 8, kommenterede læreren, at jeg ikke skulle træne så meget, og så hellere læse noget mere istedet for. Det får man ud af, at tage en t-shirt på, på en varm sommerdag. <_<

heldigvis( :blink: i denne sammenhæng) er mine gains ikke så voldsomme - men normale - hvilket gør, at det kun er folk jeg sjældent ser, som kommer med sådanne kommentarer. Udover det, har jeg altid været muskuløs anlagt (pumpede jern derhjemme som teenager) så folk syntes ikke det er så mærkeligt og unaturligt.

Det er sjældent, grænsende til aldrig, at jeg går i stramme t-shirter. Når jeg endelig gør, kommer kommentarerne også.

:)

Heffe > er du Krådtet?? ;) :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du føler dig uretfærdigt behandlet så ønsker du ikke at være mig.

Da jeg startede med at træne var jeg en pind. Jeg var til gengæld seriøs med træningen og kosten, hvilket gjorde at jeg ret hurtigt voksede fra pind til noget større (dog ikke noget freaky).

Det synes mine forældre åbenbart ikke om, og de syntes heller ikke om mit brug af proteinpulver og kreatin. Jeg var alt for fanatisk og sådan noget er ikke sundt :blink:

Vi havde uendelige mange diskussioner/skænderier, og det endte faktisk med at fjolset (min far -omtaler normalt ikke min far som fjols, men i denne sammenhæng har jeg dog grund hertil) tog proteinpulveret og kreatinen fra mig da de troede det var doping :blink: :angry:

Jeg må ikke engang spise tun fordi det er noget med protein at gøre... hvor fucked up er det ikke???

Jeg har forkaret dem hvordan det hænger sammen og endda kommet med dukomentation som beviser hvad proteinpulver og kreatin er, men lige lidt hjælper det!

Så jeg har lidt svært ved at få det optimale ud af træningen. Det går i hvert fald ikke halv så hurtigt som dengang :angry:

Nå whatever, jeg flytter alligevel snart hjemmefra og så skal jeg sgu i gang med at gaine igen!

Edited by typen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share