Mad/drikke efter træning


pelle r
 Share

Recommended Posts

Hey ville lige høre hvad i andre spiser og drikker efter jeres træning. Hvis i både gider skrive hvad, og hvorfor.

Jeg får altid det syge ædeflip efter træning, kan slet ikke stoppe med at spise :tongue:

Det skulle vistnok være godt med cakao, mens andre siger et glas mælk og en banan. :)

Mvh Pelle

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er vigtig at få nogle proteiner efter træning, musklerne skal opbygges og protein er musklernes byggesten. Desuden skal kroppen have genopfyldt musklernes brændstoftanke med glukose, derfor er det vigtigt også at få nogle hurtige kulhydrater så kroppen ikke omdanner dyrebare proteiner til simpel glukose som let kan få andet sted fra. Derfor spiser/drikker jeg efter træning:

1000 ml kakao + lidt slik eller hvidt brød B)

Link to comment
Share on other sites

3 krydderboller og 30-35g valleprotein. Her til tager jeg Vitamin B + C, 0,7g MSM og 3g kreatin

45-60 min efter spiser jeg dagens største måltid. Jeg sørger for, at det indeholder minimum 30g kvalitetsprotein samt det indeholder noget fedt. Hertil spises en multivitamin.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg får altid det syge ædeflip efter træning, kan slet ikke stoppe med at spise :tongue:

Der kommer mange gode forslag. Husk dog på, at der er her tale om relativt høje Kcal-tal, så hvis du er i en cutte/ligevægtsperiode er det nok ikke optimalt med et uhæmmet proteinindtag. Du skal ca. bruge 2 gram/kg kropsvægt. Jeg får mit behov på 140 gram/dag dækket så rigeligt gennem almindelig kost. Både nu på ligevægtsindtag og før i min cutteperiode.

Link to comment
Share on other sites

Under slutningen af træning...

20 gram maltodextrin, MSM, Glucosamin, 8 g Creatin, 1 protienbar m. 30 gram protein og 26 gram carbs

½ time efter træning...

Vælling (som vi kalder det!!!)

består af 50 gram havregryn m. 50 gram 80% valleprotein blandet op i vand tlsat light saftevand + 1 æble eller ½ banan

hertill kommer...

750 gram C-vitamin

375 mg E-vitamin

stærk B-kompleks

15 mg zink

100 mikrog chrom

15 mg Beta-caroten

400 mg Calcium

150 mg Magnesium

2.5 gram fiskeolie (5 kapsler)

(det tager lidt tid at lære at sluge sådan en håndfuld i én ombæring :tongue: )

Jeg tager alt dette fordi jeg ved at behovet er der... før i tiden kunne jeg let blive lidt snottet eller småskrante under en diæt men efter jeg satte alle vit+mineral optag op så har jeg ikke været syg nu (7-9-13) i 2½ år på trods af to hårde konkurrencediæter + jeg aldrig mere døjer med led-problemer i knæ på trods af mange timers powerwalk :D

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Shake med:

40 gram valleprotein, 40 gram druesukker, 500 ml skummetmælk, evt med en banan blendet i. Den samme shake, uden sukker, men med 50 g. havregryn og 10 g. højkvalitetsolie bruger jeg tit som "hurtig morgenmad"

inden for en time efter træningen:

2 g fiskeolie

1 g C vitamin.

1 B vitamin pille.

1 multivitaminpille.

Link to comment
Share on other sites

Angel og Blackmoore:

Måske et dumt spørgsmål, men (hvorfor) er det vigtigt at spise vitaminer/ fiskeolie lige efter træningen? Jeg spiser da bare min multi + fiskeolie sammen med havregrynene om morgenen :unsure:

Eva

Antioxidanter er specielt vigtige lige efter træning da mængden af frie radikaler i cellerne vil være højere end normalt, derfor er det ønskeligt at tilføre de ting/stoffer som kan fjerne de frie radikaler :D

Jeg spiser fiskeolie fordi jeg synes det hjælper på min hud (den er tør)

Jeg har lige holdt en periode fri fra dem og i stedet spist en del UDOs men blev gjort opmærksom på hvor billigt man kunne få fiskeolie i ALDI hvorfor jeg har taget dem med igen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share