Mad/drikke efter træning


pelle r
 Share

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg tager C vitaminen af samme grund som Angel. Og når jeg så alligevel er i gang kan jeg lige så godt tage 2 ud af de 6 gram fiskeolie jeg tager om dagen, og den vitaminpille jeg alligevel skal have. Da jeg tog MSM og Glukosamin tog jeg den samtidig med resten.

Link to comment
Share on other sites

De fiskeolie piller fra aldi har jeg også selv brugt en hel del..

Jeg syntes bare at hvis man slår en lille bøvs i løbet af dagen, så smager det sq af makrel :blink: <_< Dem jeg tager nu de er heldigvis foruden den lille hage ;) Meen når de slipper op, så ryger jeg nok i aldi igen, da de jo er ganske billige dernede :)

Link to comment
Share on other sites

Angel:

Gider du skrive hvorfor du spiser hvad du gør efter træning, og hvorfor netop i den mængde. Desuden vil jeg gerne vide hvorfor du tager hele 8g kreatin og hvorfor du ikke indtager en multivitamin i stedet for "enkelte" vitaminer.

Det bliver vist noget af en smøre, men håber du giver dig tid til at svare. :)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hmm, jeg sørger bare for at få nogle hurtige carbs f.eks. frysepizzaer, krydderboller, toastbrød o.l - Prots drikker jeg gerne en shake, hvis jeg har haft råd til protein pulver eller også ryger der f.eks. en liter mælk ned.

Ellers spiser jeg f.eks. en dåse tun eller andet lidt før træning så kroppen har lidt prots at arbejde med.

Fiskeolie, multivitamin og evt. kreatin ryger ned et små 5 minutter inden træningen.

Angel << Hvad koster fiskeolie i aldi?..

Jeg har både nettos fiskeolie og multivitamin piller.. 19kr koster de begge, og så får du enten 200 vitamin tabs eller 120stks 0,5gr fiskeolie.. Det er sq en pris der er til at tage og føle på :D

Link to comment
Share on other sites

Hvor længe må der maximalt gå før man for eksempel drikker sin cakao, eller hvad man nu vælger at indtage efter træningen. Hvad er den optimale tidsperiode????

Mvh Pelle B)

Så hurtigt som muligt, men jeg mener man som tommerfingerregl siger 1/2 til 1 time. jeg drikker en shake så hurtigt som muligt efter træningen. (dvs i centeret)

Og levertran... hvis det er godt for en skal det bare ned, jeg er gourmet med mange ting, men jeg kan også være altfortærende (dog ikke så meget som store Jedimester Folman, fars shakens mester) Men fiskeolietabs er nu lettere..

Link to comment
Share on other sites

Angel:

Gider du skrive hvorfor du spiser hvad du gør efter træning, og hvorfor netop i den mængde. Desuden vil jeg gerne vide hvorfor du tager hele 8g kreatin og hvorfor du ikke indtager en multivitamin i stedet for "enkelte" vitaminer.

Det bliver vist noget af en smøre, men håber du giver dig tid til at svare. :)

Uh! Det ville jeg også gerne vide. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

[quoteSå hurtigt som muligt, men jeg mener man som tommerfingerregl siger 1/2 til 1 time. jeg drikker en shake så hurtigt som muligt efter træningen. (dvs i centeret)

]

Nu spørger jeg nok lidt dumt, men hvis man nu træner over en time, så får man jo proteinerne for sent til den først muskelgruppe man trænede :blink::blink:

Pelle B)

Edited by pelle reiff
Link to comment
Share on other sites

Hey ville lige høre hvad i andre spiser og drikker efter jeres træning. Hvis i både gider skrive hvad, og hvorfor.

Jeg får altid det syge ædeflip efter træning, kan slet ikke stoppe med at spise :tongue:

Det skulle vistnok være godt med cakao, mens andre siger et glas mælk og en banan. :)

Mvh Pelle

Hej,

Først, det vigtigste efter en træning er ordentlig restitution.

Uanset om du er løber, body builder eller andet, så er den primære energi-kilde kulhydrat.

Når du træner, forbrænder kroppen altså primært kulhydrat.

Du må herfor ikke fylde kroppen med protein efter træning, da dette tager tid for kroppen at spalte dette for udnyttelse og kroppens forbrænding efter træning fortsætter.

Du SKAL herfor indtage en moderat mængde kulhydrat, så kroppen kan få fyldt muskelglukogen depoterne op og kroppen kan starte opbygningen af nedbrudt muskelvæv. Uden opfyldning af muskelglukogen, vil du opnå en meget lang restitutionstid, hvilket resulterer i slid og ved gentagne træning (dagen efter) ikke opnår ordentlig styrke.

Det skal dog nævnes, at utallige undersøgelser tyder på, at indtag af protein sammen med kulhydrat, giver en forbedret optagelse af både glukogen og en hurtigere reperation af nedbrudt muskelvæv. Har i længerer tid brugt produkt fra *************Slettet af moderator - under henvisning til regler for dette forum**************, som laver netop sådanne produkter.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Nu spørger jeg nok lidt dumt, men hvis man nu træner over en time, så får man jo proteinerne for sent til den først muskelgruppe man trænede 

En af grundene til, at mange foretrækker at have en shake til under træningen lige såvel, som til efter. Mange deler også en liter kakao op, så man drikker den halve liter under træningen og resten efter.

Link to comment
Share on other sites

Gider du skrive hvorfor du spiser hvad du gør efter træning, og hvorfor netop i den mængde.
Maden giver vel sig selv... går ud fra du snakker om vitaminerne!!?

750 gram C-vitamin

375 mg E-vitamin

stærk B-kompleks

15 mg zink

100 mikrog chrom

15 mg Beta-caroten

400 mg Calcium

150 mg Magnesium

2.5 gram fiskeolie (5 kapsler)

Mængderne er blevet plaveret på deres niveau efter flere års prøven-sig-frem... og med min nuværende dosis har jeg ikke været syg (7-9-13) i 2½ år nu :D

Nedenstående virkninger af vitaminer/mineraler er kun en lille brøkdel af deres effekter .. bare lige lidt at bide mærke i :D

+ >2 gram C-vitamin om dagen for immunforsvaretsskyld samt antioxidant virkning

+ >2 gram kalk + ½ så meget magnesium... så min knogler får hvad de skal have

+ stærk B-vitamin fordi det bare er så vigitgt i et væld af processer, som jeg ikke orker at remse op her - hvis du vil vide mere om hvor vigtigt B-vitamin er i bl.a. omsætningen af protein og kulhydrater samt i cellulære processer så søg på MOL eller lidt googel

+ Zink fordi jeg ikke får nok i min multi -og det er vigtigt for alt lige fra kultveilte transport til celledelinger over i fordøjelse.

+ Krom for at regulere kroppens sukkerstoftolerance samt omsætningen af proteiner

+ Beta-caroten primært for beskyttelse af slimhinderne og hud samt selvfølgelig for dets antioxidant virkning... Ved at spise beta-caroten fremfor A-vitamin sikre jeg mod A-vitamin forgiftning, da der kune omdannes det A-vitamin fra Beta-caroten som kroppen skal bruge ...

+ Fiskeolie - for N-3 fedtsyrernes skyld og hvad der følger i kølvandet på dem

Tror nok det var det :D

Desuden vil jeg gerne vide hvorfor du tager hele 8g kreatin og hvorfor du ikke indtager en multivitamin i stedet for "enkelte" vitaminer.

Grunden til jeg fylder 8 gram creatin i mit saftevand, som jeg drikker under træning er fordi creatin nedbrydes i væske hvis det er opløst i længere tid. Så jeg prøver at tage højde for at ikke jeg ikke får 100% udbytte af den portion jeg putter i men jeg da får noget :)

Multivitaminen ryger ned om morgenen sammen med

750 gram C-vitamin

375 mg E-vitamin

stærk B-kompleks

400 mg Calcium

150 mg Magnesium

2.5 gram fiskeolie (5 kapsler)

.. og jeg tager ikke mere end 1 multi omdagen da jeg ellers får for mange metaller indenbords :unsure:

Hvad koster fiskeolie i aldi?..

120 kapsler á ½ gram for 20 kr

Link to comment
Share on other sites

Gider du skrive hvorfor du spiser hvad du gør efter træning, og hvorfor netop i den mængde.

Maden giver vel sig selv... går ud fra du snakker om vitaminerne!!?

750 gram C-vitamin

375 mg E-vitamin

stærk B-kompleks

15 mg zink

100 mikrog chrom

15 mg Beta-caroten

400 mg Calcium

150 mg Magnesium

2.5 gram fiskeolie (5 kapsler)

Mængderne er blevet plaveret på deres niveau efter flere års prøven-sig-frem... og med min nuværende dosis har jeg ikke været syg (7-9-13) i 2½ år nu :D

Nedenstående virkninger af vitaminer/mineraler er kun en lille brøkdel af deres effekter .. bare lige lidt at bide mærke i :D

+ >2 gram C-vitamin om dagen for immunforsvaretsskyld samt antioxidant virkning

+ >2 gram kalk + ½ så meget magnesium... så min knogler får hvad de skal have

+ stærk B-vitamin fordi det bare er så vigitgt i et væld af processer, som jeg ikke orker at remse op her - hvis du vil vide mere om hvor vigtigt B-vitamin er i bl.a. omsætningen af protein og kulhydrater samt i cellulære processer så søg på MOL eller lidt googel

+ Zink fordi jeg ikke får nok i min multi -og det er vigtigt for alt lige fra kultveilte transport til celledelinger over i fordøjelse.

+ Krom for at regulere kroppens sukkerstoftolerance samt omsætningen af proteiner

+ Beta-caroten primært for beskyttelse af slimhinderne og hud samt selvfølgelig for dets antioxidant virkning... Ved at spise beta-caroten fremfor A-vitamin sikre jeg mod A-vitamin forgiftning, da der kune omdannes det A-vitamin fra Beta-caroten som kroppen skal bruge ...

+ Fiskeolie - for N-3 fedtsyrernes skyld og hvad der følger i kølvandet på dem

Tror nok det var det :D

Desuden vil jeg gerne vide hvorfor du tager hele 8g kreatin og hvorfor du ikke indtager en multivitamin i stedet for "enkelte" vitaminer.
Grunden til jeg fylder 8 gram creatin i mit saftevand, som jeg drikker under træning er fordi creatin nedbrydes i væske hvis det er opløst i længere tid. Så jeg prøver at tage højde for at ikke jeg ikke får 100% udbytte af den portion jeg putter i men jeg da får noget :)

Multivitaminen ryger ned om morgenen sammen med

750 gram C-vitamin

375 mg E-vitamin

stærk B-kompleks

400 mg Calcium

150 mg Magnesium

2.5 gram fiskeolie (5 kapsler)

.. og jeg tager ikke mere end 1 multi omdagen da jeg ellers får for mange metaller indenbords :unsure:

Hvad koster fiskeolie i aldi?..

120 kapsler á ½ gram for 20 kr

Bliver lige nødt til at høre..

Jeg har forstået at hvis man spiser for mange vitaminer pånær a-vitamin, så optager kroppen dem ikke, de ryger ud på potten.

Er det mig der er gal på den???

Ud over det

Du skriver 750GRAM c-vitamin. Er det ikke 750mg????

og lige til sidst.

Du skriver du tager dem efter træning og om morgenen. dvs du får dobbelt op på nogen af eller er det mig der har misforstået noget????

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forstået at hvis man spiser for mange vitaminer pånær a-vitamin, så optager kroppen dem ikke, de ryger ud på potten.

Er det mig der er gal på den???

Nej, ikke helt. Der er tale om to slags vitaminer. Fedtopløselige og vandopløslige vitaminer. Har du et overskud af de vandopløslige vitaminer bliver de fjernet med urinen. De fedtopløslige bliver derimod ophobet i kroppet. Husk at indtage dem med en smule fedt - i det de er fedtopløslige ;) Her er forresten tale om vitaminerne K, E, D, A

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share